מחוננים ומצטיינים בכיתות ב'. צילום: תומר שונם
מחוננים ומצטיינים בכיתות ב'. צילום: תומר שונם

ילדים חכמים: עליה של 50% משנה שעברה במספר המחוננים והמצטיינים באשקלון

במבחן איתור תלמידים מחוננים ומצטיינים שערך משרד החינוך, נמצאה עליה משמעותית במספר התלמידים שאותרו "מעורבות ההורים בתכנית היוותה גורם חשוב ומשמעותי"

פורסם בתאריך: 30.6.22 11:52

     

משרד החינוך עורך בכל שנה מבחן לאיתור תלמידים מחוננים ומצטיינים בכיתה ב'. במבחן שנעשה השנה באשקלון, התגלתה עלייה של 50% משנה שעברה במספר התלמידים המחוננים והמצטיינים שאותרו.

המבחן הינו מבחן ארצי ואחיד ומבוסס על כישורים מילוליים, חשיבה מתמטית וחשיבה לוגית. תהליך האיתור מתבסס על שני שלבים. שלב א' נערך בבתי הספר. תלמידים שעברו את שלב א' מוזמנים על ידי אגף המחוננים ומצטיינים להיבחן בשלב ב'. בשנה"ל תשפ"ב, ניגשו לשלב ב' כ-340 תלמידים ותלמידות כיתות ב'. מתוצאות המבחן שפורסמו על ידי משרד החינוך עולה כי 71 תלמידים אותרו כמחוננים ו-124 תלמידים אותרו כמצטיינים.

מחוננים ומצטיינים בכיתות ב'. צילום: תומר שונם

מחוננים ומצטיינים בכיתות ב'. צילום: תומר שונם

ראש העיר, תומר גלאם: ״מערכת החינוך העירונית ממשיכה לשבור שיאים של מצוינות, הלכה למעשה. ההשקעה שלנו בחינוך, בתוכניות חדשניות ובפדגוגיה איכותית, מוכיחה את עצמה שוב ושוב עם הישגים מרשימים אליהם מגיעים תלמידנו והפעם, בעלייה חסרת התקדים של תלמידות ותלמידים שאותרו כמצטיינים וכמחוננים. אני מברך על כך וגאה בכל אחת ואחד מהם על ההתמדה, הנחישות וההשקעה. יגעת ומצאת, תאמין. אנחנו מאמינים בכם. המשיכו כך״.

חוגגים הצטיינות בחינוך. צילום: תומר שונם

חוגגים הצטיינות בחינוך. צילום: תומר שונם

ראש מינהל חינוך ותנו"ס, יובל זוזט: ״התוצאות המרשימות שפורסמו, הן פועל יוצא של השקעה עקבית של ראש העיר מר תומר גלאם במערכת החינוך ,מתוך מטרה למצות את מלוא הפוטנציאל האישי של כל תלמיד ותלמידה. השנה נהנו תלמידי בית הספר היסודיים בעיר, מתכנית העשרה ייחודית, השמה דגש על אוריינות מתמטית, מדעית ושפתית בדרך של למידה התנסותית וחווייתית. זאת במטרה לאפשר את התנאים המיטביים בהם היכולות הגבוהות של התלמידות והתלמידים יבואו לידי ביטוי מקסימלי. מעורבות ההורים בתכנית היוותה גורם חשוב ומשמעותי בקידום והצלחת התלמידים״.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר