תלמידים עם מסכות. צילום: אמיל סלמן
תלמידים עם מסכות. צילום: אמיל סלמן

לאחר פניית ראש העירייה לשר הבריאות: אשקלון תשוב ללימודים ביום ראשון

למרות שאחוז המתחסנים אחרי מנה שנייה עומד היום על 63% ולא 70%, אישר שר הבריאות את החזרה של אשקלון ללימודים כבר היום ראשון. בעירייה תולים זאת בבקשה של גלאם, מוקדם יותר היום

פורסם בתאריך: 18.2.21 14:07

עדכון אחרון: 18.2.21 15:11

     

הירידה בתחלואה ממשיכה ואשקלון עומדת על ניקוד רמזור 6.6, ואחוז המתחסנים מעל גיל 50 שעבר שבוע ממועד החיסון השני שלהם עומד על 63%. הדבר מציב את אשקלון מתחת לקריטריון של 70% התחסנות מעל גיל 50 ולכן אשקלון לא הייתה אמורה לחזור ללימודים ביום א'.

אלא שלאור זאת, פנה ראש העירייה, תומר גלאם, לשר הבריאות, ח"כ יולי אדלשטיין; למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, ולפרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, וביקש מהם להכליל את אשקלון במסגרת הערים בהן מערכת החינוך תוכל לשוב לפעילות כבר ביום ראשון הקרוב. בעירייה אומרים כי שר הבריאות קיבל את הבקשה והחליט לאשר זאת ואשקלון תשוב ללימודים ביום ראשון. הלימודים יתקיימו בגני הילדים, בכיתות א'-ו' וכיתות יא'-יב'.

גלאם ואדלשטיין. צילום: סיון מטודי

בפנייתו של גלאם, מוקדם יותר היום, הוא ציין כי ישנם מספר נתונים חשובים שיכולים לתמוך בעמדה זו ולפיהם, הציון של העיר שנמצא במגמת ירידה ועומד על 6.6 והצבע של העיר שהינו כתום בהיר.

כמו כן, אחוז התושבים בקרב גילאי 50 ומעלה שנמצאים שבוע לאחר חיסון שני עומד על 63 אחוזים והוא צפוי לעלות ללמעלה מ-70 אחוזים בתוך יום או יומיים.

"תמונת המצב באשקלון, מבחינת חיסונים, מעודדת", כתב גלאם, "יחד עם זאת אנחנו לא נחים על זרי הדפנה ויחד עם הפעילות היומיומית של מתחמי החיסונים בעיר, נקיים ביום ראשון הקרוב יום חיסונים גדול לכל מבוטחי קופות החולים, זאת לצד מאמצעי הסברה ופעולות יזומות להרחבת המתחסנים בקרב אזרחים ותיקים ומרותקי בית. היינו מהרשויות הראשונות שיזמו הסעות לאוכלוסיות אלו וזה נמשך גם בימים אלו".

תומר גלאם מקבל את מנת החיסון הראשונה לקורונה במרפאת הכללית באשקלון

תומר גלאם מקבל את מנת החיסון הראשונה לקורונה במרפאת הכללית באשקלון

"מעבר לכל זה", הוסיף גלאם, "התלמידים באשקלון, כמו גם הוריהם, משוועים לשובן של המסגרות החינוכיות, ובצדק. אין תחליף להוראה פרונטלית בגן ילדים או בבית הספר וזה נחסך מהתלמידים שלנו במשך זמן ממושך. לאור כל אלו, אני מבקש מכם לפעול כדי להכליל את אשקלון בערים בהן מערכת החינוך תיפתח ביום ראשון הקרוב. אני משוכנע כי בקשתי לא תיפול על אוזניים ערלות וכי אתה מבין את החשיבות העצומה בכך".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בנוסף, כהיערכות לשינוי צבע העיר, הצטרף גלאם לקריאת פורום ה-15 לפיה יחזרו ללימודים גם חטיבות הביניים בערים ירוקות וצהובות. "הנזק המצטבר, הפדגוגי והנפשי, הנגרם לשכבת תלמידים זו בשנה האחרונה הינו הכבד ביותר ויש לפעול בדחיפות כדי להחזירם לאלתר לפעילות בית ספרית".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר