אייל חסאן. צילום: איריס חסאן
אייל חסאן. צילום: איריס חסאן

"השכר של עובדי ההוראה טעון שיפור": ראיון עם אייל חסאן | בחירות להסתדרות המורים

איש החינוך אייל חסאן, המתמודד לקדנציה שניה בתפקיד יו"ר הסתדרות המורים במרחב אשקלון, מספר על המאבקים שלו למען המורים ועל הידע הייחודי בזכויות המורה. "מוטי סיבוני סגני ואני תמיד עשינו הכל למען המורים", הוא אומר

פורסם בתאריך: 30.5.21 17:13

     

"אני אייל חסאן, מנהל בית יחזקאל, נשוי לאיריס, אב לאבירם ואורטל וסב למיה מכהן ארבע שנים כיו"ר הסתדרות המורים במרחב. בעל תואר MA, ותעודות הוראה ליסודי וגם לתיכון, מרצה לתנ"ך ומעריך בחינות בגרות (לשעבר), בוגר קורס דירקטורים, השתלמתי בסוגיות משפטיות בדיני עבודה ואני נחשב אחד מהמומחים בארץ בזכויות מורים".

מדוע החלטת להתמודד לתפקיד?
"משום שתמיד האמנתי שדאגה למורים היא הבסיס לחינוך מיטבי ולחברת מופת. מוטי סיבוני סגני ואני תמיד אבל תמיד עשינו הכל למען המורים ובניגוד לאחרים המורים תמיד ידעו להעריך, להכיר ולהוקיר תודה".

מה היתרון הייחודי שאתה מביא איתך לתפקיד?
"ידע עצום בכל דיני העסקת מורים, תלושי השכר, הקודים והפיצולים של כל סוג חינוך בכל גיל. נגישות לכל גורמי הממשל מהמטה ועד למחוז ולרשות ויכולת להיאבק בנימוס ובתקיפות נגד פגיעה או שיימינג במורים או בגננות".

והיה ותיבחר, מה הדבר הראשון שתטפל בו?
"אני כבר מכהן. ארבע שנים פתרתי מאות בעיות, סייעתי בכל קושי מול כוח אדם, גף השתלמויות גזברות, ועדות רפואיות ועוד. בקרוב ייחתם הסכם חדש ואני מתכוון לכנס חדרי מורים וגננות וללמד אותם לקרוא ולהבין כל פסיק בתלוש השכר. יש לי יתרון בכמה דרגות מול כל מתמודד (ולא רק כאן) בידע המקצועי שלי ברפורמות אופק ועוז".

כיתה ריקה. צילום: אילן אסייג

"יהיה הסכם שכר מיטיב". צילום: אילן אסייג

מה צריך לשפר במערכת החינוך העירונית?
"אני גאה להיות מחנך ומנהל בעיר בה גדלתי. יש לנו מערכת חינוך טובה מאוד ויובל זוזט ראש המינהל עושה לילות כימים יחד עם שותפים רבים כדי להופכה למערכת מצוינת. לדעתי יש לחזק את נושאי החינוך הלא פורמלי, את השעות והטיפולים הרגשיים לילדים ואני שמח לשמוע שראש העיר שם מטרה זו בראש מעייניו. עוד נושא שצריך לשפר ברמה העירונית היא התנהלות ההורים מול בתי הספר – אני תמיד מנהל דיאלוג נהדר מול וועד ההורים וגאה בהם. לצערי לא כל ועדי ההורים נותנים למורים ולמנהלים את הכבוד הראוי. הדבר חשוב ואני בטוח שכולנו בכיוון הנכון ומבינים שללא כבוד עובדי ההוראה לא ייתכן חינוך מיטבי".

אומרים שמעמד המורים נשחק לאורך השנים, איך ניתן לחזק אותו?
"ראשית אני סבור ששנת הקורונה העלתה את מעמד המורים. ההורים הבינו עד כמה המורים והגננות משמעותיים. שנית, יפה בן דויד הוכיחה שהיא מנהיגת על כאשר נלחמה למען עובדי הוראה ובוודאי מעמדם עלה בזכותה. אבל הכי חשוב – השכר של עובדי ההוראה טעון שיפור וזה הדבר הראשון שיפה בן דויד תעשה – ואני כחבר הנהלת הגג הארצית משוכנע בכך – יהיה הסכם שכר מיטיב עם עלייה משמעותית בשכר".

אייל חסאן. צילום: אורי קריספין

אייל חסאן. צילום: אורי קריספין

איך מגשרים על הפער הקיים לעתים בין טובת המורה לטובת התלמיד?
"חולק עליך. אין פער – דאגה למורה תביא עמה דאגה לתלמיד. אם המורה מאושר ומסופק החינוך שהוא יעניק יהיה כזה. כך נהגתי בבית יחזקאל ואתה יכול לראות היטב שאצלנו המורים והתלמידים מוערכים ומסופקים".

מה אתה לוקח איתך משנת הקורונה?
"יצירתיות. חדשנות והעובדה שעובדי ההוראה המציאו עצמם מחדש. כמנהיג חינוכי של מאות תלמידים ואלפי מורים מנהלים מדריכים וגננות שמתי לב עד כמה אנו משמעותיים, חושבים מחוץ לקופסא ויודעים לגעת בלבבות של ילדים".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר