הצב ליד סירת התלמידים במפגש הלא מתוכנן. הצילום באדיבות בית הספר הימי אשקלון

הפתעה בשיעור הימי: צב ים שעלה לשאוף קצת אוויר

במהלך שיעור בבית הספר הימי באשקלון נתקלו תלמידי החינוך המיוחד בצב ים גדול במיוחד , "זה היה מרגש, ולראות את ההתלהבות שלהם היה משהו מיוחד", סיפר המורה יונתן נילי

פורסם בתאריך: 3.12.19 18:09

עדכון אחרון: 5.12.19 11:29

     

את בית הספר הימי באשקלון מכירים כל תלמידי התיכון, במהלך כיתה ז' עוברים כל התלמידים שיעורים במקום, תחת מנהל בית הספר שלמה שוורצטן. הם לומדים על הים, על הרוחות על מזג האוויר, עוברי שיעורי ימאות ומתנסים בהשטת סירות קטנות ובפעילות בצוות. למעשה התלמידים מקבלים מפגש עם הים, שלולא בית הספר ספק אם היה מתרחש.

השיעור הימי בסירת המרכז לחינוך ימי. הצילום באדיבות בית הספר הימי אשקלון

חשובה אף יותר היא עבודתו של שוורצשטיין וצוות בית הספר עם תלמידי החינוך המיוחד באשקלון. "קיים קושי למשפחות של אותם ילדים לחשוף אותם לפעילויות ימיות. כאן בא בית הספר ומאפשר את זה על ידי פעילות ימית בחתירה, בשייט מפרשיות ופעילויות הקשורות לים. בעזרת הצוות המדהים שלנו הילדים האלו מקבלים את זה בצורה מצוינת וזה ממש חשוב, וכמובן שנותן סיפוק ענק", מספר שוורצשטיין על הפעילות.

במסגרת הפעילות נחשפים התלמידים ליצורים החיים בים, הם נתקלים בדולפינים, בצבי ים, בדגים מיוחדים ולומדים על עולמם המרתק של יצורי הים עולם החי.

 

השבוע זכו התלמידים למפגש ימי מיוחד, "יצאנו לשוט עם סירה של 6 תלמידים", סיפר השבוע המורה יונתן נילי שהיה במקום "ולפתע ראינו את צב הים, הם חיים כמה עשרות מטרים מתחת למים, אבל הם חייבים מדי פעם לצאת ולנשום אוויר. התרגשתי למרות שזו לא פעם ראשונה שאני רואה צב. כשהתלמידים ראו את ההתלהבות שלנו הם נסחפו איתה ויכולת לראות עליהם את ההתרגשות".

הצב שבו נתקלו התלמידים במהלך השיעור הימי

לאחר המקרה פנה נילי לרשות שמורות הטבע והגנים שהדריכו אותו כיצד לנהוג באורח.

"ולפעמים ישנן חוויות שהתלמידים לא יקבלו בשום מקום. הצב הוא דוגמא אחת מני רבות לכך. לאחר שהתלמידים חזרו לחוף, הם נהנו משיעור מיוחד על צבי הים, ועל הצורך לשמור על הטבע".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר