בחינת בגרות. אילוסטרציה: אלון רון
בחינת בגרות. אילוסטרציה: אלון רון

אשקלון מציגה: שנתיים רצופות של ירידה בחמש יחידות מתמטיקה

לאחר שנתיים רצופות של ירידה במספר הזכאים לבגרות עם 5 יחידות מתמטיקה באשקלון, היא עומדת כעת מתחת לממוצע הארצי. ברשת ערי מצוינות קוראים לאשקלון להרחיב את מעגל המצוינות

פורסם בתאריך: 11.12.20 14:48

     

בשנת 2017 הייתה אשקלון מופת ודוגמה לכל ערי הדרום ובכלל לכל הארץ כאשר הציגה זינוק דרמטי של למעלה מ-70% במספר הזכאים לתעודת בגרות עם 5 יחידות במתמטיקה. אשקלון זינקה גבוה ועמדה על 16.3%.
אלא שמאז כבר שנתיים רצופות אשקלון מציינת ירידה מתמשכת במספר הזכאים: בשנת 2018 זה ירד ל-15.6% ובשנת 2019 זה ירד ל-14.6% ומתחת לממוצע הארצי שעומד על 15.5%. בכך מציגה אשקלון ירידה של 6.4% ביחס לשנת 2018.

הזכאות לתעודות בגרות באשקלון

ראש מינהל החינוך בעירייה, יובל זוזט מסר כי הנתון המשמעותי הוא הקפיצה הגדולה שרשמה אשקלון בשנת 2017, נתון שהציב אותה גבוה, ואילו הירידות הקטנות שנרשמו בשנתיים האחרונות אינן מעידות על מגמה, “ירידה או עליה של אחוז לכאן או לכאן נובעת מאיכות של מחזור ולא מראה על מגמה”, מסר זוזט.

ברשת ערי מצוינות, שבוחנת בכל שנה את מדד הבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה, מגדירים את אשקלון רשות מאטה. “לרשויות המקומיות יש תפקיד מכריע ביכולתן לעודד מצוינות בקרב התלמידים שתחת אחריותן”, מסרה סיון לנדמן, מנהלת רשת ערי מצוינות, “רשויות מקומיות ששמו את הנושא בליבת עיסוקן, הצליחו לחולל שינוי. אשקלון, כעיר גדולה בדרום עם מערכת חינוך מבוססת ורחבה, יכולה וצריכה לקבל החלטה שכזו, לשים את המצוינות בקדמת הבמה, להרחיב את מעגל המצוינות כבר בחטיבות הביניים כך שיותר תלמידים יעלו על מסלול המצוינות בשלב מוקדם ויגיעו מוכנים יותר לתיכון”.

סיון לנדמן. צילום: נועה רם

סיון לנדמן. צילום: נועה רם

 

רשת ערי מצוינות ביוזמת קרן טראמפ ובהובלת המכון לשלטון מקומי באוניברסיטת ת”א, בראשות אופיר פינס-פז, מהווה בית מקצועי לרשויות מקומיות אשר מעוניינות להרחיב את מעגל המצוינות בחטיבות הביניים ולהעלות את שיעור הניגשים לבחינת בגרות בחמש יחידות במתמטיקה ומדעים. כמו כן, מהווה הרשת מקור מידע וברומטר לכל המתרחש בתחום לימודי המתמטיקה והמדעים בישראל. ברשת מזמינים את אשקלון להצטרף אליה, “ככל רשות עירונית, אשקלון מוזמנת להפוך לחברה ברשת ערי מצוינות ולחבור לרשויות רבות נוספות המובילות מצוינות בעירן”, מסרה לנדמן.

לצד זאת, בעיריית אשקלון מציגים גם את הבגרות של 5 יחידות באנגלית, שם אשקלון נמצאת במגמת עלייה כבר 4 שנים רצופות. בשנת 2015 עמדה אשקלון על 29.3% ואילו בשנת 2019 היא עומדת על 41.3%.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר