דוד בן אברהם
דוד בן אברהם

הממונה על איכות הסביבה בעיריית אשקלון התפטר על רקע האישור להרחבת דוראד

חבר המועצה, דוד בן אברהם הודיע כעת על התפטרותו מתפקיד יו"ר הוועדה לאיכות הסביבה בעיריית אשקלון בשל החלטת הממשלה על הרחבת דוראד, תוך שהוא מפנה אצבע מאשימה גם לעירייה שלא פעלה מספיק. "'המאבק לכאורה' היה אנמי ובלתי פעיל בגדר של שב ואל תעשה", מסר בן אברהם

פורסם בתאריך: 13.6.23 16:07

     

לפני כשבועיים אישרה ממשלת ישראל את הרחבתה של תחנת הכוח דוראד שבדרום העיר אשקלון. כזכור, מדובר באחד ממזהמי האוויר הגדולים בישראל (מקום 12 ברשימה של המשרד להגנת הסביבה) ועל פי התוכנית יש כוונה להגדיל משמעותית את התחנה, זאת בשל מחסור בחשמל באזור המרכז.

האישור הזה עורר סערה בעיר אשקלון, והיום הודיע, הממונה על איכות הסביבה, חבר המועצה דוד בן אברהם, על התפטרותו מהתפקיד, "לאור החלטת הממשלה שאישרה את פתיחתם של עוד 2 תחנות כוח ליצור חשמל באשקלון – עבור תושבי המרכז והצפון. לצערי הרב אני מודיע על התפטרותי מתפקיד יו"ר הועדה העירונית להגנת הסביבה", מסר בן אברהם.

בן אברהם גם מפנה אצבע מאשימה לעיריית אשקלון שלא נאבקה בדבר כמו שצריך: "סיבות לכך הם ברורות, אי שיתוף הפעולה מהרשות לצד איגוד ערים שאתה כבוד ראש העיר עומד בראשו. 'המאבק לכאורה' היה אנמי ובלתי פעיל בגדר של שב ואל תעשה.

"אני אישית לקחתי חלק בניהול מאבקים למען בריאות הציבור אשקלונים. כגון: השתתפות בוועדות, פגישות הפגנות שיביאו לעצירת של פרויקטים גורמים לנזקים עצומים לבריאות התושב אשקלוני. אמשיך להלחם בכל הכוח למען הבריאות הציבור מחוץ לוועדה".

תחנת הכוח דוראד

תחנת הכוח דוראד

היום פועלת תחנת הכוח דוראד הזו פועלת בהספק של 850 מגה ואט, כאשר על פי התוכנית יש כוונה להגדיל אותה בהספק נוסף של 650 מגה ואט ובסך הכל 1,500 מגה ואט. ההגדלה אגב, לא אמורה לשמש את תושבי אשקלון, אלא את תושבי אזור המרכז כאשר לצורך זה יוקמו קווי מתח של חשמל שיספקו לתושבי המרכז את החשמל שנוצר בדרום העיר אשקלון.

בדיונים שנערכו בעבר, משרד הבריאות התנגד לתוכנית בגלל "פגיעה בבריאות הציבור", וגם המשרד להגנת הסביבה ביקר את התוכנית. בשנת 2020 נחשף ב"כאן דרום" כי דווקא עיריית אשקלון ואיגוד ערים לאיכות סביבה לא התנגדו לתוכנית, אך לאחר הסערה שעורר הפרסום היא חזרה בה והודיעה כי תתנגד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר