תלמידים בתכנית למצוינות. צילום: המרכז לחינוך סייבר
תלמידים בתכנית למצוינות. צילום: המרכז לחינוך סייבר

צאו לדרך: החלה ההרשמה לתכניות המצוינות של המרכז לחינוך סייבר באשקלון

המרכז לחינוך סייבר מגיע בימים אלה לאשקלון לחשוף את התלמידים לתכניות המצוינות שהוא מציע בתחומי הסייבר, הטכנולוגיה והבינה המלאכותית. 70 אחוז מבוגרי תכניות המצוינות מתקבלים לשירות צבאי ביחידות הטכנולוגיה המובחרות של צה"ל. רוצים גם? פרטים על ההרשמה כאן

פורסם בתאריך: 29.3.23 09:34

     

אם גם אתם בונים על זה שהילדים שלכם יהיו ביחידת 8200 או בשאר יחידות הסייבר המובחרות של צה"ל, זה הזמן להתחיל. תכניות המצוינות של המרכז לחינוך סייבר פועלות באשקלון וההרשמה לתלמידי כיתות ט' לשנת הלימודים הבאה תשפ"ד החלה כבר עכשיו. צוות המרכז לחינוך סייבר, מגיע בימים אלה לבתי הספר לחשוף את התלמידים והתלמידות לשלוש תוכניות מצוינות שמציע המרכז, ולהזמין אותם להתחיל את תהליך המיון האחיד לשלושתן. עבור התלמידים אין צורך בידע מוקדם, אך נדרשות יכולות למידה ומוטיבציה גבוהות.

שלוש תכניות המצוינות שמציע המרכז לחינוך סייבר הן בתחומי הסייבר, הטכנולוגיה והבינה המלאכותית: "מגשימים סייבר", "מגשימים AI" ו- "ממריאות", כולן מבית 'המרכז לחינוך סייבר'.

"מגשימים סייבר" – תוכנית הסייבר הלאומית, הוותיקה מבין השלוש, נוסדה בשנת 2010 על ידי משרד הביטחון וקרן רש"י במטרה להגדיל משמעותית את מספר המתקבלים והמתקבלות מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית ליחידות הטכנולוגיות המובחרות בצה"ל (אגף המודיעין, אגף התקשוב וההגנה בסייבר ועוד). במסגרת התכנית לומדים המשתתפים תכנים מקצועיים-טכנולוגיים ברמה גבוהה, תוך התמקדות במחקר והגנת סייבר, תכנות, רשתות ועוד.

תלמידים בתכנית למצוינות. צילום: המרכז לחינוך סייבר

תלמידים בתכנית למצוינות. צילום: המרכז לחינוך סייבר

לפני מספר שנים השיק המרכז את "ממריאות" – תוכנית מצוינות נוספת הפונה לנערות בלבד ומציעה להן הכשרה מקיפה בתחומי הסייבר והתכנות, במטרה לקדם שוויון הזדמנויות מגדרי בתפקידים טכנולוגיים משמעותיים בצה"ל ובהמשך בתעשיית ההייטק. התוכנית פותחה על בסיס מחקר מעמיק והיא כוללת מעטפת פדגוגית, חברתית והדרכתית ייחודית הנותנת מענה לצרכים של הנערות, ומקדמת אותן למימוש הפוטנציאל הגלום בהן בתחומי הטכנולוגיה. בעקבות הצלחת התוכנית – מעל 60% מהבוגרות שלה התקבלו ליחידות טכנולוגיות מובילות בצה"ל, היא ממשיכה לגדול למוקדים נוספים ברחבי הארץ ומציעה את ההזדמנות הייחודית לנערות מוכשרות מאשקלון.

בשנה שעברה השיק המרכז לחינוך סייבר את "מגשימים AI" המציעה הכשרה ייעודית לתחום טכנולוגי שנמצא בצמיחה מתמדת, על גבול המטאורית – מדעי הנתונים ובינה מלאכותית. התוכנית פונה לבני ובנות נוער מוכשרים המתעניינים בעולמות המדעים, המחקר והמתמטיקה ומכשירה את החניכים והחניכות בה לתפקידי דאטה, בינה מלאכותית ולמידת מכונה ביחידות הטכנולוגיה המובחרות בצה"ל, בדגש על יחידות אגף המודיעין.

כתוכניות מצוינות ברמה גבוהה, הפועלות בשותפות צמודה עם יחידה 8200 בצה"ל, הקבלה אליהן מותנית במעבר תהליך מיון אליו ניגשים במחצית השנייה של כיתה ט', וכולל משימת למידה וראיון אישי. החניכים והחניכות בתוכניות לומדים במשך 3 שנים, מכיתה י' עד יב' במתווה א-פורמלי, עם מדריכים מקצועיים שעברו הכשרה ייעודית.

כל התוכניות מעניקות לחניכים ולחניכות את ההזדמנות להתמיין לתפקידים טכנולוגיים משמעותיים בצבא וקרוב ל- 70% מבוגריהן מתקבלים לשירות צבאי ביחידות הטכנולוגיה המובחרות של צה"ל, מה שמוביל מדי שנה אלפי תלמידים ותלמידות סקרניים לגשת לתהליך המיון ולנסות להתקבל אליהן.

תלמידים בתכנית למצוינות. צילום: המרכז לחינוך סייבר

תלמידים בתכנית למצוינות. צילום: המרכז לחינוך סייבר

נוסף על הידע המקצועי בתחומי הסייבר והבינה המלאכותית, התוכניות שמות דגש רב על פיתוח מיומנויות חשובות, כגון: פתרון בעיות מורכבות, יכולות למידה עצמאית וחקר, חשיבה יצירתית, ניהול זמן ועוד. חניכי וחניכות התוכניות משתתפים בימי שיא ופעילויות קיץ חווייתיים והאקתונים מאתגרים, יוצאים לסיורים ומפגשי השראה בחברות הייטק מהמובילות בעולם ומפתחים פרויקטים בליווי מנטורים מהתעשייה.

כיום ישנם 129 חניכים וחניכות בתכניות מהעיר אשקלון הלומדים בהן מדי שבוע. עיריית אשקלון רואה בתוכניות מצוינות כגון "מגשימים" ו"ממריאות" מקפצה נפלאה לבני ובנות הנוער בעיר, והזדמנות עבורם להצטיין ולהצטרף לחוד החנית בתחומי הסייבר וה- AI בישראל.

ההרשמה לתלמידי ולתלמידות כיתות ט' לשנת הלימודים תשפ"ד נפתחה. למידע נוסף והרשמה באתר המרכז לחינוך סייבר:  https://cyber.org.il/programs/


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר