מרים פרץ ןהתלמידים. צילום: עדן בוהדנה
מרים פרץ ןהתלמידים. צילום: עדן בוהדנה

"סמל לרוח הישראלית": צפו בתלמידי אורט אפרידר בשיר מרגש עם מרים פרץ

פורסם בתאריך: 25.4.23 17:16

     

תלמידי להקת הקפלרים, להקת בית הספר אורט אפרידר באשקלון, יזמו שיתוף פעולה ייחודי ומרגש עם מרים פרץ בו הם מבצעים את השיר "שושנים עצובות" בשילוב סיפורה של מרים על בניה ז"ל.

הרעיון לשלב את מרים פרץ, כמו גם הפניה אליה – היו של התלמידים. לשמחתם, מרים הסכימה להשתתף בפרויקט המיוחד כפי שניתן לראות בקליפ של השיר:

השיר בוצע בהופעה על במת בית הספר בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולחללי פעולות האיבה תוך כדי הקרנת סיפורה של מרים.

"היוזמה לפרויקט נבעה מהרצון שלי לכבד את זכר הנופלים ומשפחותיהם היקרות במיוחד ביום הזיכרון, אלה שהקריבו עצמם למען המדינה היקרה לנו מכל", מספר עידן גזית תלמיד יב׳ שיזם את הרעיון, "בעיניי מרים וכל המשפחות השכולות הם סמל למסגרת הרוח הישראלית ומהווים סמל ומופת לנתינה, לעזרה לזולת ולאהבת הארץ. עבורי הפרויקט היה מאוד משמעותי, הוא הראה את ההתמודדות של מרים והבחירה בחיים, כפי ששומעים בסרטון מרים בחרה לתת לחיים שלה משמעות ולהמשיך לחיות 'להיות מצבה חיה של רוחם', שני בניה אוריאל ואלירז זכרם לברכה ראו בשירות בצה"ל מצווה ושליחות".

יוחאי אליהו, תלמיד כיתה י"ב מנהל ההפקה אמר כי הפרויקט הזה עבורו הוא "אבן דרך משמעותית בשייכות שלי לעם הזה, לארץ הזו. במהלך ההקלטות של מרים, שמחתי לגלות שמרים לא רצתה לקרוא מטקסט, אלא לדבר מהלב. מלבד הסיפור המצמרר אודות שני בניה ובעלה, הזכירה מרים ציטוטים שילדיה כתבו. שניהם, בלי יוצא מן הכלל, חיזקו עבורי את השייכות, את הרצון לשרת בתפקיד משמעותי בצה"ל, והכי חשוב, הקנו ערך מוסרי חשוב מאוד, של נתינה. "לתת מהכוח שלך, מהכסף שלך, למען משהו או מישהו שהוא לא אתה, והכי חשוב! אל תעשה את זה פעם אחת".

אורט אפרידר. צילום: דוברות עיריית אשקלון

אורט אפרידר. צילום: דוברות עיריית אשקלון

מנהלת בית הספר דבורה בוסקילה: "שיתוף הפעולה הייחודי עם מרים פרץ שיקף במנגינה מרטיטה ובמילים חוצבות את סיפור קיומנו המהול באבל ושמחה. ביצוע השיר 'שושנים עצובות' של עידן רייכל בצורה מרגשת עד דמעות הביא מימד נעלה להנצחת הנופלים על ידי להקת 'הקפלרים' של בית הספר. המפגש האישי עם מרים פרץ בביתה העצים את החוויה והפך עבור התלמידים אבן דרך משמעותית ביותר בבניית עתידם האישי והלאומי. תודתי הגדולה נתונה לאישה היקרה מכל מרים פרץ, ליוצר המדהים עידן רייכל ולתלמידי בית הספר המופלאים החל מהיוזם והמפיק וכלה במבצעים הכשרוניים, ולי לא נותר אלא לברך על המוגמר הראוי ביותר ליום קדוש זה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר