צהרון בגן ילדים. צילום: תומר אפלבאום-באובאו

"נאבד את הפרנסה": כשש מאות ילדים עדיין ללא צהרון

הורים רבים נדהמו לגלות כי צהרוני מיל"ת אליהם רשמו את ילדיהם, לא נפתחו והם נאלצים לצאת מוקדם מהעבודה. "למה אני צריכה לאבד את הביטחון הכלכלי שלי בגלל שעיריית אשקלון ומשרד החינוך מתנערים מאחריות?", תהתה אחת האמהות

פורסם בתאריך: 6.9.19 11:58

     

אנה גורשנוב, עשתה הכל כדי שהיא תוכל לעבוד בראש שקט. היא עובדת בחינוך המיוחד ולכן רשמה את בנה הקטן לצהרון. אלא שאז נפתחה שנת הלימודים והפתעה, "הגענו לראשון לספטמבר, הגננת רושמת שיש שלושה ימי הסתגלות, אחרי זה הילדים אמורים לקבל צהרון, אני שואלת אמא אחת ועוד אחת וכולם אומרים שלא יודעים. אני פותחת קבוצת וואטסאפ ומגלה שאנחנו כן בתפוסה מלאה אבל אין צהרון. פנינו למשרד החינוך, התקשרתי למשרדי הממשלה, התקשרתי לאחראית ואמרו שהבעיה היא באזור הדרום. נתנו לי מספר תפני לעירייה".

ראש העירייה תומר גלאם אוכל יחד עם ילדי הגנים. צילום: דוברות עיריית אשקלון

ראש העירייה תומר גלאם עם ילדי צהרון. צילום: דוברות עיריית אשקלון

אנה כעובדת בתחום החינוך החלה את עבודתה גם ב-1 לספטמבר, אבל היא נאלצת לצאת מוקדם מדי יום, "כל יום יוצאת ב1 וחצי ולא יכולה לעבוד בצורה תקינה. זה פוגע בעבודה שלי, אני לא יכולה לבוא כל פעם למעסיק ושאול אם אני יכולה לצאת? בעלי עובד מחוץ לעיר ולא יכול לבוא מהרצליה להוציא את הילד. אם אני לא מוצאת פתרון קרוב, אני מפוטרת. למה אני צריכה לאבד את הביטחון הכלכלי שלי בגלל שעיריית אשקלון ומשרד החינוך מתנערים מאחריות?".

בשעה 14:00 הגן ריק. חצר גן ילדים באשקלון. צילום: פוטו יוסי את עוזי

בגני הילדים בדרום העיר פועלת מסגרת הצהרונים מיל"ת על ידי רשת פיכמה, מדובר כ-ב-35 גנים, וזאת בשונה מהצהרונים של העירייה שכולם יצאו לדרך ב-1 לספטמבר. מיל"ת שזה פרויקט של משרד החינוך פועל בעיר כבר כמה שנים ומסתבר שזאת לא הפעם הראשונה, "גם בשנה שעברה פתחו אחרי חודש וחצי את הצהרונים, מלא הורים ניסו לקבל החזר על החודש וחצי ואיזה ביורוקרטיה זה היה לקבל בחזרה", מספרת לירון אם לתאומים. "אני נרשמתי בזמן, במהלך החופש הגדול. הבאתי את התאומים, היומיים הראשונים הם הסתגלות וכבר נתתי סידור עבודה לשעות רגילות ואז הגענו לגן, והגננת אומרת שאין צהרון. זה פוגע לי בעבודה, אני עובדת במשרה ממשלתית, לא יכולה לומר שפתאום אני הולכת ואני לא מתאימה לשעות אני עובדת מ-7 עד 4 ומוצאיה את הילדים ופתאום כל יום אני צריכה לצאת ברבע לשתיים, אבל את הכסף הם התחילו לקחת כבר מאוגוסט. אני הייתי בטוחה שיהיה צהרון, זה נורא מאכזב, הייתי בטוחה שיהיה סידור לילדים".

הורים שניסו לפנות לעירייה ולרשת פיכמה מספרים כי לא ממש קיבלו מענה, "הגעתי לעירייה ואמרו שאין פתרון, אבל אמרה לנו שמה מישהי 'נמצא לכן מפעיל, אבל זה יהיה במחיר מלא'. זאת אומרת שנצטרך לשלם בין 700 לאף שקל אבל הבעיה היותר גדולה זה שאנחנו נצטרך להוציא את הילדים מהגן ולקחת אותם למתנ"ס שבו יופעל הצהרון, אז מה עשינו בזה? הגעתי בעצמי לעירייה עם עוד אמא כדי לפגוש את ראש העיר, הגענו ליד הלשכה שלו והוא עבר לידנו ולא התייחס, המשיך בעניינים שלו. הוא מחלק שי לעובדי עירייה ואפילו לא מסתכל אלינו".

עיריית אשקלון

"רשת פיכמה, לא עונים לטלפונים", מוסיפה לירון, "רק כשכתבתי מכתב לראש העיר ומשרד החינוך היה מכותב אז חזרו אליי. תעשה ניסוי ותתקשר לפיכמה וכל היום הם לא עונים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד פועל במלוא המרץ כדי לפתוח את מסגרות מיל"ת בהקדם האפשרי".

מעיריית אשקלון נמסר כי ראש העירייה פנה לשר החינוך בעניין וביקש ממנו לזרז את העניין, "באשקלון בלבד, פועלות כ-35 מסגרות מסוג זה", כתב גלאם לשר רפי פרץ, "וכפועל יוצא מכך שהן אינן מתקיימות מסיום יום הלימודים ועד השעה 16:00, כ-1,000 אמהות ואבות, נאלצים לתמרן בין העבודה לבין מציאת סידור הולם לילדיהם בשעות קריטיות אלו. מפאת החשיבות שאני רואה בתוכנית ובמענה שהיא מספקת לאותם הורים, אני פונה אליך בבקשה לזרז ככל הניתן את הטיפול בעניין ובכך להביא להפעלת המסגרות בהקדם האפשרי".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר