בקברו של אנדרש גוטמן
בקברו של אנדרש גוטמן

"מחונן, חד כתער, וידע הכל": סרט על חייו ומותו של אנדרש גוטמן יופק ע"י תלמידי רונסון אשקלון, לזכרו

על ערש דווי הובטח לאביו של אנדרש גוטמן ז"ל, חלל בה"ס רונסון שנהרג במלחמת יום הכיפורים, שבנו יונצח. ההבטחה קוימה לאורך כל השנים, וכעת החליטו תלמידי מגמת תקשורת לצלם סרט לזכרו

פורסם בתאריך: 27.10.22 21:51

     

בכל שנה לפני יום הכיפורים, בבית העלמין בגבעת ציון באשקלון, פוקדים את קברו של אנדרש גוטמן ז"ל שנפל במלחמת יום הכיפורים, תלמידים מתיכון רונסון, שם למד. השנה, היה זה מעמד מיוחד שכן תלמידי מגמת תקשורת בבית הספר רונסון שהחליטו לעשות סרט לזכרו, נכחו גם הם, מצוידים במצלמת וידאו, מקשיבים לסיפור חייו, ומתעדים.

אנדרש גוטמן עלה מהונגריה עם הוריו שני ניצולי שואה, שהכירו לאחר השואה והתחתנו, בשנת 1964 כשהיה בן 10 הוא עלה לישראל והמשפחה השתכנה באשקלון. גוטמן החל ללמוד בבית הספר תגר (רונסון בשמו הקודם), ושם הצטיין בעיקר בלימודי פיזיקה ומתמטיקה. הוא היה מוזיקאי שאהב לנגן. לאחר סיום לימודיו, התגייס גוטמן לחיל השריון, ובחופשות מהצבא עזר לאביו בעבודתו במוסך. במלחמת יום הכיפורים הוא נפל בקרב.

בקברו של אנדרש גוטמן

בקברו של אנדרש גוטמן

שנים לאחר מותו של אנדרש, הטרגדיות המשיכו לפקוד את משפחת גוטמן, ואחותו היחידה מירי נפטרה ממחלה קשה. לאחר ששכלו גם את בתם השנייה, נפטרו הוריו של גוטמן. לפני מותו של האב הבטיחה לו נועה נגר-הלוי מורה לאנגלית בבית הספר, כי תמשיך להנציח את זכרו, והיא אכן עושה זאת בהתמדה ומארגנת בכל שנה את האזכרה.

"אנדרש היה מבריק כתלמיד, היה חד כתער וידע הכל. הוא היה נגן מחונן שלימד את עצמו לבד לנגן. באופן כללי הוא היה אוטו דידקט", העיד עליו בעבר מי שהיה חברו הקרוב מוטי אליעזר. "תכננו ללכת יחד לטכניון והתקבלנו. אבל בסוף העדפנו ללכת לשירות קרבי. היינו ביחד כל הצבא. אפילו ברחנו יחד בכל יום שישי יחד. במזל השתבצנו לאותה מחלקה. הוא בלט מאוד גם במוזיקה, ובמסיבת סיום הצמ"פ הוא אפילו חיבר שיר. אני חושב המון איפה הוא היה היום, אם הוא היה חי, אני בטוח שהוא היה מטביע חותם כי היו לו יכולות אדירות ודמיון, אני בטוח שהוא היה ממציא איזה סטארט אפ".

בקברו של אנדרש גוטמן

בקברו של אנדרש גוטמן

היום, כאמור, אותה הבטחה עולה מדרגה כאשר הוחלט לצלם סרט לזכרו במסגרת פרויקט הגמר של תלמידי מגמת תקשורת ברונסון. בנוסף, משצי"ם (מדריכי שלח צעירים) יספרו עליו לתלמידי בית הספר, יחד עם המורים, במסגרת "בוקר טוב רונסון", במהלכו מדברים המורים על נושא חשוב הנמצא על סדר היום.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר