ברנדט ארבל. צילום: מכבי שירותי בריאות

מכבי: תשומת לב של עובדת הביא לגילוי גידול בראש

מטופל בקופה החל להתנהג בצורה מוזרה ובזכות מתאמת שירות הלקוחות שהבחינה בכך הצליחו לאבחן לו בזמן גידול בראשו. "המחלה התגלתה בשלב בו עוד אפשר להיאבק ולטפל בה" סיפרה

פורסם בתאריך: 22.11.18 12:55

     

הצלת חיים: ברנדט ארבל היא מתאמת שירות במרפאת מכבי שירותי בריאות באשקלון כבר שלוש שנים. במסגרת תפקידה היא מלווה חולים קשים לאורך מאבקם במחלה, מסייעת בהליכים בירוקרטיים, הפקת מרשמים, קביעת תורים ועוד.

לפני כשלוש שנים ארעה תאונת עבודה קשה.גבר שעבד בשטיפת מכוניות ובאחד הימים אחת המכוניות פגעה בו בעוצמה וגרמה לפגיעה בחלקי גוף רבים, ביניהם גם בראש.

פינוי הילד היום בעין צורים. צילום: יוסי סמדג'ה, תיעוד מבצעי מד"א

פינוי פצוע. אילוסטרציה: יוסי סמדג'ה, תיעוד מבצעי מד"א

לאחר התאונה הוא פונה לבית החולים ואז פגשה ארבל לראשונה את האיש תושב אשקלון. בני המשפחה, דוברי השפה ההונגרית, התחברו לברנדט מיד בייחוד בשל העובדה שאף היא דוברת את השפה. ארבל ליוותה את המשפחה מהרגע הראשון לאורך ההחלמה והשיקום לאחר התאונה, סייעה בקביעת תורים, הנפקת מרשמים וקבלת תרופות ובקשר מול הרופאים.

לאורך השנים הדקו בני המשפחה את הקשר עם ברנדט שהפכה לגורם המקשר בכל הנדרש עבורם בתהליך ההחלמה ונוצר קשר אישי ביניהם.

אלא שבאחרונה, החלה אשתו של לחשוש למצבו. "אשתו ספרה לי בעדינות שלאחרונה היא מבחינה בהתנהגות קצת מוזרה. הוא מבולבל, מדבר לאט ונוטה לשכוח דברים. התיאור הזה נשמע לי מאוד חשוד ולכן החלטתי לברר לעומק את הדברים" משחזרת ארבל.

קופת חולים מכבי ברחוב הגבורה

כמה ימים לאחר מכן הגיע המטופל למרפאת מכבי. ברנדט ניגשה אליו כדי לשאול לשלומו ואז הבינה את מה שיספרה אישתו ועד כמה המצב חמור. "המטופל מכיר אותי היטב כבר שלוש שנים. הוא דיבר ונפגש איתי עשרות פעמים: שיחזרה ברנדט "הפעם שמתי לב שהוא אפילו לא זיהה אותי ממרחק סביר. רק כשממש התקרבתי אליו, הוא זיהה אותי. אז הבנתי שהוא חייב להגיע בדחיפות לרופא להמשך בירור".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




ברנדט לא חיכתה עוד רגע ומיד התקשרה כדי לבקש תור דחוף לרופאת המשפחה ד"ר פילדרמן סיביל.

 

עוד באותו היום, הגיע המטופל לבדיקה אצל הרופאה וזו הפנתה אותו בדחיפות לבדיקת סיטי במרכז הרפואי ברזילי.

לאחר שהגיעו תוצאות הבדיקה החששות המוקדמים של ברנדט התבררו כנכונים. בראשו של האיש אובחן גידול ממאיר בראש. תוך יומיים האיש עבר ניתוח דחוף להסרת הגידול וחייו ניצלו.

צילום: מורן נסים. צילום רפואי, ברזילי

ברזילי. צילום: מורן נסים. צילום רפואי, ברזילי

מרגע גילוי המחלה, מלווה ברנדט את המשפחה ומסייעת בהתמודדות עם המשבר והקשיים המתעוררים במסגרת הטיפולים והמאבק במחלה. "מעולם לא למדתי רפואה, יש לי בכלל תואר בכלכלה. תמיד נמשכתי לעבודה עם אנשים והתפקיד שלי מאפשר לי לעשות את זה מידי יום. אין לי השכלה קלינית, אבל בזכות הקשר ההדוק עם המשפחה וההיכרות האישית שלי עם המטופל, עלה בי החשד שהוא סובל ממשהו חמור יותר ובמזל גדול המחלה התגלתה בשלב בו עוד אפשר להיאבק ולטפל בה" סיפרה השבוע ברנדט והוסיפה "אני אמשיך להישאר בקשר עם המשפחה וללוות אותם יד ביד בתהליך הארוך והקשה הזה בתקווה שיחלים במהרה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר