קורונה. צילום: KIM KYUNG HOON/REUTERS
קורונה. צילום: KIM KYUNG HOON/REUTERS

"מפחיד מאוד": סייעות חזרו מתאילנד; ההורים מודאגים

קבוצה של סייעות שנסעו לנופש בתאילנד, אמורות לחזור ביום א' לגני הילדים בעיר. חלק מההורים מביעים חשש בשל התפרצות הקורונה בתאילנד. "אין הנחיות מיוחדות לשבים מתאילנד", נמסר מהעירייה

פורסם בתאריך: 6.2.20 16:45

     

סערת הקורונה ממשיכה להעסיק ולהדאיג את הציבור הרחב. אחרי החולה הסיני שהגיע לברזילי והתברר כחולה בשפעת, הפעם מדובר בדאגה בקרב הורים לילדים בגני עירייה.

הרקע לכך הוא נסיעה של קבוצת סייעות לתאילנד. אמנם הסיכון הגדול הוא לחוזרים מסין, אך בעקבות הדיווחים על עשרות מקרים שהתגלו בתאילנד, ישנם הורים שטוענים כי אסור לקחת סיכון.

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: תומר אפלבאום

גן ילדים. צילום ארכיון: תומר אפלבאום

הסייעות טיילו במשך שבועיים בתאילנד וחזרו בימים אלה. רובן אמורות לחזור לעבודה ביום ראשון הקרוב. הידיעה על כך עוררה חשש בקרב הורים.

הורים שהתקשרו לעירייה, דרשו לקבל הסברים, "הסייעת מתוכננת לחזור לגן ביום ראשון ואמרתי להם שבשום פנים ואופן אנחנו לא מוכנים שהיא תחזור לפני בידוד של שבועיים", דיווחה אמא מודאגת וסיפרה כי בתשובה נאמר לה שאין הנחיה כזאת ממשרד הבריאות, "אמרתי לה שאנחנו נקבל את זה ואם צריך גם לא נשלח את הילדים. שימצאו פתרון".

בדיקת קורונה. צילום: רויטרס

בדיקת קורונה. צילום: רויטרס

בחלק מקבוצות הוואטסאפ של הורי הגנים, עסקו רבות בשיחות בנושא הזה והמחישו את הדאגה: "אני מוטרדת ומשתפת, כידוע הסייעת טסה לתאילנד וצפויה לחזור, אני חושבת שעל מנת לנקוט משנה זהירות עדיף שתחזור לאחר שבועיים שזה משך הדגירה".

"צריך לפנות לאחראי סייעות ולומר פה אחד שאין סיכוי שאנחנו לוקחים סיכון, כי זה ממש לא צחוק", כתבה אמא אחרת.

היו הורים שהציעו להשאיר את הילדים בבית במשך שבועיים, אך מטסע הדברים, הפתרון הזה לא התקבל בהסכמה אצל כל ההורים, "מפחיד מאוד, אתמול אמרו בחדשות שהתפרץ גם בתאילנד", הגיבה אמא לילדה, "זה מסוכן ולא צחוק. שראש העיר ייקח אחריות על העובדים שלו, נראה להם שאשאיר את הילדה בבית, למה היא בהסגר? ממש לא. שהעובדים ישארו בהשגחה בבית".

עיריית אשקלון

"אין הנחיות מיוחדות". עיריית אשקלון

נכון לעכשיו יש מי שמתכננים שלא לשלוח את הילדים לגן ביום ראשון, אם בעירייה לא יפעלו בנושא.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "מבדיקה שנערכה מול משרד הבריאות עולה כי, נכון לעכשיו, אין הנחיות מיוחדות לשבים מתאילנד. מכל מקום, ובהתאם להנחיות המשרד, במידה ומופיעים סימנים הדומים לאלו של שפעת (חום, שיעול, קוצר נשימה וקשיי נשימה) יש לפנות בהקדם לרופא המטפל בקופת החולים. העירייה נמצאת בקשר שוטף ורציף עם משרד הבריאות ותעדכן במידת הצורך".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר