פתיחת שנת הלימודים. צילום: סיון מטודי
פתיחת שנת הלימודים. צילום: סיון מטודי

למעלה מ-34 אלף תלמידים פותחים את שנת הלימודים באשקלון

שנת הלימודים תשפ"ג נפתחה הבוקר באשקלון, כאשר 2,567 תלמידים עלו לכיתה א'. "מערכת החינוך באשקלון ממשיכה בתנופה והתקדמות לטובת חינוך מיטבי ומיטיב לכלל ילדי העיר", אמר ראש מינהל החינוך

פורסם בתאריך: 1.9.22 07:58

עדכון אחרון: 1.9.22 12:40

     

הבוקר, נפתחה שנת הלימודים תשפ"ג ו-34,156 תלמידות ותלמידים אים בשערי בתי הספר וגני הילדים באשקלון. עבור 2,567 מהם שעולים לכיתה א', תהיה זאת הפעם הראשונה בבית הספר.

את פני התלמידים קיבלו קאפות בגודל ממשי של המצאות ששינו את ההיסטוריה עם המסר "האם ההמצאה הבאה תהיה שלכם". בין ההמצאות – מכונית, טלפון, אינטרנט, חיסון, מטוס, דיסק נשלף, טלסקופ ועוד.

פתיחת שנת הלימודים. צילום: סיון מטודי

פתיחת שנת הלימודים. צילום: סיון מטודי

כבר בשעה 07:00 נפתח חדר המצב הרשותי בנוכחות המכלולים השונים, בהם נציגי מינהל חינוך, אשר עומדים מקרוב אחר כל פנייה שתעלה מהשטח ובמידת הצורך ייתנו לה מענה מיידי.

ראש העירייה תומר גלאם סייר בבתי הספר המחודשים אמנויות, בית יחזקאל, אורט אפרידר ורותם. בסיור השתתפו גם סגנית ראש העיר מיריי אלטיט, חברי המועצה: שרה זכריה, שי רובין ודוד בן אברהם, מנכ"ל העירייה, עידן דוד, ראש מינהל חינוך, יובל זוזט, יו"ר פורום הורי אשקלון, דודו לוי וגורמי מקצוע נוספים מהעירייה.

פתיחת שנת הלימודים. צילום: סיון מטודי

פתיחת שנת הלימודים. צילום: סיון מטודי

"חודשים של הכנות והיערכות מתנקזים ליום אחד, האחד בספטמבר", מסר גלאם, "וכמה שהיום הזה מרגש, משמח ומעצים. אני משוכנע כי בכל כיתה ובכל גן יש את הממציא הבא, את היוזם הבא, את המפתח הבא, את המנהיג הבא והתפקיד שלנו הוא להעניק להם את הבסיס להצלחה שלהם, בכל תחום שיחפצו בו. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכת החינוך היומיומית, למנהלות ומנהלי בית הספר, לצוותים החינוכיים בגני הילדים ובבתי הספר, לעובדי המינהלה, לתומכי ההוראה ולכל מי שמופקד על היקר לנו מכל. תודה לעובדות ועובדי מינהל החינוך ובראשם יובל זוזט על יישום המדיניות הבלתי מתפשרת שלנו בחינוך ועל חשיבה בלתי פוסקת שמביאה את מערכת החינוך העירונית למצוינות. תודה להורים על האמונה ועל החינוך מבית. שתהיה שנת לימודים פוריה, בטוחה ומוצלחת לכל 34,156 תלמידות ותלמידי אשקלון בגני הילדים ובבתי הספר. אל תפסיקו לחלום ולהאמין. אנחנו כאן כדי לסייע לכם להגשים".

סגנית ראש העירייה הממונה על החינוך הבלתי פורמאלי, מיריי אלטיט: "כמה מרגש לראות את כל התלמידות והתלמידים שהגיעו היום לשערי בתי הספר וגני הילדים עם פתיחת שנת הלימודים תשפ"ג. בשנים האחרונות אנו פועלים ללא לאות על מנת למצב את מערכת החינוך העירונית של אשקלון להיות בין המובילות במדינה. גם השנה, התכניות הפדגוגיות הן בחינוך הפורמאלי והן בחינוך הבלתי פורמאלי ישודרגו בתכנים טכנולוגיים ויכינו את כלל התלמידים בכל קשת הגילים החל מהגיל הרך ועד לתיכונים לשלב הבא בחייהם. אני מודה לראש העיר, תומר גלאם על התמיכה והרוח הגבית לממש את החזון החינוכי עליו חלמנו שנים רבות באשקלון ולראש מינהל חינוך יובל זוזט על יישום החזון. אני מאחלת לכל התלמידות, התלמידים וילדי הגנים שנת לימודים פורייה, מוצלחת ובריאה. נמשיך לפעול לילות כימים למען הפיתוח האישי שלכם והצלחתכם. אני מברכת את עובדי מערכת החינוך, תומכי ההוראה, עובדי המנהלה בחינוך הפורמלי והמשלים לשנת לימודים פוריה ומוצלחת".

פתיחת שנת הלימודים. צילום: סיון מטודי

פתיחת שנת הלימודים. צילום: סיון מטודי

פתיחת שנת הלימודים. צילום: סיון מטודי

פתיחת שנת הלימודים. צילום: סיון מטודי

ראש מינהל חינוך, יובל זוזט: "שנת הלימודים תשפ"ג נפתחת בהתרגשות גדולה, לאחר היערכות אינטנסיבית שכללה שיפוץ בתי ספר, בניית מוסדות חינוך, הערכות להפעלת תכניות פדגוגיות חדשניות על כל הרצף הגילאי ועוד. מערכת החינוך באשקלון ממשיכה בתנופה והתקדמות לטובת חינוך מיטבי ומיטיב לכלל ילדי העיר. אני מבקש להודות לראש העיר על ההשקעה חסרת התקדים בחינוך ועל התפיסה החינוכית שמובילה את העיר אשקלון להישגים היסטוריים. תודה לעובדי מינהל חינוך ולכל צוותי ההנהלה, ההוראה והמינהלה בגני הילדים ובבתי הספר. תודה לכל אחת ואחד מכם על ההשקעה, המקצועיות, המסירות, הרוח הטובה בה ניחנתם ואותם אתם מעניקים לילדנו יום יום, שעה שעה".

יו"ר פורום הורי אשקלון, דודו לוי: "כולי תקווה ששנת הלימודים הזו תיפתח בסימן בשורות והתחלות טובות, תקוות ונעיצת סימני דרך אופטימיים וחיוביים תוך קיום ערכים של כבוד הדדי ודרך ארץ. יש לנו באשקלון מערכת חינוך מובילה ומצטיינת ואני יותר מגאה לעמוד בראשות פורום ההורים של אשקלון, ולתת יחד עם חבריי לפורום, מענה בכל ימות השנה בכל תחום. אני רוצה להודות על העשייה הרבה והמבורכת, בשם כל ציבור ההורים, לראש העיר מר תומר גלאם, לראש מנהל החינוך מר יובל זוזט וכל אגפי הרשות והמנהל. תודה מיוחדת לכל חבריי לפורום, היו"רים הבית ספריים ובגנים, העושים שליחות בהתנדבות מלאה ובאהבה למען הוריי וילדיי העיר בכל ימות השנה".

רה"ע מסייר בפתיחת שנת הלימודים. צילום: סיון מטודי

רה"ע מסייר בפתיחת שנת הלימודים. צילום: סיון מטודי

ההיערכות לשנה החדשה כללה שורה של עבודות הקמה, שדרוג וחידוש חסרות תקדים בהיקפן בבתי ספר וגני ילדים ברחבי העיר. השנה נפתחו 3 בתי ספר חדשים – בית הספר החדשני בשכונת אגמים ובתי הספר הצומחים בעיר היין (בו ילמדו השנה תלמידי תיכון מדעים) ועיר ימים. כמו כן, 18 כיתות גן חדשות בעיר היין, עיר ימים ושייטת ו-5 כיתות גן בחינוך המיוחד; בוצע שיפוץ רחב היקף בבתי הספר אמנויות, רותם, בית יחזקאל ובגני צאלון; בוצעו עבודות שדרוג וחידוש תשתיות בבתי הספר אורט אפרידר, נוף ים א', נוף ים ב', נווה ציון, אור חיה, אור מנחם, מצפה ימים, רמב"ם, מוריה, נאות אשקלון, אולפנה צביה; הותקנו הצללות בבתי הספר נאות אשקלון, דקל, עוזיאל, ברנע; הותקן קירוי במגרשי הספורט של בתי הספר מקיף ב', חמ"ד אגמים, מדעים, אילנות, ברנע, סיני, ישיבת צביה ואור חיה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר