הנקה זה בריא. אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב / INGIMAGE

בריאות: אשקלון אומרת כן להנקה

אשקלון הצטרפה לשבוע ההנקה העולמי וקיימה כנס עירוני לראשונה; ראש העיר, תומר גלאם: "אנו נקיים מסורת לכנס חשוב זה במסגרת 'רשת ערים בריאות' שהצטרפנו אליה"

פורסם בתאריך: 8.8.19 12:11

     

השבוע ציינו באשקלון וברחבי העולם את שבוע ההנקה הבינלאומי. עיריית אשקלון הצטרפה ליוזמה וקיימה כנס הנקה עירוני בסימן עידוד המשפחה והקהילה.

הכנס התקיים באשכול פיס, בשיתוף עיריית אשקלון, המשרד לקידום מעמד האישה, מחלקת הספורט, לשכת הבריאות המחוזית אשקלון, המרכז הרפואי 'ברזילי', בית הספר לסיעוד וקופות החולים.

בבוקרו של הכנס הוצגו מגוון דוכנים ולאחר מכן התקיימו מגוון הרצאות וסדנאות בנושא ההנקה. כמו כן התקיימה הגרלה נושאת פרסים מתחום ההנקה והטיפול בתינוק ובמשפחה.

דוכני עידוד הנקה. צילום: סיוון מטודי

בין היתר, הנושאים שעלו בהרצאות היו, 'חלב אם ומה שיש בו', מאת שושי שרף, אחות בריאות הציבור ויועצת הנקה; 'הנקה למרחקים ארוכים', מאת ענת שבת, אחות בריאות הציבור ויועצת הנקה; 'הנקה באפס הפרדה וביות מלא', מאת גלי קמחי, אחות מחלקת יולדות 'ברזילי' ויועצת הנקה; 'סביבה תומכת הנקה', מאת אורלי עמרם אחות מחוזית לשכת הבריאות אשקלון ויועצת הנקה; 'תנוחות בהנקה, הצעד הראשון להצלחה', מאת מורן בוגרה, אחות מחלקת יולדות 'ברזילי' ויועצת הנקה; 'הנקה וחזרה לעבודה', מאת פנטה טמנו אחות בריאות הציבור ויועצת הנקה. בנוסף, ענבר ברבי דאבוש, סיפרה את סיפורה האישי והמרגש.

צוות האחיות של ברזילי בכנס ההנקה 2019. צילום: סיוון מטודי

"אשקלון הצטרפה לאחרונה לרשת ערים בריאות ובמסגרת זו, מתוך החשיבות הגדולה שאנו רואים בעניין, אני שמח לבשר כי הכנס הזה הוא תחילתה של מסורת באשקלון, כחלק מהמגמה הארצית של משרד הבריאות, וכן כחלק מהמגמה הכלל-עולמית" אמר ראש העיר, תומר גלאם לבאי הכנס והוסיף "אנו פועלים בשיתוף עם גורמי הבריאות בעיר כדי להגדיל את החשיפה ולקיים שיתוף בידע של כולם וכן איגום משאבים. בריאות הציבור הינה ערך עליון וחשוב ביותר, ואנו נפעל להטמיע ערכים אלו ואורח חיים בריא בקרב התושבים, במגוון מעגלי החיים, החל מהלידה. חשוב שאנו כרשות וכחברה נעניק לאימהות את מלוא התמיכה הרגשית, החברתית והמקצועית הנחוצה להן".

אורלי עמרם, מהנהלת לשכת הבריאות המחוזית באשקלון: "אני שמחה ומברכת על שיתוף הפעולה עם עיריית אשקלון ושאר גורמי הבריאות בעיר. זוהי בשורה טובה לעיר שאשקלון מינתה מתאמת בריאות עירונית, ושהיא הצטרפה ל 'רשת ערים בריאות', זה מהלך מבורך שמעניק לנו אפשרות לעשות שיתופי פעולה נהדרים. כנס ההנקה השנה שם דגש על תמיכת המשפחה, החברה והקהילה כולה וזאת כדי להעלות את המודעות מצד אחד ליתרונות הבריאותיים של ההנקה, ומצד שני את חשיבות התמיכה של הקהילה הסובבת, לשם הצלחה של ההנקה למרחקים ארוכים, וזאת כולל המשך ההנקה גם לאחר חזרת האם לעבודה. בשל חשיבות ההנקה לאם, לתינוק ולחברה כולה, משרד הבריאות ממליץ על הנקה בלעדית, למשך לפחות 6 חודשים. ישנם מחקרים רבים על חשיבות ההנקה לבריאות ולהחלמה של היולדת, לבריאות התינוק ולחיזוק המערכת החיסונית שלו, וכן יתרונות כלכליים וסביבתיים למשפחה ולחברה כולה. אנו שואפים לרתום את כל השותפים כדי לייצר חברה תומכת הנקה".

אחיות שירותי בריאות כללית באשקלון בכנס הנקה 2019. צילום: סיוון מטודי


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מתאמת בריאות עירונית בעיריית אשקלון ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, עו"ד תמר יוספי: "ההחלטה האם להניק את התינוק הינה של האם, אולם כאשר האם המניקה זוכה בתמיכה והעצמה מבני הזוג, המשפחה והקהילה הסובבת, גובר הסיכוי להצלחת ההנקה, ולמימוש יעדי ההנקה שהציבה האם לעצמה. שבוע ההנקה 2019 בעולם וגם בישראל עוסק בהעצמת משפחות מניקות, מתוך הבנה כי הנקת התינוק הינה עבודת צוות. נמצא כי המפתח לתמיכה אפקטיבית בהנקה, הוא רגישות ותגובה לצרכיה של האם המניקה ומתן כבוד לאוטונומיה שלה. לא מספיקה רק גישה חיובית של בן הזוג, אלא האם זקוקה לתמיכה אקטיבית וסיוע במכלול המשימות המשפחתיות. אנו בעיריית אשקלון מודים לכל השותפים הנהדרים ומאמינים שעוד נמשיך בשיתופי פעולה ובפעילות מבורכת ומקדמת, לטובת העיר שלנו, ולרווחת כלל התושבות והתושבים שלנו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר