תלמידי אשקלון. צילום: סיון מטודי
תלמידי אשקלון. צילום: סיון מטודי

עליה של 2.6%: יותר זכאים לתעודת בגרות חברתית באשקלון

אשקלון ממשיכה להוביל בנתוני זכאות לבגרות חברתית בעיר. בין בתי הספר המובילים באחוזי הזכאות נמצאים תיכון 'אומנויות' ותיכון 'אורט אפרידר' עם 100% זכאות לתעודת בגרות חברתית, ומיד אחריהם בית הספר 'מקיף ה' דרכא' עם למעלה מ-95% אחוזי זכאות לתעודת בגרות חברתית

פורסם בתאריך: 14.9.23 00:04

     

אשקלון מובילה באחוזי הזכאות לבגרות חברתית בישראל – בשנת התשפ״ב עלה אחוז הזכאים ב-2.6% לנתון של 86.6% לעומת שנת התשפ״א.

 

מידי שנה, מאות תלמידות ותלמידים מאשקלון הלומדים בשכבות י'-י"א משקיעים שעות רבות בהתנדבות בקהילה ובהענקה מעצמם למען האחר. זאת בנוסף לאלפי התלמידים החל מכיתה ז' ועד כיתה י"ב אשר מתנדבים, ברשות, בתנועות וארגוני נוער שונים.

מינהל החינוך והתנו"ס משקיע רבות בהתאמת התכניות הפדגוגיות והחברתיות למגוון התלמידות והתלמידים כך שכל התלמידים יוכלו להגשים את עצמם ולמצות את יכולותיהם בעת התנדבותם. ערך התרומה לקהילה והערבות ההדדית הוא נר לרגלי אנשי מערכת החינוך המקומית והמסרים מועברים כך גם לתלמידות ולתלמידים שמבינים את החשיבות והמשמעות שבתרומה אמיתית לקהילה.

תלמידי אשקלון מתנדבים. צילום: סיון מטודי

תלמידי אשקלון מתנדבים. צילום: סיון מטודי

בין בתי הספר המובילים באחוזי הזכאות נמצאים תיכון 'אומנויות' ותיכון 'אורט אפרידר' עם 100% זכאות לתעודת בגרות חברתית ומיד אחריהם בית הספר 'מקיף ה' דרכא' עם למעלה מ-95% אחוזי זכאות לתעודת בגרות חברתית. השנה, לראשונה התווספו לבחינת הנתונים גם בתי הספר המקצועיים והאקסטרניים ׳אורט אדיבי׳, 'קידום נוער' ו-'אמי"ת טכנולוגי' לתמונת הזכאות העירונית.

"לצד העלייה המתמדת בנתוני הבגרויות במערכת החינוך העירונית אנו רואים כי החזון החינוכי 'ערכים לצד הישגים' מתממש הלכה למעשה ומיושם היטב בשטח", אמר ראש מינהל חינוך, יובל זוזט.

"שנה אחר שנה תלמידות ותלמידי אשקלון מוכיחים כי הערכים המוטמעים בקרבם הן מבית והן ממערכת החינוך המקומית, איכותיים ושואפים למצוינות חברתית וקהילתית. מידי שנה, אחוזי הזכאות לתעודת בגרות חברתית צומחים ומסבים לנו גאווה רבה על הבוגרים שהתלמידים שלנו הופכים אליהם. אני גאה בתלמידות ובתלמידים היקרים אשר נוהגים בבגרות ובאדיבות ומבצעים את מחויבותם האישית בשמחה וחפץ לב. על כך מגיע להם יישר כוח גדול. נמשיך לפעול למען רווחתם של תלמידינו ולאפשר להם לממש את עצמם דרך פעילויות ההתנדבות הרבות הפתוחות בפניהם".

תלמידי אשקלון מתנדבים. צילום: סיון מטודי

תלמידי אשקלון מתנדבים. צילום: סיון מטודי

מנהלת אגף תרבות, נוער וספורט במינהל החינוך, דפנה ביטון: "חינוך לערכים, התנדבות ומעורבות חברתית הנם חלק משמעותי מחזון הרשות. מינהל החינוך ואגף תנו"ס פועלים על פי המדיניות ומשקיעים רבות ביצירת מקומות השמה להתנדבות המותאמים לכל נער ונערה. אני שמחה וגאה על כך שאנו מצליחים לשמור על המקום הראשון בארץ באחוז הזכאים לתעודת בגרות חברתית. יישר כח לתלמידים המתנדבים ויישר כח על העשייה לכל מנהלי בתי הספר ולכל הרכזים והרכזות של החינוך החברתי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר