חברי הנהגת הורים אשקלון
חברי הנהגת הורים אשקלון

"המטרה – הצלחת ילדינו": הכירו את חברי פורום ההורים באשקלון

הם עושים את זה על חשבון זמנם הפרטי, משתתפים בועדות, אסיפות, הולכים לפגישות, הכל כדי שהילדים שלנו (וגם שלהם) יקבלו את החינוך ותנאי הלימוד הטובים ביותר. מי הם, ולמה הם הכניסו את עצמם לתפקיד שלרוב ההורים אין כוח להתמודד איתו?

פורסם בתאריך: 8.12.22 20:27

     

"מי מתנדב להיות בוועד?" השאלה שכמעט כל הורה מפחד ממנה בתחילת שנה. השגרה ממילא עמוסה עבור רוב ההורים, אז להוסיף עוד תפקיד? נשמע מאיים. עם זאת, ישנם הורים שלא מוותרים על חברות בוועד, ואף הרחיבו את התפקיד עם השנים, עד לחברות בפורום ובהנהגת ההורים העירונית, וגם הארצית.

דודו לוי, אודליה לוי, חנן בן דוד, גלית בנג'ו וחנן שי, לקחו את תפקיד הוועד כמה צעדים קדימה. הם מפנים מזמנם היקר, מציפים כל בעיה אפשרית המתרחשת במערכת החינוך ועוקבים בדריכות עד למתן פתרון. משתתפים בוועדות, ישיבות, אסיפות ומה לא. מי הם, מה הם רוצים לשנות, ולמה הם הכניסו את עצמם לזה? הנה התשובות:

דודו לוי, יו"ר פורום ההורים העירוני באשקלון

דודו לוי, יו"ר ביה"ס בית יחזקאל ויו"ר פורום ההורים העירוני

דודו נשוי לאודליה, אב לחמישה ילדים -3 בנות ו-2 בנים. עצמאי בתחום המחשבים והמדפסות.

למה נכנסת לזה?

"מאז ילדיי נכנסו למסגרות החינוך הפורמליות, ובעיקר בהגיעם לבית הספר, הבנתי את החשיבות בלקיחת חלק בוועדי הכיתה ובה"ס במטרה לקדם לשפר וליעל את סביבתם הלימודית ובכלל, כדי להביא להצלחת  ילדיי הפרטיים וילדיי אשקלון והארץ בכלל".

"תמיד האמנתי שהדרך לעשות שינוי של ממש היא בעשייה, הקשבה והכלה, הן של ציבור ההורים והן של הצוותים מנגד, בכדי להשיג את המטרה לה אנו שותפים – הצלחת ילדינו ודאגה לרווחתם הנפשית והפיזית, תוך שיתוף פעולה הדדי וליווי של הרשות בראשות ראש העיר תומר גלאם, ומנהל החינוך בראשות יובל זוזט, אשר שמים דגש על קידום החינוך בעיר".

בית יחזקאל. צילום: אורי קריספין

בית יחזקאל. צילום: אורי קריספין

מה טוב במערכת החינוך?

"שילוב של חינוך טוב מבוסס ומפוקח, עם ערכים, רצון, נכונות, עשייה ושיתוף פעולה בין כל האחראים המבוגרים, ההורים ונציגיהם, צוותי החינוך ומנהליהם, נבחרי ונציגי הציבור ברשות ובמנהל החינוך על כל אגפיהם, הוא הבסיס להצלחה אמיתית הלכה למעשה של ילדינו, ואני שמח שנפלה בחלקנו הזכות לעבוד בהלימה ובשיתוף פעולה שכזה עם ראש העיר תומר גלאם וראש מנהל החינוך יובל זוזט באשקלון".

מיריי אלטיט, דוד בן אברהם, דוד לוי, יובל זוזט ותומר גלאם. צילום: סיון מטודי

מיריי אלטיט, דוד בן אברהם, דודו לוי, יובל זוזט ותומר גלאם. צילום: סיון מטודי

מה דורש שיפור במערכת החינוך?

"האתגרים הבטחוניים יחד עם העיצומים והמלחמות של ארגוני המורים וההסתדרות שזעקו למאבק צודק וראוי אך שכחו בדרך את הפגיעה בילדינו. יחד עם זאת, המערכת נתונה לאתגרים רבים שבעיניי טעונים שיפור ושינוי מהותי מהייסוד בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בעצם חוסר היציבות הנובעת מחוסר בכח אדם  איכותי, סדיר וכשיר במסגרות השונות ובצהרונים בארץ. בנוסף, יחס מספר הילדים בגנים ובבתי הספר אינו בהלימה עם מספר אנשי הצוות, וזה פוגע באופן שבו הילדים מקבלים את היחס, התכנים והצרכים הלימודיים, הנפשיים והפיזיים הדרושים להתפתחותם השכלית והרגשית והגעתם להישגים טובים".

מה המטרות שלך כחבר בפורום?

"פורום הורי אשקלון בראשותי שואף ופועל להוביל את אשקלון וילדיה, דור העתיד, לקדמה הגשמה, העשרה והצלחה בכל התחומים הנגזרים מהחינוך. שילוב של חינוך טוב מבוסס ומפוקח, עם ערכים, רצון, נכונות, עשייה ושיתוף פעולה בין כל האחראים הוא הבסיס להצלחה אמיתית הלכה למעשה של ילדינו"

"הפורום פועל לתת מענה לכל הוריי וילדיי העיר בכל מסגרות החינוך הבית ספריות, בעזרת חבריי לעשייה היו"רים הבית ספריים שעושים עבודת קודש בהתנדבות מלאה".

אודליה לוי, יו"ר פורום הוריי הגנים, יו"ר הנהגת הורים באורט הנרי רונסון, ונציגה בהנהגת ההורים הארצית

אודליה לוי, יו"ר פורום הוריי הגנים, יו"ר הנהגת הורים באורט הנרי רונסון, ונציגה בהנהגת ההורים הארצית

אודליה לוי – יו"ר פורום הורי הגנים, יו"ר הנהגת הורים באורט הנרי רונסון, ונציגה בהנהגת ההורים הארצית

נשואה לדודו לוי, אמא גאה לחמישה ילדים 2 בנים ו3 בנות.

למה נכנסת לזה?

"ילדיי הפרטיים הם כמובן המניע העיקרי להיותי פעילה, ולמען ילדי אשקלון והארץ בכלל, מתוך רצון לשפר ולקדם את האקלים הכיתתי, החברתי והחינוכי, ולדאוג לרווחתם הפיזית והנפשית בכל המסגרות החינוכיות. פורום ההורים מכנס תחתיו שורה של אנשים, הורים, שחשוב להם ואכפת להם ופועלים בהתנדבות מלאה מזמנם הפרטי בשיתוף פעולה הדדי, תודות להובלה ראויה וערכית של יו"ר הפורום דודו לוי.

מה טוב במערכת החינוך?

"למזלנו, מערכת החינוך באשקלון, החל באנשיי הצוות במוסדות החינוך וכלה במנהל החינוך בראשות יובל זוזט, פועלים בהלימה למטרות פורום ההורים ולרוב בשיתוף פעולה, ועושים הכל על מנת לשפר ליעל ולקדם את החינוך בעיר".

מה דורש שיפור במערכת החינוך?

"לא ניתן להתעלם מהעובדה שקיימים עדיין פערים משמעותיים בין הנעשה במערכת החינוך בארץ לבין מה שניתן לעשות ולשנות בפועל במסגרות החינוך. העובדה שארגוניי המורים השונים אינם שבעיי רצון ואינם מתוגמלים כראוי, כמו גם וחוסר ההסכמה עם מקבלי ההחלטות במדינה, פוגעת בציבור ההורים והילדים ומסתכמת בפערים פדגוגיים ולימודיים חמורים כגון: כיתות עמוסות תלמידים, חוסר בכוח אדם מספיק וראוי במהלך יום הלימודים ובצהרונים, חוסר בתכני לימוד העשרה וטכנולוגיה שמשפיעים באופן ישיר על קדמה ושוויון הזדמנויות לכל פלחי האוכלוסייה בכל האזורים בארץ, מתן מענים רגשיים וחוסן נפשי באופן שווה לכל ילדיי הארץ בכל השכבות, והנגשתם לציבור שידו אינה משגת, על אחת כמה וכמה בעקבות פעריי הקורונה שתוצאותיה באים לידיי ביטוי בימים אלה ועתידים לבוא, חוסר מענה ואכיפה במיגור האלימות הפיזית והמילולית בקרב ילדים ובני נוער במרחבים הווירטואליים והפרונטליים".

מה המטרות שלך כחברת פורום?

כל עוד אני נמצאת בתפקידים הנ"ל אעשה הכל על מנת לקדם ולצמצם את הפערים שהזכרתי. בהזדמנות זו אקרא מכאן לכל נציגי ועדי הורי הילדים הקטנים, מגילאי 0-6 , להצטרף לפורום הורי הגנים בחינוך הרגיל, המיוחד, הממלכתי והדתי, כדי לתת מענה וסיוע לכל הוריי וילדיי הגנים".

חנן בן דוד - יו״ר הנהגת הורים בית ספר רותם, סגן יו״ר הנהגת ההורים העירונית, נציג העיר בהנהגה הארצית

חנן בן דוד – יו״ר הנהגת הורים בית ספר רותם, סגן יו״ר הנהגת ההורים העירונית, נציג העיר בהנהגה הארצית

חנן בן דוד – יו״ר הנהגת הורים בית ספר רותם, סגן יו״ר הנהגת ההורים העירונית, נציג העיר בהנהגה הארצית

עובד בתחום העיצוב ושיפוץ בתים ומבני ציבור

למה נכנסת לזה?

"רציתי לייצג בגאווה את ילדי בה״ס רותם, ואת כלל ילדי העיר. לשמש צינור מקשר בין ההנהלה הבית ספרית והצוות החינוכי ובין ההורים, וליצור דיאלוג מכבד במשולש הקדוש בתוך כותלי בית הספר. בנוסף, ליצור סביבה לימודית ראויה בפן העיצובי והוויזואלי של המוסד החינוכי, כי זה גורם לילד לרצות להגיע באהבה כשמדובר במקום מטופח".

מה דורש שיפור במערכת החינוך?

"ההבנה וההכלה של כל תלמיד ותלמיד, וההפנמה שתפקיד המורה והמחנך זה קודש הקודשים בדרך לעצב תלמידים שיהפכו ברבות הימים לדמויות מרכזיות בכל מיני הנהגות במדינה, לא להביט על תלמיד חלש או שונה כעל מספר. לרצות להאמין שמערכת החינוך בעידן של היום זה לא רק פדגוגיה, אלא קודם כל כל לגעת בנשמה של הילדים".

מה המטרות שלך כחבר בפורום?

"קודם כל להיות אוזן קשבת לכל הורה והורה, ולהביא את הפורום לכל בית בעיר. אני רוצה שיבינו שרוח ההתנדבות שלנו היא למען הכלל, ובאה ממקום תמים ונקי של נתינה, ורצון ולהפוך כל אבן על מנת לגשר אל מול כל הגורמים בחינוך ילדיהם, החל מראש העיר ועד אחרון איש המנהלה. אנחנו שם בשבילם 24/7. אני רוצה להביא לשוויון בין כל אוכלוסיות התלמידים, ולא משנה האם הם מברנע או עתיקות. כולם שווים".

גלית בנג'ו, יו"ר הנהגה בית הספר רמת כרמים

גלית בנג'ו, יו"ר הנהגה בית הספר רמת כרמים

גלית בנג'ו, יו"ר הנהגת ההורים בית הספר רמת כרמים

למה נכנסת לזה?

"נכנסתי מתוך רצון להשפיע ולתרום. לחדש, לאתגר וכמובן לתת את המיטב שבי לטובת החינוך בעיר והילדים שלנו. אני חושבת שהילדים שלנו הם העתיד שלנו. הרצון שלי להשפיע בכל מה שקשור לעתידם, מן הסתם ישפיע גם על עתיד המדינה שלנו והדור שיגדל בה. אני מאמינה שככל שנשקיע היום במערכת החינוך במדינה ובילדים היקרים שלנו, זה מה שיכתיב לנו את העתיד כאן".

מה טוב במערכת החינוך?

"בית הספר שאליו אני משתייכת ראוי לשבח על צוות המורים המדהים שיש שם. על הזמינות שלהם. בנוסף, בית הספר שלנו כן נחשף השנה לשיטת לימוד חדשה, דבר שמעורר אתגרים בצוות ההנהלה והמורים. כל תהליך חדש הוא תהליך ולוקח זמן, אבל צריך להעז ולנסות למרות הקושי.

חשוב לי לציין את הנהגת ההורים בעיר שנותנת מענה בצרכי החינוך הקיימים להורים, ולצערי לא הרבה מודעים ליכולת של שיתוף הפעולה בין ההנהגה לבין הרשות. מערכת החינוך בעיר פתוחה לשינויים חיוביים ועם הרבה עבודה משותפת אפשר להגיע לזה".

בית הספר רמת כרמים. צילום: אלירם משה

מה דורש שיפור במערכת החינוך?

"אשקלון היום היא עיר גדולה, מלאת אפשרויות שעדיין לא ניתנות למימוש. אסור שיהיה שוני בין ילד שגדל באשקלון לילד שגדל בכל עיר מרכזית אחרת".

"השיפור הטעון בחינוך הבלתי פורמלי – אני חושבת שחסרה מערכת חוגים ענפה יותר. חשוב שייכנסו חוגי העשרה שאין כאן כמו עיתונאות צעירה, עוד מקצועות טכנולוגיה עם מיטב המורים. מרכזי למידה בשעות לא פורמליות גם לילדים מצטיינים. בחינוך הפורמלי – חסרות שיטות לימוד חדשות, כיתות חכמות, חשיפת הילדים למה שקורה בערים אחרות. למידה במרחבי למידה, חווית למידה. התאמת הלמידה לעולם של היום".

מה המטרות שלך כחברת פורום?

"יש השפעה אדירה של עבודת הצוות של הנהגת ההורים בעיר, לשיתוף פעולה עם הרשות, עם בתי הספר, להגיע ולגעת בכל האוכלוסיות על ידי פרויקטים התנדבותיים. וחשוב לציין שפרויקטים כאלה נעשים ברמה היום יומית בהובלת דודו לוי יו"ר הפורום. המטרה העיקרית היא להשפיע ולהביא את הילדים שלנו והעיר שלנו להישגים מצוינים שיתוו את המשך הדרך".

חן שי, נציג הורים בועדות איפיון וזכאות, אחראי קשרי לקוחות ומעסיקים במחוז דרום, באגודה לבריאות הציבור, אחראי על החינוך המיוחד והצרכים המיוחדים

חן שי, נציג הורים בועדות איפיון וזכאות, אחראי על החינוך המיוחד והצרכים המיוחדים

חן שי, נציג הורים בוועדות איפיון וזכאות, אחראי קשרי לקוחות ומעסיקים במחוז דרום, באגודה לבריאות הציבור, אחראי על החינוך המיוחד והצרכים המיוחדים

בן 42 נשוי ואב ל-4 ילדים בהם 2 עם צרכים מיוחדים.

למה נכנסת לזה?

"נכנסתי לפורום ההורים מעצם בחירתי ליו"ר מקיף ו', ולמען עתיד טוב יותר לילדים המיוחדים והצרכים המיוחדים בעיר".

מה דורש שיפור במערכת החינוך?

"החינוך המיוחד שעליו אני אמון זקוק לשיקום ארוך, לבניית יסודות חדשים ויציבים. כיום, המענה שניתן הוא עוד פלסטר על פצע גדול ומדמם, ו הגיע הזמן שהמערכת תתפכח ובעיקר תיתן מענים הולמים לילדים. המחסור החמור בצוותים מורגש בכל הארץ אבל לצערי זה בא אך ורק על חשבון הילדים.

מה טוב במערכת החינוך?

"לא רק מערכת החינוך אלא גם הרשות – הבאת הילדים לקדמת הבמה, ונתינת מקום ופוקוס זה דבר שאינו ברור מאליו. תשומת הלב, ובעיקר הפתרונות היצירתיים שניתנים מחוסר חמור בכוח האדם הם לא ברורים מאליהם ועל כך מערכת החינוך בעיר ראויה לשבח".

מה המטרות שלך כחבר פורום?

"המטרות הן רבות אך נתחיל מזה שייתנו מענה רחב לכל ילד החל ממוסדות ומטפלים פרא רפואיים למסגרות החינוך המיוחד. החזון הגדול הוא בעצם הקמת אגף לחינוך מיוחד אשר יכלול הכל במקום אחד בלי סרבלת ובירוקרטיות, ובנוסף הקמת כפר שיקומי לכלל האוכלוסיות המיוחדות בעיר".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר