פרופ' ברייטברט, ד"ר חליוה וחברים מהמשלחת. צילום: שי כהן, המכללה האקדמית אשקלון
פרופ' ברייטברט, ד"ר חליוה וחברים מהמשלחת. צילום: שי כהן, המכללה האקדמית אשקלון

משלחת חוקרים ממרוקו ביקרה במכללה האקדמית אשקלון

במסגרת הביקור, אנשי האקדמיה מהממלכה נפגשו עם מנכ"ל המכללה, ד"ר פנחס חליוה וכן צפו בהופעה של האמן והפייטן אמיל זריהן במרכז הכנסים במכללה

פורסם בתאריך: 10.11.21 14:04

     

משלחת אנשי אקדמיה מממלכת מרוקו הגיעה השבוע לישראל להשתתף בכנס בינלאומי שארגן מרכז דהאן למורשת יהדות המזרח, שעסק בהשפעה של המורשת העברית על מרוקו.

החוקרים מהממלכה ביקרו אתמול במכללה האקדמית אשקלון. את הביקור הוביל מנכ"ל המכללה, ד"ר פנחס חליוה, שהפתיע עם מרוקאית רהוטה, למרות שעלה ממרוקו רק בגיל 4. נשיא המכללה פרופ' חיים ברייטברט הציג סקירה על המכללה, ולאחר מכן החוקרים נהנו מהופעתו של האומן והפייטן אמיל זריהן, וארוחת צהריים במסעדה שבמרכז הכנסים.

המפגש במכללה. צילום: שי כהן, המכללה האקדמית אשקלון

המפגש במכללה. צילום: שי כהן, המכללה האקדמית אשקלון

בכינוס השתתפו גם רקטור המכללה פרופ' שמעון שרביט, מנהל מרכז דהאן למורשת יהדות המזרח ד"ר שמעון אוחיון, ראשי עיריית אשקלון לשעבר, אלי דיין ובני וקנין, עוה"ד אבי עייש ואבי עומר ורבים נוספים. המשלחת המרוקאית כללה, בין היתר, את פרופ׳ לחסן אולחג' מאוניברסיטת רבאט, פרופ' נורדין אולבאס מאוניברסיטת פאס ופרופ׳ מילוד לוקילי מאוניברסיטת רבאט.

"כיהודי יליד מרוקו, זאת התרגשות גדולה לארח במכללה אנשי אקדמיה ממרוקו", אמר ד"ר חליוה, "ליהודים במרוקו והעם המרוקאי יש היסטוריה ארוכה, ולא מן הנמנע שנמשיך לחזק את הקשר ואת שיתופי הפעולה בין המדינות".

אלי דיין, יו"ר קרן אשקלון, לשעבר ראש העיר אשקלון ומי שכיהן כסגן שר החוץ בתקופת ראש הממשלה שמעון פרס, ויו"ר הקואליציה בממשלת רבין, נאם במהלך הכינוס, ואמר כי: "ביקור אנשי האקדמיה ממרוקו במכללה האקדמית אשקלון היא בבחינת התגשמות חלום עבורנו. בתור צעירים, תמיד חלמנו לחזק את הקשר עם מרוקו. אנחנו הדור האחרון שיכול להעיד על היחסים הטובים שהיו במשך מאות שנים בין המוסלמים לבין היהודים במרוקו, ואין ספק שלנורמליזציה בין המדינות יש משמעויות נרחבות".

אמיל זריהן מופיע בפני המשלחת. צילום: שי כהן, המכללה האקדמית אשקלון

אמיל זריהן מופיע בפני המשלחת. צילום: שי כהן, המכללה האקדמית אשקלון

חברי המשלחת והמארחים. צילום: שי כהן, המכללה האקדמית אשקלון

עוד הוסיף כי "מרוקו תמיד ניהלה מערכת יחסים בלתי רשמית עם ישראל, ותרמה רבות לקידום תהליך השלום עם הפלסטינים; המלך חסן השני נפגש עם ראש הממשלה דאז שמעון פרס באיפראן שבמרוקו, במטרה לקדם את תהליך השלום; ובמרוקו התקיימה ועידת קזבלנקה, אליה הגיעו רבין, פרס, חברי כנסת ושרים כדי לקדם את הסכמי אוסלו והשלום עם ירדן".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר