גדעון שינדלר מנהל מקיף ב'. צילום: ירון שיין
גדעון שינדלר מנהל מקיף ב'. צילום: ירון שיין

בצל המלחמה: תלמידי כיתת הממר"ם במקיף ב' אשקלון מתכוננים ל-8200

שנה אחרי שנפתחה כיתת הממר"ם במקיף ב' באשקלון, ועל אף חודשים ארוכים שתלמידי בית הספר לא נכחו בכיתה עקב המלחמה, מספר מנהל בית הספר גדעון שינלדר, על ההשקעה בהצלחת התלמידים גם בימים מאתגרים אלו. שינדלר: "לא ניתן למצב לפגוע בחוויית לימוד משמעותית שמגיעה להם"

פורסם בתאריך: 2.2.24 10:10

     

לאחר חודשי לחימה והיעדרות ממושכת של התלמידים מבית הספר, גדעון שינדלר, מנהל ביה"ס מקיף ב' באשקלון, מספר על שגרת הלימוד בבית הספר בצל המלחמה עבור תלמידי כיתת הממר"ם, כשבמקביל למענה הרגשי שניתן לתלמידים בחודשים האחרונים, מקפיד בית הספר לשמור על חווית לימוד והחדרת המצוינות בקרב התלמידים.

 

כזכור, בשנת 2022 נפתחה כיתת הממר"ם (מרכז מחשבים ומערכות מידע) בבית הספר, לראשונה בחינוך הדתי בדרום, שמטרתה להכשיר את התלמידים לאחת היחידות המבוקשות ביותר בצה"ל – יחידת המודיעין 8200, שבוגריה מבוקשים ביותר בתעשיית ההייטק ובעולמות הביטחון, המחשוב והטכנולוגיה.

תלמידי מקיף ב'

כעת, כשהמצב הביטחוני מאפשר לקיים פעילןת חינוכית כבשגרה – עד כמה שניתן, הוציא צוות בית הספר את תלמידי כיתת הממר"ם לסיור לימודי במכון דוידסון. "חרף המצב הביטחוני המאתגר אותם חווים תושבי העיר יום-יום, במיוחד בזמנים כאלה, ראינו לנכון לשמור על שגרת המצוינות בבית הספר, ולתת לתלמידים הזדמנות להוסיף ולצמוח ולהתחדש", אמר שילנדר. "לא ניתן למצב לפגוע בחוויית לימוד משמעותית שמגיעה להם".

תלמידי מקיף ב'

בסיור במכון למדו התלמידים על תהליכי חקר מדעי ביסודות הפיזיקה והשפעתם של חומרים אחד על השני. "התלמידים נכנסו למעבדה חדשנית המשלבת אפייה ומדע, והתנסו בהכנת עוגיות תוך כדי בדיקה מדעית, ובדקו כיצד הם מגיבות להשפעתם של חומרים שונים. צוות ההדרכה במכון הכין עבורם ניסוי מיוחד בו ביצעו טעימה עיוורת של קטשופ בצבעים שונים. ולבסוף אכלו את העוגיות שהכינו, חלקן היו טעימות יותר וחלקן פחות".

"למידה עם ניצוץ של סקרנות בעיניים"

מחנכת כיתת הממר"ם, רעות נחום, שהייתה עם התלמידים בסיור, סיפרה על ההתרגשות שחוו התלמידים מאופן הלמידה, בייחוד אחרי תקופה ארוכה בבית. "התלמידים חוו סיור לימודי מלמד ומשחרר", סיפרה. "נוכחנו לראות איך כל אחד מהם ביטא את הרעיונות והיצירתיות שלו, זה מיוחד לראות למידה עם ניצוץ של סקרנות בעיניים".

לפני מספר ימים, גם הוריהם של התלמידים הצטרפו לחוויה הלימודית של ילדיהם בתכנית היוקרתית, במהלך ערב מצוינות וגיבוש בבית הספר. "הערב נפתח בסאשן משחקי חשיבה משותפים של ההורים והתלמידים, שחוו זמן איכות מיוחד ומגבש. לאחר מכן, התקיימה שיחת השראה עם בוגר כיתת ממר"ם, ששיתף את התלמידים ביתרונות ובחשיבות התחומים הנלמדים בתכנית, ועל הסביבה בה ילמדו, ישרתו ויעבדו בעתיד".

בית הספר מקיף ב'

במהלך הערב הוענקו לתלמידי הכיתה מחשב אישי לכל אחד, על מנת שיוכלו לתרגל וליישם את התוכנות הנלמדות בשיעור. "אנחנו רוצים לדמות את הסביבה הלימודית שלהם – לסביבה בה הם יעבדו בעתיד", סיפר רז, מדריך בתכנית. "הכיתה לומדת ושואפת להצלחה בתחום. אני בהחלט רואה אותם מגיעים רחוק״.

"התוצאות מדברות בעד עצמן"

במקביל להובלת תלמידי כיתת ממר"ם להצלחה, הגדיל בית הספר את תוכניות המצוינות הבית ספרית אצל תלמידי שכבות ז'-ט', שהראו שאיפה למצוינות.

"התוצאות מדברות בעד עצמן", הוסיף שינדלר. "בית הספר רשם קפיצה מרשימה באחוז מצטייני מנכ"ל משרד החינוך ל12%, ובשנה הבאה עתיד להגיע ל15% מצטייני מנכ"ל משרד החינוך".

"קפיצת המדרגה שנעשתה בבית הספר, באה לידי ביטוי גם ברישום לא פחות מ-15 תלמידים למגמת אקו רפואה בכיתה י', עליה של תלמידי 4-5 יחידות במתמטיקה ל-60 אחוז בשנה"ל תשפ"ד, ואחוז הזכאות לבגרות נמצא בעליה מתמדת: בכיתות העיוניות 98% זכאות, ובכלל בית הספר יעמוד בתשפ"ה על 92% זכאות בית ספרית".

"הצוות שהצטרף, לצד הצוות הוותיק הנפלא בונים תמהיל נפלא של אנשי חינוך מקצוענים שנותנים את הלב והנשמה לתלמידנו, והתוצאות נראו במלחמה, במסירות נפש של תלמידים לכל פעילות חסד, וכעת בחזרה לשגרת הלימודים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר