בית הספר מעין חיים ושלום בו נמצא הגן. צילום: אלירם משה
בית הספר מעיין חיים ושלום בו נמצא הגן. צילום: אלירם משה

אשקלון: 25 ילדים יושבים בבית ללא מסגרת גן

25 משפחות שרשמו את ילדיהם לגן המכינה של “מעיין חיים ושלום” גילו כי אין להם מקום. בהנהלת הגן אמרו כי העירייה הבטיחה להם מבנה אך לא קיימה. בעירייה מאשימים: “הנהלת הגן הטעתה את ההורים”

פורסם בתאריך: 3.9.20 09:34

     

עשרות אלפי תלמידים פתחו השבוע את שנת הלימודים החדשה בהתרגשות ובשמחה גדולה, אך בגן ה”מכינה” של “מעיין חיים ושלום” בשכונת נווה אילן נאלצים הורים להגיע עם ילדיהם לגן ולהילחם עם הגננת כדי שתקבל אותם. הבוקר אף הושבת הגן.

השבוע פנו ל"כאן דרום" מספר הורים אשר מתארים את ההשפלה ואת הבושה אותה חווים ילדיהם מידי בוקר בפתח הגן.

בית הספר מעין חיים ושלום בו נמצא הגן. צילום: אלירם משה

בית הספר מעין חיים ושלום בו נמצא הגן. צילום: אלירם משה

אחד ההורים מספר כי רק יום לפני פתיחת שנת הלימודים עדכנו את ההורים כי אין מבנה, "עדכנו אותנו שההנהלה לא הצליחה להשיג מבנה ולכן לא יהיה מקום לילד איפה להיות. אמרתי להם 'מה זאת אומרת? אתם רשמתם אותו'. אמרו לי 'כן, אבל העירייה לא הביאה לנו מבנה, לא יהיה לנו איפה לשים אותו'. לא יתכן שיהיו 60 ילדים בגן, ככה אמרו לי ולעוד 24 הורים. אמרתי למזכירה 'תקשיבי, את רשמת ורצית לקחת ממני דמי רישום ואמרת לי שהכל בסדר, מבחינתי תקחי את הילד ותסתדרי איתו את'. ביום הראשון שמתי אותו בגן למרות שלא רצו לקבל אותו. אתמול בלילה היא התקשרה ואמרה לי, 'תקשיב, אם אתה מביא את הילד אני שמה אותו בפרוזדור, תסתדר איתו אתה'. אמרתי לה 'מה זאת אומרת? אתם רשמתם אותו, תדאגו לו למסגרת, אתם הסתבכתם עם העירייה לא אני'".

מסתבר שעד לפני חודשיים פעל גן "מעיין חיים ושלום" בתוך מקלט ברחוב ז'בוטינסקי בשכונת שמשון. ההורים אומרים כי העירייה קיבלה החלטה שמשום שמדובר במקלט דינו להתפנות. השבוע בעוד עשרות גנים מתמלאים בילדים צוהלים הגן הזה, למרות שהוא מאובזר בציוד ובמשחקים נשאר ריק ומיותם.

גן מעיין חיים ושלום שבמקלט ברחוב זבוטינסקי נשאר שומם השבוע. צילום: אלירם משה

גן מעיין חיים ושלום שבמקלט ברחוב ז'בוטינסקי נשאר שומם השבוע. צילום: אלירם משה

מבנה יש רק החלטה של העירייה לפתוח אותו אין. הגן הסגור ברחוב זבוטינסקי. צילום: אלירם משה

מבנה יש רק החלטה של העירייה לפתוח אותו אין. הגן הסגור ברחוב ז'בוטינסקי. צילום: אלירם משה

הרב יהושע עמרם שמנהל את גני מעין חיים ושלום, אומר כי הוא בעצמו קיבל הבטחה מהעירייה לקבל מבנה. “קיבלנו מהעירייה הבטחה שאם יהיה לנו רישום נקבל מבנה, הבטחה מעל כל במה מול הורים ולא משהו בחדרי חדרים, על סמך זה עשינו רישום. אנחנו לא מהמרים בדברים האלה. כשעומד מולנו איש חינוך שמחזיק בתפקיד בכיר ואומר את זה על הבמה בפני ההורים, אז אני לא אגיד לו ‘מה שאמרת עכשיו תכתוב לי’. כי אנחנו בסך הכל עובדים ביחד. ערכנו רישום והגענו לרישום של 64 תלמידים פנינו לעירייה כדי שנקבל גן ומשכו אותנו עד עכשיו”.

מבחינת הרשויות הגן קיים ואפילו יש לו סמל מוסד. "אנחנו כן מוכנים להשתמש במקלט אבל העירייה לא. אין בעיה של מבנה, יש בעיה של ההחלטה של העירייה שהחליטה שלא יפתח עוד גן שלנו", אומר הרב עמרם.

מבנה יש רק החלטה של העירייה לפתוח אותו אין. הגן הסגור ברחוב זבוטינסקי. צילום: אלירם משה

מבנה יש רק החלטה של העירייה לפתוח אותו אין. הגן הסגור ברחוב זבוטינסקי. צילום: אלירם משה

אחד מההורים הפנה את האצבע המאשימה דווקא לתחרות שיש בין מוסדות החינוך המזוהים עם ש”ס לבין המוסדות שמפעילה העמותה בנשיאותו של הרב יצחק ברדא, פטרונו הרוחני של ראש העירייה והגנים של אגודת ישראל המזוהים עם סגנו.

"אנחנו כואבים את כאבם של ההורים", אומר עמרם וגם מסביר את פשר התנהגותן של הגננות, "הגננות הן בנות ערובה בכל הסיפור הזה. גננת בסופו של יום באה לעשות את העבודה ולחנך את הילדים. היא מגיעה לעבודה ומותר לה מבחינה חוקית לקבל עד 35 ילדים, היא מוצאת את עצמה עם 44 תלמידים, היא לא יכולה לעשות את עבודתה נאמנה. יש רשימה, מי שמופיע ברשימה נמצא ומי שלא רשום ומביא את הילד שלו לגן אז הוא עושה שלא כדין, אתה לא יכול לקחת את הילד שלך ולהביא אותו למקום שהוא לא רשום אליו".

בית הספר מעיין חיים ושלום בשכונת נווה אילן. צילום: אלירם משה

בית הספר מעיין חיים ושלום בשכונת נווה אילן. צילום: אלירם משה

את סוגיית ההרשמה מפנה עמרם לעירייה שבאתר האינטרנט שלה מבצעת את הרישום גם לגנים. כאמור הבוקר הושבת הגן לאחר שהגננות החליטו שאינן יכולות לתפקד במצב זה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "מעולם, בתולדות העירייה, לא הושקעו משאבים ותקציבים לטובת חינוך המוכש"ר, כפי שמתבצע בשנתיים האחרונות בהתאם למדיניות ראש העיר לאפשר שוויון הזדמנויות אמיתי בין כלל תלמידי העיר, מכלל המגזרים. לאחרונה אף בוצעו שיפוצים נרחבים במבנים ובחצרות של החינוך המוכש"ר. זה המקום להבהיר כי גני עמותת 'מעיין חיים ושלום' יושבים תחת עמותה פרטית אשר לה האחריות המלאה אודות הילדים הנרשמים לגני העמותה, קליטתם ושיבוצם, ולעירייה אין כל דרך להחליט אודות הילדים הנרשמים לגן. עם פתיחת הרישום ולאחר שהתברר שהנהלת הגן פועלת שלא עפ"י הוראות מחלקת הרישום, נתבקשה הנהלת הגן במסמך מפורט לחדול ממעשיה. הנהלת הגן בחרה שלא לכבד את בקשת מינהל חינוך והמשיכה בהטעיית ההורים. אנו מצרים על הניסיון לעשות שימוש בתלמידים ככלי ניגוח פוליטי, כאשר ברור לכל שאין בכך כל טעם ויסוד. למרות זאת, העירייה והעומד בראשה ימשיכו לפעול למען התלמידים הלומדים במוסדות אלו, כפי שנעשה עד כה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר