חדר ניתוח חדש בברזילי
חדר ניתוח חדש בברזילי

"מהמתקדמים בעולם": עשרה חדרי ניתוח ממוגנים נחנכו היום בברזילי

שבע שנים אחרי פרשת הזבובים בחדרי הניתוח, חנכו בבית החולים ברזילי עשרה חדרי ניתוח מהמתקדמים ביותר בארץ שכולם ממוגנים, זאת לצד חדרי התאוששות וחדרי המתנה חדשים ומרווחים

פורסם בתאריך: 30.5.19 12:09

     

בית החולים ברזילי לבש הבוקר חג. חדרי הניתוח החדשים והמודרניים נחנכו הבוקר בטקס חגיגי בנוכחות סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן; מנהל המרכז הרפואי ברזילי, פרופ' חזי לוי; ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם; יו"ר העולמי של קרן היסוד, מר סאם גרונדוורג; בכירים ממשרד הבריאות; יו"ר עמותת הידידים של בית החולים, מר רוני מהצרי וחברי העמותה, תורמים ואנשי עסקים, וכמובן עובדי המרכז הרפואי.

טקס חנוכת חדרי הניתוח

טקס חנוכת חדרי הניתוח

10 חדרי הניתוח החדשים והמתקדמים בארץ כוללים את הטכנולוגיה המובילה בתחום ההנשמה, הרדמה, מוניטורים, מכשור רפואי ומחשוב, מדובר על אינטגרציה מלאה של המערכות, שטח כל חדר כ – 60 מ"ר, קירות החדרים בנויים מחומר SMS  חומר אנטיבקטריאלי למניעת זיהומים. "חדרי הניתוח נבנו ברמה גבוהה ביותר ויאפשרו לצוות הרפואי שלנו לבצע ניתוחים מורכבים בתנאים אופטימליים, אשר ממצבים את המרכז הרפואי ברזילי בחזית הטכנולוגיה עם בתי החולים המובילים בעולם", אמרו בבית החולים.

חדר ניתוח במרכז הרפואי ברזילי

אחד מחדרי הניתוח שנחנכו היום בברזילי

חדרי הניתוח כוללים: אגף קבלה הכולל 15 עמדות, 10 חדרי ניתוח,  מחלקת התאוששות הכוללת 17 עמדות. בין כל שני חדרי ניתוח יש יוניט (מחסן ציוד רפואי) שמותאם על פי תחומי הניתוח. עלות הפרויקט כ-80 מיליון ש"ח, חלק הארי מתרומות והשאר תקצוב משרד הבריאות.

חדרי הניתוח הם חלק מהבניין הכירורגי הממוגן הכולל:  חדר מיון, בית חולים תת קרקעי (ובתוכו אשפוז יום ודיאליזה), טיפול נמרץ נשימתי, מרכז רווחה וקניות ומחלקת הילדים, וכעת עשרה חדרי ניתוח שכולם ממוגנים ויאפשרו מתן טיפול רפואי מלא גם תחת אש.

פרופ חזי לוי ואורחי הטקס

פרופ' חזי לוי ואורחי הטקס

פרופ' חזי לוי, מנהל המרכז הרפואי ברזילי, שהתרגש עד כדי דמעות במעמד הטקס אמר כי "מדובר בחדרי ניתוח מהמתקדמים ביותר בישראל ומהמתקדמים בעולם כולו".

בנאום שלו נזכר פרופ' לוי בחר הניתוח שקיבל לפני 7 שנים כשנכנס לתפקידו עם זבובים בתוכו וצו סגירה של משרד הבריאות, "אתמול עברנו ביקורת של משרד הבריאות בחדרי הניתוח ואמרתי להם שכשהגעתי לבית החולים בשנת 2012 עברנו ביקורת כזאת. מנכ"ל משרד הבריאות דאז פרופ' רוני גמזו יחד עם רותי פרויד שהיא ראש הצוות, סגרו את חדרי הניתוח שלנו. שבעה חדרי ניתוח שרק שניים מהם ממוגנים, עם דלתות שנכנסו דרכם זבובים, דלתות שלא נסגרו כמו שצריך, בלי חדר קבלה ובלי סידורים, חדרי ניתוח שלא נגעו בהם שנים. החלטנו אז לעצור את הכל ובהדרגה שיפצנו את כל חדר הניתוח שלנו בכמה מיליוני שקלים ועשינו הכל מחדש, רצפות, דלתות, חדר קבלה ואמרנו וואוו! ואז התעסקנו עם הבניין הכירורגי והיה בו רק חדר מיון ממוגן ובית חולים תת קרקעי ואני אומר איך אני אקח מישהו דרך חדר המיון הממוגן דרך הגשר עם הזכוכיות ואעביר אותו לחדר ניתוח שיש בו רק שני חדרים מוגנים וטיפול נמרץ לא ממוגן. מה עשינו? התחלו לחפש כסף והיה צוק איתן והיו ויכוחים יומיומיים מה אנחנו מנתחים ומה לא ולהשאיר חדר אחד פנוי עבור נפגעים וחיילים. חיפשתי כסף ואיפה לא זחלתי? מתוך האמונה שטיפול נמרץ וחדרי ניתוח חייבים להיות ממוגנים וחדשים. אז התחילו מגעים עם קרן היסוד, מגעים של כשנה".

גוזרים את הסרט בפתיחת חדרי הניתוח

גוזרים את הסרט בפתיחת חדרי הניתוח

הוא סיפר על התורמים הנוספים מקרן הלמסלי שבזכותם התאפשר לפתוח את חדרי הניתוח הללו. פרופ' לוי הודה לתורמים של בית החולים ולעובדי בית החולים על הסבלנות, הנחישות והעבודה המצוינת לאורך השנים. "בית החולים ברזילי ימשיך להתפתח ולתת מענה רפואי מהטובים ביותר לכלל התושבים אותם הוא משרת. לא רק רפואה טובה במרכז הארץ, גם לנו תהיה הרפואה הטובה ביותר בשגרה ובחירום."

הטקס שודר בשידור חי בדף הפייסבוק של 'כאן דרום':

שידור חי: טקס פתיחת 10 חדרי ניתוח חדשים וממוגנים במרכז הרפואי ברזילי, בהשתתפות סגן השר יצחק כהן, ראש העירייה, תומר גלאם ואישי ציבור

Опубликовано ‎כאן דרום אשקלון‎ Четверг, 30 мая 2019 г.

יו"ר העולמי של קרן היסוד – מר סאם גרונדוורג: "המהלך ההיסטורי שאנחנו מציינים כאן היום, של חניכת חדרי הניתוח המתקדמים בארץ, הוא נקודת מפגש של כל היסודות של קרן היסוד היום – שילוב של יכולות, ניסיון והישגים ישראלים, עם ערבות הדדית בעולם היהודי ותרומה לחוסנה של הפריפריה בישראל".

סם גרונדוורג, יו"ר קרן היסוד

סם גרונדוורג, יו"ר קרן היסוד

סגן שר האוצר ח"כ איציק כהן, שאף הוא שיבח את התמורות המתחוללות בבית החולים אמר  "מנהל בית החולים פרופ' חזי לוי, ידידי הטוב, הוא אדם שלא יודע מנוחה מה היא, הוא לא מרפה עד שהרעיון יוצא לפועל".

סגן השר יצחק כהן

סגן השר יצחק כהן

ראש העירייה, תומר גלאם: "זה אחד מהימים המרגשים ביותר שלי כראש העיר.  היום העיר אשקלון זכתה בחדרי ניתוח מהמובילים ביותר במדינת ישראל. תודה לפרופ' חזי לוי על ההובלה של בית החולים לקדמת הטכנולוגיה הרפואית בארץ".

ד"ר אורלי וינשטיין, ראש חטיבת המרכזים הרפואיים המשלתים: "זהו יום היסטורי ואסטרטגי לקידום בית החולים, המטפל בעתות חירום בנפגעים רבים במהלך השנה".

הצצה לחדרי הניתוח החדשים:

תמונות ראשונות: כך נראים חדרי הניתוח החדשים של ברזילי

Опубликовано ‎כאן דרום אשקלון‎ Четверг, 30 мая 2019 г.

 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר