ראש העיר תומר גלאם עם בני נוער מתנדבים. צילום: אלדד עובדיה
ראש העיר תומר גלאם עם בני נוער מתנדבים. צילום: אלדד עובדיה

חינוך: תלמידי אשקלון במקום הראשון בארץ בזכאות לתעודת בגרות חברתית

87 אחוזים מהתלמידים באשקלון עסקו במהלך השנה האחרונה בפעילות התנדבותית למען הקהילה, זאת לעומת נתון ארצי של 28 אחוזים בלבד

פורסם בתאריך: 18.8.20 10:21

     

גאווה לעיר אשקלון: מנתונים שפרסם השבוע משרד החינוך עולה כי 87 אחוזים מכלל בוגרי שכבת י"ב בעיר זכאים לתעודת בגרות חברתית, זאת לעומת 28 אחוזים בלבד ברמה הארצית ו-70 אחוזים ברמה המחוזית. הנתון המרשים מביא את העיר אשקלון, בפעם השלישית, לראש רשימת הרשויות שתלמידיהם זכאים לתעודת בגרות חברתית.

תלמידי אשקלון בעוד פעילות חברתית. צילום: אלדד עובדיה

תלמידי אשקלון בעוד פעילות התנדבותית למען הקהילה. צילום: אלדד עובדיה

במספרים, מדובר על 1,247 תלמידים שבחרו לעסוק בפעילות התנדבותית בקהילה מתוך 1,427 תלמידים בסך הכל בשכבת י"ב. את הנתונים היפים ניתן לזקוף לזכות תוכנית המעורבות החברתית המופעלת במערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית באשקלון, במסגרתה מוענקת תעודת בגרות חברתית לתלמידים בוגרי כיתות י"ב שעומדים בקריטריונים של הזכאות, וכן לתוכנית עיר מתנדבת נוער (עמ"ן) במסגרת שותפות אשקלון-בולטימור.

"הן כראש עיר והן כממונה על הנוער, אין גאה ממני על התוצאות המרשימות, פעם אחר פעם. ההישג הזה נזקף לזכות אלפי התלמידים שלנו שהפכו את ההתנדבות והמעורבות בקהילה לדרך חיים" מסר השבוע ראש העיר, תומר גלאם והוסיף: "ראינו זאת בשגרה ואנחנו רואים זאת ביתר שאת גם בתקופת משבר הקורונה. מגיע לכם כל הכבוד, אנו גאים בכם".

ראש העיר תומר גלאם מעניק תעודת בגרות חברתית לתלמידים. צילום: אלדד עובדיה

ראש העיר תומר גלאם מעניק תעודת בגרות חברתית לתלמידים. צילום: אלדד עובדיה

גם ראש מינהל חינוך ותנו"ס, יובל זוזט היה גאה השבוע על ההישג ומסר "שמח מאד על ההישג המרשים שמשקף הלכה למעשה את איכות בני הנוער בעיר אשקלון ואת המחויבות שלהם כלפי האחר. מערכת חינוך שערך ההתנדבות שלה הוא העוגן, תקצור את פירותיה בכל התחומים".

תלמידי אשקלון בעוד פעילות התנדבותית בקהילה. צילום: אלדד עובדיה

תלמידי אשקלון בעוד פעילות התנדבותית בקהילה. צילום: אלדד עובדיה

מפקחת רשותית מנהל חברה ונוער במשרד החינוך, הדס דמתי: "תכנית המעורבות החברתית חורטת על דיגלה את הנתינה והסולידריות החברתית בקרב בני הנוער. כל תלמיד במערכת החינוך בוחר להתנסות ולתרום בתחום שקרוב לליבו ולחוזקותיו. אני מברכת את מערכת החינוך בעיר אשקלון על השקעת משאבים ומאמצים בקידום התכנית. הישג של 87% זכאות לבגרות חברתית בקרב בוגרי שכבת י"ב תש"פ, הינו תוצר של תהליכי עומק שנעשו בשנים האחרונות בתחום. מאחלת גיוס משמעותי לבוגרי השכבה והמשך עשייה משמעותית למדינת ישראל".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מנהלת אגף תרבות, נוער וספורט במינהל חינוך, דפנה עמירה ביטון: "ההישג המכובד הינו תוצר של עבודה משותפת של מנהל החינוך עם מנהלי בתי הספר ורכזות המעורבות החברתית. אשקלון הצליחה לייצר שגרת התנדבות בקרב הנוער לאורך כל השנה ובזמני חרום ניתן לראות את ההירתמות וההתגייסות שלהם לכל משימה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר