מקיף עירוני א
מקיף עירוני א

"מתוך דאגה לביטחון התלמידים": שורה של ועדי הורים במוסדות חינוך באשקלון השביתו את הלימודים

ההורים שחוששים לשלומם של הילדים הודיעו כי הם משביתים את הלימודים ודורשים מהעירייה למצוא פתרונות לתלמידים, מאחר ולדבריהם תוכנית המיגון הנוכחית לא נותנת מענה מספק לתלמידים. גם יו"R פורום ההורים העירוני, דודו לוי הצטרף לקריאות ודרש להוסיף ולשפר את המיגון לתלמידים

פורסם בתאריך: 3.12.23 12:22

     

כפי שפורסם אמש, בעיריית אשקלון ופיקוד העורף הוחלט להמשיך על שגרת לימודים כפי שהיה בשבוע שעבר, למרות שהסתיימה הפסקת האש ולמרות האעזקות שנשמעו ברחבי העיר בסוף השבוע האחרון.

יחד עם זאת, לא כל ההורים השלימו עם המצב הזה, ולפחות ארבעה ועדי הורים הודיעו על שביתה במחאה על המשך קיום הלימודים במצב הביטחוני. חשוב לציין בהקשר הזה, כי בחלק מהתרוגלים שנעשו בבתי הספר הללו, לא הצליחו התלמידים להגיע בזמן למרחב המוגן והדבר מדאיג את ההורים.

נכון לעכשיו, מדיווחים שונים עולה כי הורים רבים נענו לקריאה ולא שלחו את ילדיהם ללימודים.

"החלטנו ליזום שביתה כדי להגן על הילדים על חייהם ושלומם", כתב חן שי יו"ר ועד ההורים בבית הספר מקיף ו', "כמו כן בידיעה שהמון הורים חוששים לשלוח את ילדיהם ובמצב הקיים לא תהיה למידה כלל. איננו מוכנים לקחת את הסיכון שאחד מילדינו ייפגע. בית הספר ממקום במקום הדרומי ביותר. רוב היירוטים מתבצעים מעל שטח בית הספר ובקירבתו. בנוסף אירעה פגיעה בשטח בית הספר ופגיעות רסיסים במהלך המלחמה. בנוסף הזמן המוגדר הינו 30 שניות אך כתושבי השכונה והאזור זה הרבה פחות מ-30 שניות. אנו קוראים מכאן לתלמידי החט"ע בכלל בתי הספר בעיר להשבית ולא לשלוח את ילדיהם. בנוסף אנו קוראים למשרד החינוך ולמנהל חינוך להכין מתווה לימודי יחודיי לתלמידי אשקלון".

מקיף ו', אשקלון

מקיף ו', אשקלון

גם יוסי מסילטי, יו"ר ועד ההורים באולפנת צביה כתב להורים: "הרצון לחזור לשגרה כלשהי במצב בו אנו נמצאים מובן וברור הן מההיבט הלימודי והן מההיבט החברתי אבל לא בכל מחיר. לצערנו האולפנא לא ממוגנת מספיק ולא מכילה את הבנות שאמורות להגיע ללימודים בנוסף הדרך לאולפנא אף היא אינה ממוגנת. מתוך דאגה לבטחון הבנות אנו משביתים את הלימודים ולא מוכנים לקחת את הסיכון שהבנות ימתינו בתחנות אוטובוס או יחוו אזעקה בזמן שיעור ולא יוכלו להגיע בזמן למרחב מוגן ולשמור על חייהם".

גם בבית הספר אורט אפרידר שאף חווה פגיעה ישירה, הודיעו חברי ועד ההורים על כך: "‏בפיקוד העורף כמו גם ברשות המקומית יודעים היטב כי לא ניתן להגיע למקום ממוגן בזמן בשטח בית הספר תוך 30 שניות ועלינו כוועד ההורים לקבל החלטה נכונה לביטחון התלמידות והתלמידים", כתבו.

הפגיעה בבית הספר אורט אפרידר. שימוש לפי סעיף 27א'

הפגיעה בבית הספר אורט אפרידר. שימוש לפי סעיף 27א'

"זמן ההגעה הממוצע למרחב מוגן באשקלון הוא 30 שניות ומרבית התלמידים אינם מספיקים להגיע בזמן", כתבו חברי ועד ההורים בבית הספר מקיף א', "הרצון לחזור לשגרה כלשהי במצב בו אנו נמצאים מובן וברור הן מההיבט הלימודי והן מההיבט החברתי אבל לא בכל מחיר. מתוך דאגה לביטחון התלמידים אנו משביתים את הלימודים".

גם יו"ר פורום הורים דודו לוי ופורום הורי אשקלון הצטרו לקריאה הזאת: "אני דורש ממשרדי הממשלה פיקוד העורף משרד הביטחון והרשות המקומית לשים בדרך לבתי הספר מיגוניות בכל 150-200 מטר ברחבי העיר, כדי שילדות וילדים בזמן צבע אדום יהיה להם איך להתמגן בדרך לבתי הספר ולבדוק את נושא פערי המיגון בבתי הספר בעיר ולהשלים את הפערים כמה שיותר מהר למען הילדות והילדים של אשקלון".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר