ליה עמוס ושגית רודיק עם העוגה המנצחת
ליה עמוס ושגית רודיק עם העוגה המנצחת

בייק אוף רונסון: שתי תלמידות מאשקלון זכו בתחרות אפייה ויטוסו לצרפת

הישג ענק לשתי תלמידות בית הספר אורט על שם הנרי רונסון - זכו במקום הראשון בתחרות אפיה ארצית בה שפט השף אסף גרניט ויטוסו לשבוע בצרפת

פורסם בתאריך: 27.5.21 10:43

     

במסגרת לימודי הצרפתית בבית הספר נערכה לאחרונה תחרות האופה הצעיר, בקרב בתי ספר מכל רחבי הארץ. התחרות מאורגנת על ידי הפיקוח על הצרפתית בשילוב שגרירות צרפת בישראל.

במסגרת התחרות התבקשו התלמידים, לשלוח סרטון ובו הם אופים עוגה מהרפרטואר הצרפתי, תוך כדי שהם מדברים בצרפתית. בסרטון עצמו, נדרשים התלמידים לספר על רכיבי המנה, על יתרונותיה של המנה, על שלבי ההכנה וכן על המקום שלה במטבח הצרפתי. התחרות כאמור, התקיימה בקרב מגמת הצרפתית בכל רחבי הארץ.

לתחרות נשלחו סרטונים רבים, כאשר 40 סרטונים עלו לחצי הגמר, ועשרת הטובים עלו סרטונים עלו לשלב הסופי, שלב הגמר. הגמר עצמו התקיים לפני כשבוע וחצי בבית הספר "מקווה ישראל" בחולון, כאשר המשתתפים שעלו לגמר הגיעו עם העוגה שהכינו.

שופטי התחרות

שופטי התחרות

הם התבקשו לערוך שולחן התואם את נושא העוגה. המתמודדים התחרו בפני שולחן שופטים מכובד במיוחד, שכלל את השף המפורסם אסף גרניט, הנחשב לאחד השפים המצליחים בישראל, וברשותו מסעדות בישראל ביניהם מסעדת "מחניודה" בירושלים, וכן מסעדת "שבור" בצרפת עליה קיבל לא מכבר כוכב מישלן.

בנוסף אליו שפטו בתחרות גם שגריר צרפת בישראל אריק דנון, יחד עם השף פטיסיה של השגרירות, שתי קונדיטוריות מצרפת ונציגות של משרד החינוך שכללה את  המפמרי"ת (המפקחת הראשית על לימודי הצרפתית בישראל) דורית עובדיה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הציון הורכב משקלול של השפה הצרפתית ורמת הצרפתית בסרטון שקיבל 50 נקודות, כאשר 50 הנקודות הנותרות, נקבעו על פי איכות וטעם המנה אותה טעמו השופטים במעמד הגמר.

למקום הראשון הגיעו שתי תלמידות כיתה ח'3  מבית הספר אורט רונסון, ליה עמוס ושגית רודיק. הפרס שיקבלו יהיה שווה במיוחד, כאשר הן ייסעו למחנה קיץ (summer school) בצרפת, שם ילמדו צרפתית ויפגשו תלמידים מכל העולם שלומדים את השפה הצרפתית.

העוגה המנצחת

העוגה המנצחת

ההישג המדהים גרם להתרגשות רבה בקרב בית הספר, בקרב התלמידים והמורים. מי שהתרגשה במיוחד היא המורה לצרפתית טניה כהן ."אני יותר מגאה בשתי התלמידות האלו על השליטה בצרפתית לאחר שנה לא פשוטה של לימודים בזום", סיפרה השבוע. "הייתה תחרות מדהימה מרגשת ולא פשוטה, ואנחנו גאים מאוד בתלמידות שהביאו המון כבוד  לבית הספר ולאשקלון. אני גם שמחה בשבילן על הפרס המהנה והמשמעותי, מגיע להן".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר