אלון פריידקין

תלמיד מרונסון בדרך לאולימפיאדת הפיזיקה העולמית

אלון פריידקין מכיתת מופ”ת בבית הספר אורט הנרי רונסון, יתמודד על מקום באולימפיאדת הפיזיקה העולמית לתלמידי תיכון, בדרך לשם הוא כבר גבר על למעלה מ-3,000 מתמודדים והגיע למחנה האימונים לקראת התחרות

פורסם בתאריך: 5.6.20 12:09

     

הישג מרשים במיוחד רשם השבוע תלמיד כיתת מופ”ת י’3 בבית הספר, “אורט ע”ש הנרי רונסון” באשקלון. אלון פריידקין העפיל לשלב 20 האחרונים בישראל, בדרך, אולי, להשתתפות מכובדת באולימפיאדת הפיזיקה העולמית של בתי הספר שתתקיים בשנת 2022 ביפן.

באולימפיאדה, המתקיימת ברציפות משנת 1967, מייצגים את ישראל חמישה תלמידים. כאמור, כעת ינסה פריידקין במהלך מחנות אימונים שייערכו עד התחרות, לגבור על האחרים ולהגיע למעמד המכובד. יצוין כי ישראל משתתפת בתחרות זו משנת 1994, וקטפה עד כה 11 מדליות זהב.

אלון פריידקין

אלון פריידקין

“לאחר שקראתי על התחרות הגעתי לדודו לפקוביץ’ המורה שלנו לפיזיקה וסיפרתי לו על התחרות” סיפר פריידקין הנרגש השבוע, “הוא דיבר איתי, והמליץ עלי ועל עוד כמה ילדים להשתתף בשלב א’ של התחרות. לשלב הזה שהוא שלב פשוט יחסית מגיעים כל תלמידי מגמת פיזיקה בחמש יחידות לימוד, זה משהו כמו 4,000 תלמידים בדרך כלל שהשנה היו קצת פחות”.

ואז מה קורה?
“עברתי את שלב א’ יחד עם כמה חברים מבית הספר. לצערי הם בחרו שלא להשתתף כי השלב השני הוא שלב קשה מאוד. למען האמת התאכזבתי כשהם החליטו לפרוש, כי מאוד רציתי חברים לחוויה כזו שהיא לא תמיד פשוטה מבחינה לימודית. זה מעלה את המורל כאשר קבוצה של חברים לומדת יחד. להגיע לשם”.

ספר על התחושות שלך כשהגעת למבחנים של שלב ב’
“אני מגיע לשם, כאשר כל המתמודדים היו בקורסי העשרה חיצוניים למדו הרבה יותר ממני והשקיעו המון בעניין הזה. אני באתי רק מלימודי הפיזיקה בבית הספר, לכן הרגשתי חוסר בטחון ולא ממש האמנתי שאעבור את השלב הזה שהוא לא פשוט. כמו כן לצערי אמרו לי שעברתי את שלב א’ רק יום לפני המבחן של שלב ב’”.

ולמרות הכל עברת.
“למזלי למדתי מצוין לפני בבית הספר. מה עוד שהמזל שלי היה שהשלב זה הוא יותר אינטואיטיבי מאשר מבוסס על ידע, ובזה אני חזק, זה היתרון הבולט שלי ולכן גם הצלחתי”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




פריידקין לא הסתפק בכך, גם את השלב הבא שכלל 100 תלמידים הוא עבר בהצלחה, הגיע ל-20 האחרונים, והוא היחיד באשקלון, שהגיע לשלב המכובד. כעת יעשה הכל בכדי לייצג אותנו בכבוד. “התרגשתי מאוד, למעשה זה מה שעשה לי את הקורונה למדתי פיזיקה בבית”, סיפר.

“אלון תלמיד מבריק שכיף ללמד אותו. אני שמח שהוא הצליח לממש את הפוטנציאל שלו”, סיפר השבוע המורה לפיזיקה בבית הספר דודו לפקוביץ’, “בנוסף ברמה האישית הוא בחור צנוע, בעל מידות טובות וזה בעיני לא פחות חשוב”.

גם המחנכת של פריידקין אליס שני לא חסכה שבחים: “אלון ילד מוכשר מאוד בפיזיקה ומתמטיקה הוא מבטא ידע והבנה יוצאים מן הכלל, אין לי ספר שאהבתו את התחום תוביל אותו לעוד הישגים רבים בעתיד”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר