תלמידים חוזרים ללימודים לאחר הסגר הראשון. צילום: סיוון מטודי
תלמידים חוזרים ללימודים לאחר הסגר הראשון. צילום: סיוון מטודי

"לא רוצים להיות שפני ניסיון": 70 אחוז מהתלמידים באשקלון נשארו בבית

עם מסכות על הפנים וחומרי חיטוי בתיקים, חזרו היום מאות תלמידים לספסל הלימודים לאחר כמעט חודשיים של ישיבה בבית. רוב ההורים החליטו להשאיר את ילדיהם בבית

פורסם בתאריך: 4.5.20 11:41

     

ההורים חיכו לזה הרבה ואפילו גם הילדים. לאחר תקופה של למעלה מחודשיים במהלכה שהו אלפי תלמידי אשקלון בביתם בשל ההנחיות החדשות שכפתה מגפת הקורונה מתחילה החזרה ללימודים בצורה הדרגתית. היום שבו אלפי תלמידים לספסל הלימודים.

נכון לעכשיו חזרו באשקלון רק 30% מתלמידים, מה שאומר שרובם נשארו בבית סביר הניח בשל החשש של ההורים לשלוח את ילדים כבר ביום הראשון לאחר משבר הקורונה. הממוצע במחוז דרום עומד על 40% מהתלמידים כך שלא מדובר בנתון נמוך במיוחד.

"היום זה היום הראשון וטבעי שבתור הורים נחשוש", אמרה תושבת אשקלון ששני ילדיה נשארו היום בבית, "זה לא שהקורונה פתאום נגמרה ואף אחד לא רוצה שהילדים שלו יהיו שפני הניסיונות. מי ששלח שיהיה לו לבריאות".

רחבת בית הספר שוב מלאה תלמידים, אבל בריחוק. צילום: סיוון מטודי

התלמידים שחזרו בינתיים הם תלמידי כיתות א'-ג' בבתי הספר היסודיים ובכיתות י"א-י"ב בבתי הספר התיכוניים, וגם בחינוך המיוחד ובחינוך החרדי חזרו לספסל הלימודים.

הבוקר בכניסה לבתי הספר היסודיים המתינו לתלמידים שער מעוצב מבלונים, שלטי ברוכים השבים, שלטי הסברה עם הנחיות משרד הבריאות והוצבו עמדות חיטוי.

עמדת חיטוי בכניסה למבנה בית הספר. צילום: סיוון מטודי

ראש העירייה, תומר גלאם, ביקר בבית הספר "רותם" בשכונת שמשון יחד עם סגנית ראש העיר, מיריי אלטיט, ראש מינהל חינוך, יובל זוזט וגורמי מקצוע נוספים.

ראש העיר שוחח עם התלמידים והבהיר את חשיבות השמירה על ההנחיות למען בריאות התלמידים והצוותים החינוכיים.

גלאם ואלטיט משוחחים על תלמידים שהגיעו לכיתות. צילום: סיוון מטודי

"ברוכים השבים. מבטיח שנעשה הכל כדי לשמור ולהגן עליכם, כפי שעשינו עד כה. אנא, הקפידו על הנחיות ושתפו פעולה על מנת שנוכל לחזור לשגרה מלאה במהרה", אמר ראש העיר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




כמו כן, לבקשת גלאם יקדישו המורים את השעות הראשונות של הלימודים לשיחה עם התלמידים על התקופה האחרונה ועל תחושותיהם.

גלאם מקבל עם מסיכה על התלמידים שהגיעו לבית הספר. צילום: סיוון מטודי

נזכיר כי ליום זה קדמה היערכות מקיפה ומשמעותית של העירייה על מנת להתאים את מוסדות החינוך להנחיות משרד הבריאות והחינוך. בין היתר, בוצעו חיטוי וניקיון יסודי בכיתות הלימוד, החצרות, מתקני המשחק ומתחמים נוספים במוסדות החינוך; הוצבו עמדות חיטוי הן לתלמידים בכניסה לכיתות והן לצוותים החינוכיים בחדרי המורים; הכיתות חולקו מבחינה פיזית לקבוצות בהתאם למתווה שגובש ועוד.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר