עדנה ולנשטיין, תומר גלאם ודלית שטאובר. צילום: דוברות עיריית אשקלון
עדנה ולנשטיין, תומר גלאם ודלית שטאובר. צילום: דוברות עיריית אשקלון

נערכים ל-2030: תכנית חינוכית חדשה עם מנכ"לית משרד החינוך לשעבר

בעיריית אשקלון נערכים לבוגרי מערכת החינוך לשנת 2030 - מי שהם תלמידי כיתה א' כיום - ומכינים תכנית אסטרטגית ארוכת טווח להצלחתם בעתיד; את התכנית תלווה מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, האסטרטגית דלית שטאובר

פורסם בתאריך: 11.8.19 13:21

     

במסגרת ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים וכחלק ממהלך אסטרטגי רחב יותר וארוך טווח שנועד להבטיח לתלמידי העיר את הצלחתם העתידית נועד ראש העירייה תומר גלאם עם היועצת האסטרטגית דלית שטאובר, לשעבר מנכ"לית משרד החינוך, כדי לגבש תכנית פעולה בתחום.

במפגש נכחו גם מנכ"לית העירייה אירית נתן וראש מינהל חינוך יובל זוזט. הליווי המוצע לעיר ותכניות ההתערבות יגובשו בשיתוף פעולה עם הנהלת העיר, עם הגורמים המקצועיים של אגף החינוך ומשרד החינוך, עם צוותי החינוך של מוסדות החינוך בעיר, עם מנהיגות ההורים ומנהיגות התלמידים ועם קבוצות תושבים שירצו להיות חלק מהמהלך.

בין התפיסות המנחות את המהלך עומד מסמך המיומנויות הנדרשות לבוגר מערכת החינוך לשנת 2030 שפרסם ארגון ה-OECD. המסמך מצביע על האתגרים העצומים העומדים בפני מערכות החינוך והשינויים הנדרשים כדי לספק חינוך רלוונטי לצורכי האדם החי בעידן של שינויים ואי ודאות במאה ה-21.

לומדים. צילום אילוסטרציה: אייל אסרף

בעירייה אומרים: "החיים בעידן זה מציבים אתגרים חינוכיים חסרי תקדים, הנובעים מההתפתחויות המהירות בעולם הטכנולוגי, מגידול עצום בידע, מתהליכים גלובליים ובכלל זה תחרות על הון אנושי. כל זאת, בנוסף למחויבות של הרשות לחנך דור של צעירים בעלי ערכים של מנהיגות, אהבת הארץ והמדינה, אהבת אדם, צדק וערבות הדדית, המחויב להצלחתה ולשגשוגה של מדינת ישראל ולאיכות החברה בישראל".

המסוגלות לחיים של משמעות והצלחה בעולם המאופיין באי ודאות ובשינויים מהירים תהיה מנת חלקם של מי שיהיו מצוידים, בנוסף לעולמות של ידע, גם בסט של ערכי מוסר ואתיקה, במיומנויות של חדשנות, חשיבה יצירתית, גמישות מחשבתית והסתגלות מהירה, בכלים וביכולות של ראייה מערכתית, חשיבת עתיד, ביכולת לזהות ולפרש תהליכים, ביכולת לבנות יחסי גומלין ובמיומנויות של לומד עצמאי שיאפשרו ללמוד לאורך כל החיים. כל זאת לצד מיומנויות אישיות של אמפתיה, תקשורת בין אישית, יכולת עבודה בצוות, אומץ, חוסן אישי ורגישות חברתית.

"לאשקלון מוסדות חינוך איכותיים ומגוונים", מסרה שטאובר. "ומטרת ראש העיר שהתהליך יוביל את העיר למימוש מצוינות לימודית ערכית וחברתית, שתאופיין בדרכי פעולה חדשניות בהלימה לאתגרים העדכניים ביותר של התקופה, לשיטות ולכלים המותאמים למערכות חינוך מתקדמות במאה ה-21 המובילות את בוגריהם למימוש הצלחות ברמה האישית, המקומית והלאומית. התכניות ישקפו את הערכים והשאיפות של הנהגת העיר והעומד בראשה ושל הצוותים החינוכיים וייתנו מענה רעיוני וערכי לתכנון ולקבלת החלטות מערכתיות".

"בוגרי מערכת החינוך בשנת 2030 יהיו התלמידים המאיישים את ספסלי כיתה א' השנה", הוסיף גלאם. "ולכן אנחנו נערכים כבר כעת כדי להבטיח את מצוינותם של ילדינו בהיבטים חינוכיים שיש בהם כדי להשפיע על המסוגלות של דור העתיד להצליח בכל תחומי החיים, להסתגל לשינויים, להעצים עצמם בידע, ללמד אותם לחשוב מחוץ לקופסה, ליזום, להכשיר אותם לקבל החלטות, לבנות תהליכים, לתקשר בצורה מיטבית ולהיות מנהיגים. היום אנחנו קובעים כיצד ייראו תלמידי המחר באשקלון, ואנחנו נעשה הכול כדי לוודא שהם יהיו הטובים ביותר". \


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


חברת המועצה הממונה על החינוך עדנה שחר ולנשטיין: "חינוך הוא לב ליבה של העיר ושל המערכת העירונית, וככזה אנחנו נדרשים לקדם, לפתח, להעצים אותו יד ביד עם ההתקדמות של האנושות במגוון התחומים. אני מברכת על החשיבה האסטרטגית שאנחנו עומדים בפתחה ועל הנכונות של ראש העיר והגורמים המקצועיים מתוך המערכת ומחוצה לה למען עתידם החינוכי של ילדי אשקלון".

ראש מינהל חינוך יובל זוזט: "מינהל חינוך ותנו"ס שוקד לילות כימים על מנת להעניק לכל תלמיד ותלמידה חינוך ערכי, איכותי, מוביל ומתקדם שייתן מענה לצורכיהם תוך התייחסות להתפתחויות שאנו עדים להן בעולם הגלובלי. לצד זה, אנו רואים חשיבות בפיתוח תלמידים ערכיים, אנושיים, מתנדבים ובעלי זיקה עמוקה לחברה ולקהילה. בטוחני כי התכנית תספק מענה לכל האספקטים הנוגעים לחינוך ילדינו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר