אמנת מצוינות. צילום: שי פיירשטיין
אמנת מצוינות. צילום: שי פיירשטיין

דוח 'ערי מצוינות' קובע: אשקלון מובילה במצוינות ב-5 יח"ד מתמטיקה ותעודת בגרות מצטיינת

על פי הדוח השנתי של "רשת ערי מצוינות", העיר אשקלון מובילה עם שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יח"ל מתמטיקה ולתעודת בגרות מצטיינת

פורסם בתאריך: 15.11.22 13:28

     

העיר אשקלון מובילה עם שיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יח"ל מתמטיקה ולתעודת בגרות מצטיינת. כך לפי דוח רשת 'ערי מצוינות' שהעיר אשקלון חברה בה.

 

הדוח בודק מדי שנה את אחוזי הזכאות לבגרות במתמטיקה 5 יח"ל אצל הרשויות החברות ברשת, אך השנה, לראשונה, בדק את כל הרשויות (256 במספרן) והוסיף התייחסות גם לשיעור הזכאים לתעודת בגרות הכוללת חמש יחידות אנגלית, ולשיעור הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת, הכוללת: בגרות הכוללת חמש יח"ל אנגלית, לפחות ארבע יח"ל במתמטיקה, שממוצע הציונים בה הוא לפחות 90, והצטיינות בתוכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית-קהילתית.

בחינת בגרות. צילום: אילן אסייג

בחינת בגרות. צילום: אילן אסייג

תוצאות הדוח קבעו כי מבין הרשויות הבינוניות והגדולות (מעל 40,000 תושבים) בדרום הארץ, עם השיעור הגבוה ביותר של זכאים עם חמש יח"ל מתמטיקה הן אשקלון, המובילה במקום הראשון עם 16.4%, אחריה- באר שבע עם 14.8%, אשדוד עם 14.7%, קרית גת עם 11.9%, אילת עם 8.9%, רהט עם 4.2%, אל קסום עם 3.5% ונווה מדבר עם 2.8%.

ראש העיר תומר גלאם מעניק תעודת בגרות חברתית לתלמידים. צילום: אלדד עובדיה

ראש העיר תומר גלאם מעניק תעודת בגרות חברתית לתלמידים. צילום: אלדד עובדיה

גם בקטגוריה 'בגרות מצטיינת' העיר אשקלון כאמור מובילה. מבין הרשויות הבינוניות והגדולות בצפון הארץ, אלו עם האחוז הגבוה ביותר בשיעור הזכאים לתעודת בגרות מצטיינת הן: אשקלון עם 11.2%, באר שבע ואשדוד עם 8.5% כל אחת ואילת עם 8.3%. אל קסום ונווה מדבר עם 0.8% בלבד.

ביחס לשיעור התלמידים הזכאים לתעודת בגרות בחמש יח"ל אנגלית, אשקלון במקום גבוה – המקום השני, עם 44.5% זכאים.

בחינת בגרות. צילום: דניאל בר און

בחינת בגרות. צילום: דניאל בר און

רשת ערי מצוינות פועלת במכון לשלטון מקומי באוניברסיטת ת"א, ומהווה בית מקצועי לרשויות מקומיות אשר מעוניינות להרחיב את מעגל המצוינות. ברשת חברות כיום 25 רשויות מקומיות, אשר חרטו על דגלן יעדים של השקעה בתלמידים וקידום מצוינות עירונית.

בראש ועדת ההיגוי של הרשת עומדת ד"ר עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש, ואופיר פז-פינס מוביל אותה כראש המכון לשלטון מקומי. "השנה עשינו צעד חשוב בפיתוח המצוינות עם הרחבת הדוח גם לאנגלית ולתעודת בגרות מצטיינת", אמר אופיר פז-פינס, ראש המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב. "יש פה שיתוף פעולה אמיתי, בין הממשלה, השלטון המקומי, אותן רשויות שהחליטו לשים את המצוינות בסדר עדיפות גבוה, המגזר השלישי כמו קרן טראמפ, האקדמיה ואפילו המגזר העסקי, ולכן יש גם תוצאות. יש כל הזמן ויכוח סביב לימודי ליבה ויש כאלה שמזלזלים לצערי במתמטיקה ואנגלית.

אופיר פינס. צילום: יחצ

אופיר פינס. צילום: יחצ

"מי שאוסר לימודי ליבה מבצע פשע חינוכי וגורם נזק אדיר לדור העתיד. לשמחתי רוב מערכת החינוך לא שם. מתמטיקה ואנגלית הם לא מקצועות בעיניי. אלה כישורים, מיומנויות שבלעדיהם נתקשה להוציא צעירים מוכנים לשוק התעסוקה, ואני לא מדבר רק על הייטק. זאת צריכה להיות משימה לאומית של כל הגופים הרלוונטיים להמשיך ולטפח מצוינות בקרב הילדים והילדות שלנו. שנה אחר שנה אנחנו עדים לכך שרשויות שמכוונות למצוינות ומקצות משאבים למשימה הזאת, מצליחות להציג הישגים בהתאם".

בתוך כך, החודש, מעל 20 נציגי רשויות מקומיות חתמו על אמנת רשת ערי מצוינות. החתימה נעשתה בכנס רשת ערי מצוינות ועיריית חולון שהתקיים היום בתיאטרון חולון. העיר אשקלון כמובן, חתמה גם היא על האמנה.

הלינק למפת המצוינות של כלל הרשויות:

https://viewer.mapme.com/israel-math-cities/about


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר