מערכת כיפת ברזל באשקלון. צילום: אילן אסייג
מערכת כיפת ברזל באשקלון. צילום: אילן אסייג

הותר לפרסום: סוכן של חמאס ריגל אחר כיפת ברזל באשקלון ותיעד חיילים בתחנה המרכזית

תושב עזה שמחזיק בהיתר כניסה לישראל מואשם כי ריגל אחר מיקומים של כיפת ברזל, באשקלון, גן יבנה ועוד וכן בכך שתיעד חיילים בתחנה המרכזית בעיר וזאת על מנת לסייע לארגון החמאס

פורסם בתאריך: 16.12.21 17:48

     

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד סוחר עזתי בשם מחמוד אחמד, בן 33, המייחס לו ביצוע עבירות של חברות בארגון טרור, ריגול ומסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, לפי חוק המאבק בטרור.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מירב עמר כהן, אחמד בהיותו סוחר בגנרטורים, דברי חשמל ומשאבות מים ולו היתר כניסה לישראל והוא אף התגורר בעבר בישראל, גויס בעזה לפעילות ריגול וסיוע לחמאס במלחמתו נגד מטרות בישראל.

מחמוד אחמד

מחמוד אחמד

בסמוך לחודש מאי 2019 הגיע פעיל חמאס בשם אבו עומאר למשרדו של אחמד בבית להיא, והציע לו לפעול במסגרת חמאס נגד מדינת ישראל, "אני רוצה שתהיה העיניים שלי בתוך ישראל", הוא אמר לו כשהוא מבקש לנצל את היתר הכניסה שיש לו. אבל אחמד סירב.

כעברו 4 חודשים הוא פנה אליו שוב וביקש ממנו לראות את מתקן כיפת הברזל של צה"ל שהוצב בשדרות, באזור קיבוץ ניר עם ליד תחנת הדלק. אבו עומאר לחץ על אחמד לקבל תשלום בסך 350 ש"ח עבור הפעולה ואחמד הסכים. למחרת, הוא עבר את גבול ישראל ונכנס באמצעות אישור הסוחר שברשותו, במעבר ארז, נסע באוטובוס לבאר שבע מיד מרדכי, הסתכל סביבו באזור שדרות ולא ראה כיפת ברזל. הוא דיווח על כך למפעילו.

בהמשך, הוא הונחה לעקוב אחר הצבות כיפת ברזל בנתיבות, צאלים ובנקודה ליד שתולים ואשדוד. למחרת, הוא נכנס לישראל ונסע באוטובוס העובר ליד מושב מבקיעים, שם ראה פריסת כיפת ברזל מקרוב אך לא צילם. בנוסף, ירד אחמד בישוב בת הדר וחיפש כיפת ברזל ולא מצא. אבו עומאר ביקש מהנאשם לבדוק גם נקודה בגן יבנה, אך אחמד לא נסע לשם.

כשהוא חזר לעזה והעביר את המידע הוא אמר שלא ראה בגן יבנה ואבו עומאר כעס עליו ואמר לו: "איך לא ראית כיפת ברזל בגן יבנה, עיוור רואה. בפעם הבאה שתהיה בתל אביב תראה".

התחנה המרכזית באשקלון. צילום: דני סבח

כעבור מספר ימים, הוא יצא שוב לישראל ונסע לתל אביב, בדרך הוא עצר בגן יבנה, מצא שם את כיפת ברזל ודיווח על כך. מפעיליו הנחו אותו לבדוק את פריסתה של כיפת ברזל בדרום אשקלון. הוא נסע לדרום אשקלון והגיע סמוך למיקומה של כיפת ברזל, ואז נעצר על ידי משטרת ישראל ונשאל לפשר הימצאותו במקום. מאוחר יותר באותו היום, הוא שוחרר והוחזר לעזה.

עוד הוא נאשם כי בסמוך לחודש אוקטובר 2019, הנחו אותו מפעיליו בחמאס להגיע לתחנה המרכזית באשקלון ולצלם שם חיילים. גם הפעם הוא השתמש בהיתר הכניסה שלו לישראל, הגיע לתחנה המרכזית ובאמצעות הטלפון שלו הוא צילם שתי תמונות של חיילים וכאשר חזר לעזה הוא העביר את הטלפון למפעיליו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר