האם ובנה הקטן
האם ובנה הקטן

"הסייעת קראה לבני 'שחור'": כך טוענת אם ממוצא אתיופי

תושבת העיר, ממוצא אתיופי טוענת כי סייעת בגן עירייה כינתה את בנה "שחור". האם דורשת כי הסייעת תעזוב את הגן אך בוועד העובדים של העירייה יצאו להגנתה ואומרים כי מדובר בעלילת דם. בעירייה הגיבו ואמרו: "כי נעשה בירור עם הסייעת והיא מכחישה את האמירה"

פורסם בתאריך: 28.8.19 20:12

     

אמא לילד ממוצא אתיופי טוענת כי הסייעת בגן עירייה של בנה, כינתה אותו "שחור". האם מספרת כי היא גילתה את הדברים רק בסוף השנה. "תמיד היה לי חשד שהיא עושה לו משהו. כי הילד שלי בבוקר לא היה רוצה להיכנס ואומר שהוא לא אוהב אותה והיה בוכה בבקרים", סיפרה האם ואמרה כי בזמן שהיא קילחה את בנה היא דיברה איתו "שאלתי אותו 'איך היה בגן' והוא אמר לי "הסייעת קיללה אותי". שאלתי אותו מה אמרה לך? והוא אמר לי: "היא אמרה לי 'שחור'". התקשרתי לגננת לאמת את הדברים והיא אמרה שזה נכון ושהסייעת  אמרה לו 'שחור'".

על פי הנטען האירוע המדובר התרחש בשעת הבוקר, כאשר במהלך ההתארגנות למפגש הייתה הפרעה מצד שלושה ילדים. הסייעת, כך על פי הטענות, התבטאה כי "עם שני הילדים האלה אני יכולה להסתדר אבל עם השחור הזה אי אפשר עליו".

בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין

בניין עיריית אשקלון. צילום: אורי קריספין

בהמשך, כך נטען, הגננת המשלימה שהייתה באותו היום בגן, היא בעצמה ממוצא אתיופי, נפגעה מהאמירה הזאת ונזפה בסייעת, אשר  הסבירה מצידה  כי "זה היה פליטת פה". עוד נטען כי יום למחרת, כאשר הגננת הקבועה הגיעה לגן, הודתה הסייעת כי אמרה את הדברים ושוב הסבירה כי מדובר בפליטת פה.

האמא מספרת כי היה קשה לה לשמוע את זה, "הצטמררתי ומאוד כעסתי, איך את יכולה? איך ב-2019 במדינה שלנו יש גזענות? אני כבר שלושה ימים לא ישנה, אני נלחמת במערכת הכי קשה שהכרתי. פניתי ליובל זוזט, היום הייתי אצלו והוא אמר לי 'רק אחרי החגים נטפל בזה ובינתיים היא נשארת'. כאילו מה? לחכות עד שהיא תפגע בילד אחר? היום זה הילד שלי ומחר זה ילד אחר".

האם מספרת כי ישנם מספר הורים שרוצים להשבית את הגן וביום ראשון תתקיים מחאה בגן.

ארמו וקנין

ארמו וקנין

מי שיצאו להגנתה של הסייעת הם ועד העובדים בעירייה, "זאת עלילת דם", אמר יו"ר הוועד ארמו וקנין. "אני לא מוכן להעביר אותה, הכל זה שקרים על גבי שקרים. אין שום סיפור, יש ויכוח של הגננת והסייעת. פתאום נהיה מחול שדים, הגננת רוצה להזיז אותה ואני לא מסכים, ועד העובדים לא ייתן יד לעשות עוול לעובדים. איפה הם היו חמש שנים? יש סייעת שעובדת בנאמנות כבר חמש שנים וההורים יכולים לעשות כמה מחאות שהם רוצים. אם היה מדובר בסייעת לא טובה, הייתי מזיז אותה. אבל אני לא אתן שיעשו עוול לעובדת".

מעיריית אשקלון נמסר: "התקיים בירור בלשכת ראש מינהל חינוך, בנוכחות הפיקוח ויו"ר ועד העובדים. הסייעת מכחישה נחרצות שדברים אלה נאמרו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר