אילוסטרציה: משטרת ישראל

הותר לפרסום: יצחק אלמקייס הוא הגבאי המואשם במעשים מגונים

בית המשפט התיר לבקשת "כאן דרום" לפרסם כי כתב אישום הוגש כנגד יצחק אלמקייס, תושב אשקלון, המשמש כגבאי בבית כנסת, בגין מעשים מגונים שביצע בשבעה מתלוננים, מרביתם קטינים

פורסם בתאריך: 19.12.17 15:30

     

בית המשפט התיר לפרסם כי פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה בחודש שעבר לבית משפט השלום באשקלון כתב אישום כנגד יצחק אלמקייס, תושב אשקלון, המשמש כגבאי בבית כנסת באשקלון, בגין מעשים מגונים שביצע בשבעה מתלוננים, מרביתם קטינים.

בכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד רוית מרום, מפורט כיצד בין השנים 2010-2017, ביצע אלמקייס מעשים מגונים בשבעה מתלוננים שונים, כאשר בכל המקרים, למעט מקרה אחד, ביצע הנאשם את העבירות במתלוננים בהיותם קטינים.

ברוב המקרים ביצע הנאשם את המעשים בעת שלימד את המתלוננים הקטינים לקריאה בתורה לקראת עלייתם לתורה בהגיעם לגיל מצוות בתוך חדר שהוקצה לנאשם בתוך בית הכנסת.

במקרים אחרים ביצע הנאשם את המעשים בעת שביקרו המתלוננים בבית הכנסת לצורך השתתפות באירועים שונים, ובחלק מהמקרים בוצעו המעשים מחוץ לכותלי בית הכנסת.

על פי כתב האישום, שימש אלמקייס כגבאי בבית הכנסת "אור החיים" באשקלון. במסגרת תפקידו הוקצה לנאשם חדר בבית הכנסת לשימושו. בין הנאשם לבין משפחות המתלוננים, קיימת היכרות מוקדמת ואת חלקם לימד הנאשם לקרוא בתורה לקראת עלייתם לתורה בהגיעם לגיל מצוות.

במהלך השנים 2010 – 2017 ועד למעצרו, ביצע אלמקייס מעשים מגונים בשבעה מתלוננים, ביניהם 5 קטינים, בבית הכנסת ובבנין מגורייו. אלמקייס, על פי כתב האישום, נהג לנשק את המתלוננים בלחיים ובפיהם, לעתים תוך החדרת לשונו לפיהם, וכן נהג לגעת, למשש או לאחוז בחוזקה את ישבנם של המתלוננים.

באחד המקרים, הגיע קטין בן 13 לקבל שיעורי תורה מאלמקיס בבית הכנסת, במסגרת הכנתו לעלייה לתורה בהגיעו למצוות. באחת הפעמים במהלך חודש מאי 2017 או בסמוך לכך, נישק אלמקייס את הקטין פעמיים על לחיו וחיבק אותו, תוך שהוא מחמיא לו על אופן קריאתו בתורה. בהמשך, משקם הקטין ללכת עם סיום השיעור, נגע הנאשם במותניו של הקטין, הסיט את ידו לעבר ישבנו ואחז בו בחוזקה, מעל לבגדיו של הקטין.

במקרה אחר התלווה הקטין לחבר אשר למד אף הוא אצל הנאשם, במסגרת הכנתו לעלייה לתורה. במהלך השיעור נעמד הקטין בסמוך לנאשם ולחבר והדגים לחבר בקולו כיצד לקרוא טעם מסוים. אלמקייס החמיא לקטין על כי הוא זוכר את הטעמים, ובד בבד הניח את ידו על ישבנו של הקטין מעל לבגדיו.

בסמוך למקרה הזה, התרחש אירוע נוסף, אז התלווה הקטין פעם נוספת לחבר לשיעור תורה אצל הנאשם. במהלך השיעור, הציע הנאשם לקטין להצטרף אליהם ללימוד הפרשה. הקטין נעמד ליד הנאשם ובעודו קורא, הניח הנאשם את ידו על ישבנו של הקטין מעל לבגדיו.

אישום נוסף מתייחס לשנת 2010, אז הגיע קטין בן 11, אף הוא לקבל שיעורי תורה מאלמקייס בבית הכנסת, במסגרת הכנתו לעלייה לתורה בהגיעו למצוות. במספר הזדמנויות במסגרת השיעורים, חיבק הנאשם את הקטין בחוזקה ונישקו על צווארו, על לחייו ובסמוך לפיו. באחת הפעמים במהלך חודש פברואר 2011 או בסמוך לכך, במהלך השיעור, הזיז אלמקייס את ידיו ממותניו של הקטין כלפי מטה, הניחן על ישבנו ומישש את ישבנו, מעל לבגדיו. כשנה לארח אותו מקרה, הגיע הקטין לבית הכנסת בליווי חברו על מנת לסייע לנאשם בארגון המקום. במעמד הזה משהבחין אלמקייס כי החבר עסוק ואינו שם לב למתרחש, הוא חיבק את הקטין ולאחר מכן הניח את ידו על כתפו של המתלונן ג' והעבירה לאורך גבו, עד אשר הניחה על ישבנו, ומישש את ישבנו של הקטין.

המעשים שלו לא הסתיימו רק במישושים, כך על פי כתב האישום, במקרה של ד' קטין בן 12, אשר במהלך החופש הגדול של שנת 2017, יצא מבית סבתו שגרה בסמיכות למקום מגוריו של אלמקייס, והלך לכיוון רכבה של אימו. בדרך, פגש הקטין את הנאשם שחיבקו ונשק לו באזור פיו. הקטין רץ לאימו כשהוא בוכה וסיפר לה על מה שאירע.

במקרה של קטין אחר בן 12, אלמקייס מואשם כי מישש את ישבנו בעת שלימד אותו לקריאה בתורה. לאחר מספר שבועות, ירד הקטין במדרגות הבניין בו הוא מתגורר והגיע לקומת הכניסה, שם הבחין באלמקייס אשר עמד בסמוך לדלת הכניסה לבניין. הקטין, שחשש מאלמקייס בעקבות האירוע הקודם, נעצר ולא הוסיף להתקדם.

אז אלמקייס התקדם לעברו, שאל בשלומו תוך שהוא אוחז בשתי ידיו את צווארו של הקטין המבוהל, והחל מנשקו מספר נשיקות על פניו. בהמשך קירב הנאשם את שפתיו לשפתי הקטין ונישקו על פיו, תוך שהוא מחדיר את לשונו לתוך פיו של הקטין.

לאחר מכן בחן אלמקייס את סביבתו בכדי לוודא שלא עובר איש במקום, ואמר לקטין כי הוא מפחד שיראו אותם ואז הניח את ידו על ישבנו של הקטין, מעל לבגדיו, ומישש אותו. מששחרר אלמקייס את אחיזתו, ברח הקטין אל מחוץ לבניין והתרחק לעבר מגרש הכדורגל.

הפרקליטות הגישה בקשה להארכת מעצר עד תום ההליכים.

עו"ד איליה דביירין, המייצג את אלמקייס, לא מסר תגובה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר