מקיף עירוני א
מקיף עירוני א

"הרגשנו צריבה בעיניים": קטטה המונית וריסוס גז פלפל במקיף א' באשקלון

במהלך קטטה שהתרחשה בבית הספר אורט מקיף א' באשקלון, ריסס אחד התלמידים גז פלפל במסדרון. מספר תלמידים הושעו מהלימודים. "למזלנו, אף תלמיד לא נזקק לטיפול רפואי", כתבה מנהלת בית הספר להורים

פורסם בתאריך: 11.10.21 10:35

     

לפני מספר ימים התרחשה קטטה בין תלמידים בשכבות ח'-ט' בבית הספר אורט מקיף א' שבאשקלון.

הקטטה, שלא ברור מה גרם לתחילתה, התרחשה בתוך בית הספר והיו מעורבים בה לא מעט תלמידים, כך לפי עדויות של תלמידים. "תוך שניה זה התפוצץ ובלגן וצעקות", סיפר אחד התלמידים.

במהלך הקטטה שלף אחד המעורבים גז פלפל והתיז אותו במסדרון בו התרחשה הקטטה, "פתאום נהיה שורף בעיניים וילדים משתעלים והרגשנו צריבות, לא הבנו מה קרה שם", סיפר התלמיד.

צוות המורים שהוזעק מיד למקום, פינה את תלמידי השכבה לאולם חיצוני והתבצע אוורור של המסדרון וכיתות הלימוד.

הקטטה הסתיימה במכות יבשות בעיקר והתלמידים המעורבים הושעו מבית הספר למשך חמישה ימים.

גז מדמיע. צילום: דוברות המשטרה

תרסיס גז מדמיע. צילום: דוברות המשטרה

"למזלנו, אף תלמיד לא נזקק לטיפול רפואי", כתבה מנהלת בית הספר להורים והוסיפה: "מובן שהאירוע כולו יטופל במלוא החומרה. אני מבקשת לחדד שהבאת גז פלפל לבית הספר היא כמו הבאת אולר, סכין או כל כלי נשק. אמנם גז פלפל נועד להגנה עצמית, אבל לא בתוך בית הספר. כל תלמידי בית הספר צריכים להרגיש מוגנים ובטוחים, וכל התנהגות שתפר את הרגשת המוגנות תזכה לתגובה חד משמעית שלנו והתערבות של הגורמים הרלוונטיים במידת הצורך. המוגנות והביטחון של התלמידים הם הבסיס ההכרחי ללמידה בבית הספר".

רק לפני מספר ימים פרסם משרד החינוך את התמונה החינוכית על בתי הספר ובין היתר נבדק עניין האלימות. בנוגע לשאלה אם "בחודש האחרון קיבלתי מכה או בעיטה או אגרוף מתלמיד", 1 מכל 10 תלמידים (10%) בבית הספר מקיף א' השיבו בחיוב. מדובר בנתון גבוה ביחס לממוצע הארצי (6%) וביחס למוסדות חינוך דומים (6%).

גם לשאלה אם "בחודש האחרון תלמיד סחט ממני באיומים כסף, אוכל או דברי ערך" 6% מהתלמידים השיבו בחיוב. גם כאן מדובר בנתון הגבוה פי 3 מאשר במוסדות חינוך דומים ופי שניים מאשר בממוצע הארצי.

בסך הכל, נקבע בתמונה החינוכית כי 9% מהתלמידים היו מעורבים באירועי אלימות בבית הספר, נתון הגבוה ממוסדות חינוך דומים (5%) ומהממוצע הארצי (6%).

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "אנו רואים את המקרה בחומרה. מנהלת בית הספר יידעה את הורי התלמידים המעורבים ואלו הושעו למשך חמישה ימים. ביום שישי האחרון נערך שיעור חינוך בבית הספר בנושא מוגנות ומניעת אלימות ובימים הקרובים תועבר בבית הספר הרצאה אודות השימוש בגז פלפל בכיתות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר