אורט הנרי רונסון. צילום: אלירם משה

רונסון: הסלבס החמים יגיעו להפנינג שכל הכנסותיו קודש לרווחת נפגעי השואה

יוזמה מקורית של תלמידות בהנרי רונסון יביאו ביום שלישי הקרוב שורה של סלבס צעירים להפנינג שיתקיים בבית הספר אורט הנרי רונסון. מלבד הסלבס שיפגשו עם בני הנוער וגם יופיעו על הבמה יהיו דוכני אוכל ויצירה במתחם. וכשכל ההכנסות קודש לשיפוץ בתי ניצולי שואה זה כבר חובה להגיע ולהשתתף

פורסם בתאריך: 22.9.19 11:46

     

מצבם המחפיר של ניצולי השואה בישראל עולה לכותרות בדרך כלל לקראת יום השואה שחל באביב. מסתבר שיש גם כאלה שלא מחכים לאביב ובמשך כל השנה מפעילים פרויקט ייחודי שכל מטרתו היא להעניק להם חום, אהבה ולסייע להם ללא תמורה.

למרות פער הגילאים הענק בין הניצולים שיכולים להיות הסבים והסבתות לא של התלמידים אלא של הוריהם נרקם במסגרת הפרוייקט קשר עמוק וחם בין הצעירים והזקנים. במשך השנה נפגשים התלמידים בזמנם הפנוי עם ניצולי השואה, כדי לשמח אותם, לארח להם חברה, לדבר איתם, להקשיב לסיפורים שלהם ולניסיון החיים העשיר שלהם.

את הפרוייקט הייחודי הזה יזמו נטע אסרף ויובל גואטה, תלמידות כיתה י' במקיף הנרי רונסון. "הרעיון עלה בכנס מש"צים. אחת מהמשימות היא שכל אחד צריך ליזום פרוייקט חברתי בקהילה. הן חשבו על הרעיון הזה ומפה הכל החל להתגלגל" מספרת היום יהרית דיין מפעילות הפרוייקט.

המש"ציות נטע אסרף ויובל גואטה הוגות הרעיון בטיול עם אחד המש"צים

מלבד המפגשים מחממי הלב נתקלו התלמידים גם במצב מביש של חלק מבתי הניצולים שחיים ערירים בדירות קטנות וישנות. התלמידים החליטו לקחת עליהם גם את שיפוץ ביתם של הניצולים. אלא שלזה צריך לא מעט כסף ורצון טוב של קבלנים ואנשי מקצוע שירתו לתרום כל אחד בתחומו.

רונסון פרוייקט למען ניצולי השואה

לצורך גיוס תורמות וכספים יזמו התלמידים הפנינג גדול שייערך ביום שלישי הקרוב.  כל ההכנסות בפנינג יוקדשו לרווחתם של נפגעי השואה ולסיוע להם.

להפנינג יגיעו כוכבי רשת שמוכרים בעיקר לנוער: הזמר רותם חן, כוכב הרשת נבו עמרני, היוטיובר מתן פרץ מפרויקט קליזו, הזמרת שיר בלעיש, הזמרת לי זוהר, השחקנית בר מיניאלי, אמילי גומברג מפרויקט קליזו, טל טלמון, יוליה בוגוסלבסקי מהעונה החמישית של 'הבנים והבנות', אורין ג'ולי, מהעונה האחרונה בהישרדות ודוגמנית נשק ועוד…

 

מלבד ההופעות על הבמה במהלך ההפנינג יתקיימו דוכני אוכל, צמות יצירה זרים ועוד המון דברים שיעשירו את ההפנינג וימלאו אותו בהפתעות.

 

התלמידות פנו לקרן לרווחת נפגעי השואה, ולעיריית אשקלון שיסייעו להן, שני הגופים הסכימו לסייע בשמחה, וחשבון בנק מיוחד נפתח לטובת איסוף התרומות, כך שכל הכספים שיתרמו יהיו בפיקוח של הקרן.

"המצב של שורדי השואה הפריע לנו מאוד" , סיפרו השתיים השבוע, "ומכאן צמחה היוזמה, פנינו בהתחלה להנהלת בית ספר והם כמובן עוזרים לנו בשמחה. כדי לארגן את האירוע חילקנו את המשימות לצוותים, יש צוות פרסום ושיווק לאירוע, יש צוות שאחראי על המכירות בדוכנים, יש צוות קישוט שדואג לאווירה במקום ולבמה יש צוות קניות ולכל נושא באירוע יש צוות שאחראי עליו".

הנהלת ביה"ס אורט הנרי רונסון מברכת על היוזמה ונרתמה לסייע ככל שנדרש.

הפנינג למען ניצולי השואה ברונסון

באמצעות הרשתות החברתיות, היוזמה כבר הכתה גלים והשתיים קיבלו פניות ממקומות שונים ברחבי הארץ, בין השאר מחולון ואפילו מהקריות של תושבים שביקשו לתרום, כמו גם של בעלי מקצוע שרצו לשפץ בהתנדבות בתים של שורדי השואה באשקלון.

על הפקת האירוע התגייסו שורה של בני נוער מכמה בתי ספר בכל רחבי העיר: לי ארביב – אחראי צוות פרסום ושיווק, שי עומר- אחראית צוות פניות, נויה מקניק – אחראית צוות כספים, אופק רוזמן – אחראית צוות דוכנים, תמר נצר- אחראית צוות קישוט ועוד רשימה של בני נוער מתנדבים שהשקיעו את מרצם להצלחת האירוע.

ההפנינג יתקיים באורט הנרי רונסון באשקלון, ביום שלישי הקרוב בין השעות 16:00-20:00.

לפרטים נוספים ניתן לעקוב אחרי ההפנינג באינסטגרם לפנות לנטע בטלפון מספר 052-8835567 או ליובל בטלפון 053-2767685 .

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר