שר החינוך יואב קיש במפגישה עם תומר גלאם ונציגי העירייה
שר החינוך יואב קיש במפגישה עם תומר גלאם ונציגי העירייה

אושר: מתווה ההקלות המלא של משרד החינוך, גם לתלמידי אשקלון

תלמידי אשקלון יזכו להקלות המלאות במתווה ההקלות של משרד החינוך, בשונה מהתכנית המקורית, בה נעדרו התלמידים מרשימת ההקלות המלאה. ראש העיר תומר גלאם: "״מדובר בבשורה שתקל באופן דרמטי על תלמידות ותלמידי אשקלון"

פורסם בתאריך: 23.11.23 19:59

     

משרד החינוך אישר כי העיר אשקלון תיכלל בכלל ההקלות של יישובי העוטף, בשונה ממה שהוגדר בתכנית המקורית, וזאת לאחר מאמצים רבים מצד ראש עיריית אשקלון מול שר החינוך יואב קיש.

כזכור, משרד החינוך פרסם תכנית מתווה להקלה בבגרויות על רקע מלחמת חרבות ברזל. על פי המתווה, ניתנו ההקלות לתלמידים לפי 3 קבוצות (מעגלים): כלל התלמידים, תלמידים שפונו מאזורי העימות, ותלמידים מיישובים שחוו לחימה פעילה. העיר אשקלון נכללה בהקלות של שתי הקבוצות הראשונות, ולא נכללה בקבוצה השלישית (בטענה שלא התקיימה בה לחימה פעילה), ובכך הקלות משמעותיות בבגרויות נמנעו מתלמידי אשקלון, שחווים שגרת לחימה מתמשכת במשך שנים, ולא רק במלחמת חרבות ברזל.

 

על פי המתווה, אלו ההקלות המלאות שיקבלו התלמידים:

  • כלל מקצועות ההומניסטיקה ברמת חובה – יבוצעו בהיבחנות בית ספרית ללא החובה להיבחנות חיצונית באחד ממקצועות אלו.
  • במקצועות אנגלית, מתמטיקה, עברית – היבחנות חיצונית במבחן בו תתאפשר צבירה של מספר רב יותר של נקודות עבור כל שאלה בבחינה. משקל הציון לשאלה יוכפל ב-1.1 (יש להדגיש כי הן הציון המקסימלי בשאלון והן הציון המקסימלי המשוקלל למקצוע בתעודה – יעמדו לכל היותר על 100).
  • מקצוע מוגבר בהיקף 5 יחידות – תלמידים במעגל השלישי (גם תלמידי אשקלון), יהיו רשאים בשנת תשפ"ד להיבחן בהיבחנות פנימית במקצוע הגבר (מקצועות שאינן כלולים במקצועות החובה) אחד לכל היותר, למעט מקצוע חשמל, ללא תלות בהיבחנות חיצונית במקצוע הגבר נוסף.
  • תלמידים הניגשים בשנת תשפ"ד ליותר ממקצוע הגבר אחד, יבחנו במקצועות ההגבר הנוספים בהיבחנות חיצונית.
  • בחינת בגרות. צילום: אילן אסייג

    בחינת בגרות. צילום: אילן אסייג

הקלות משמעותיות אלו מצטרפות להקלות של מעגל 1 ו-2 (הקבוצות בהן נכללה אשקלון במקור), ביניהן תוספת זמן של 15% למשך זמן הבחינה, עדכון המיקודים וחוקי המענה בבחינה, ועדכון משקל הציון השנתי בבחינות הבגרות:

  • במקצועות בהם משקל הבחינה הינו 70% ומשקל הציון השנתי הוא 30%: ציון הבחינה ישתנה ל-50% ומשקל הציון השנתי יהווה 50%; במקצועות בהם משקל הבחינה הינו 50% ומשקל הציון השנתי 50%: ציון הבחינה ישתנה ל-40% ומשקל הציון השנתי יהווה 60%.
  • שקלול זה, הכולל מתן משקל גבוה יותר לציון השנתי, יתבצע רק במידה והציון השנתי של התלמיד גבוה יותר מציון הבחינה, על מנת שלא לפגוע בתלמיד לאור השינוי. אך אם ציון הבחינה הוא הגבוה יותר, יתבצע השקלול הרגיל הנהוג בשגרה (כלומר 70-30 או 50-50).
  • בחינות המעבדה בפיזיקה, כימיה וביולוגיה יתקיימו באופן פנימי על פי הנחיות המפמ"רים (מפקחים מרכזיים).

ראש העיר הודה לשר החינוך על ההיענות לבקשתו להכללת אשקלון במתווה יישובי העוטף. ״מדובר בבשורה שתקל באופן דרמטי על תלמידות ותלמידי אשקלון, העומדים לפני בחינות הבגרות, ואשר נאלצו להתמודד בעל כורחם עם אתגרי המלחמה שפרצה בשבעה באוקטובר, ולהפסיק את לימודיהם. תלמידי אשקלון ראויים לכל סיוע אפשרי בעמידתם ביעדי בחינות הבגרות החשובות, על העמידה האיתנה שלהם בחזית המלחמה״.

שר החינוך, יואב קיש: ״תושבי העיר אשקלון ותלמידיה ניצבים בחזית המערכה שנכפתה עלינו וגילו כושר עמידה ונחישות למרות המעבר לשיגרת לחימה והפסקת הלימודים. לאור פניית ראש העיר תומר גלאם על האתגר הייחודי של הלימודים באשקלון ולאור העובדה שהעיר קרובה לאיום מעזה ובין השאר היה בה ניסיון חדירה בתחילת הלחימה, נמצא כמצדיק להכליל את אשקלון במתווה ההקלות שגיבשנו לישובי העוטף״.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר