אלמוג בוקר. צילום: פבל
אלמוג בוקר. צילום: פבל

"הם יושבים בהפסקות וכולם בטלפון": סלולרי בביה"ס – בעד או נגד?

פאנל מעניין במיוחד התקיים בוועידת ערי ישראל לחינוך באשקלון בו דנו בנושא הכל כך בוער עבור הורים ואנשי הוראה: טלפון סלולרי והילדים שלנו. היו דעות לכאן ולכאן

פורסם בתאריך: 20.8.19 19:44

     

את הדיון בשאלה האם להכניס סלולרי לבית הספר והאם הוא פוגע בתלמידים, פתח אלמוג בוקר: "זה דיון בסוגיה שמעסיקה את המורים, המנהלים ובטח את ההורים ויש דיסוננס. כי מצד אחד המכשיר נותן המון ביטחון, בטח להורים כשהילדים בבית הספר. אבל מצד שני ברור שזה משפיע. אז האם צריך להביא טלפונים לבית הספר? ואם כבר מביאים האם יש מקום להגביל את השימוש?".

משתתפי ועידת ערי ישראל לחינוך באשקלון. צילום: פבל

בפאנל השתתפו: גל לינד, מפעיל דף אינסטגרם פופולרי מאשקלון; אייל חסאן, מנהל בית הספר בית יחזקאל ויו"ר סניף אשקלון בהסתדרות המורים; עו"ד עופרה סיבוני מוועד הורים בית הספר לאמנויות; רועי צאיג, מורה מבית הספר אורט רונסון; ומאיה אמסלם, פעילה חינוכית ואימא.

עו"ד עופרה סיבוני

עו"ד עופרה סיבוני

ראשונה נשאלה סיבוני מה דעתה על ההשפעה של הסלולרי בתוך בתי הספר והשיבה: "אני אשים בצד את זה שבתור עורכת דין פלילית אני רואה את הנזקים וכתבי האישום שמגישים נגד נערים בגלל שימוש לא נכון ופגיעה באחר. מה שחשוב לי להגיד שמשרד החינוך לא משתמש מספיק בכוח שיש לו. אני אומרת כאן כוועד הורים, פשוט לאסור על הכנסת טלפונים סלולריים לבית הספר. אצלנו באומנויות יש חטיבה עליונה וחטיבה צעירה יותר, מזה כשלוש שנים לחטיבה הצעירה אסור להכניס טלפונים. הילדים ברגע שנכנסים לשער בית הספר הנייד בתיק עד שהם יוצאים משער בית הספר. וזה נפלא. למרות ההורים שפחדו והמצב הביטחוני, אם לילד יש בעיה הוא פונה למזכירות ופותרים לו את הבעיה, גם אם צריך להתקשר להורים אז הילד מתקשר מהמזכירות וכשהולכים בחצר רואים את הילדים בשכבה הצעירה משחקים יחד. וכל הגדולים מנגד כולם בניידים, יושבים קבוצות ילדים אחד מול השני וכולם עסוקים ביוטיוב ובאינסטגרם ולא מתקשרים".

רועי צאיג. צילום: פבל

רועי צאיג. צילום: פבל

צאיג, בתור מורה נשאל עד כמה הטלפון הסלולרי פוגע בילדים והשיב: "אצלי בשיעורים פעם היה טלפונים והפסקתי עם זה. כולם שאולים איך אפשר? אבל אפשר. כי ברגע שאתה מלמד, ואני אתן דוגמה: 'המורה הוא צילם אותי'. לך תצא מזה. תיקח לו טלפון? באיזו זכות? אז במקרה הזה אמרתי לו שהוא צילם שימחק והמשכנו בשיעור. אבל בלי הטלפונים הם מרוכזים יותר בשיעור. ואגב, למי שיש ספק יש שיטות להפעיל תלמידים בשיעור עם משחקים ולעבוד יחד ומשימות קבוצתיות שהם מתחברים הרבה יותר".

אייל חסאן. צילום: פבל

אייל חסאן. צילום: פבל

אייל חסאן נשאל עד כמה הוא מתמודד עם עבירות משמעת שקשורות לניידים בביתה ספר והשיב: "זה יותר דווקא עם ההורים. קבוצות הוואטסאפ של ההורים מדירים שינה מעינינו. ולשמחתי יש 23 ועדי הורים כיתתיים שמגיעים אליי לישיבה ואני אומר להם אתם צריכים לשמור שההורים יתבטאו בצורה נכונה כי החינוך מתחיל בראש ובראשונה מהבית. אצלי יש 730 תלמידים ואסור להם להשתמש בטלפון מבלי לקבל אישור מהמזכירות או מהמורה. אם נדע לעשות קוד נכון, אני לא נגד פלאפון הוא כמו אש שיכולה לחמם ולעשות דברים טובים אבל יכולה גם לשרוף. ברגע שנגיע למצב שמשתמשים בסלולרי למטרות חיובית, אני אשמח, אבל אנחנו לא שם".

מאיה אמסלם. צילום: פבל

מאיה אמסלם. צילום: פבל

מאיה אמסלם נשאלה אם הסלולר יותר מחמם או יותר שורף והשיבה: "אני אדבר בכובע של הורה ומומחית לתהליכי למידה, החסרונות שקיימים הם שלנו כהורים ושל מערכת החינוך להטיל הגבלות או להטיל כללים שנלמדים כמה שיותר מוקדם. ילדים שה פחות חברתיים יהיו כאלה עם הטלפון או בלעדיו. בבית ספר יסודי אפשר להגדיר שיהיו הפסקות פעילות שבהם יהי אסור טלפונים. אל הסלולרי לכשעצמו יש רק יתרונות ואני את הילדים שלי מלמדת מגיל קטן שאם יש להם שאלה הם יכולים לבדוק בספר או בגוגל. גם מורה יכול ללמד את הילדים להשתמש בזה בשיעור".

גל לינד. צילום: פבל

גל לינד. צילום: פבל

לינד נשאל מה הוא חושב על האמירות בפאנל והשיב: "אני חושב שלא צריך לאסור טלפונים. והטלפון עזר לי מאוד, למדתי ממנו המון ולא כל היום הייתי באינסטגרם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר