בחינת בגרות. צילום: אילן אסייג
בחינת בגרות. צילום: אילן אסייג

אשקלון: ירידה באחוזי הזכאות לבגרות ואיפה פסלו 10% מהמחברות?

שנתיים של עליות באחוזי הזכאות בבגרות מסתיימות עם ירידה של 2.2% כאשר ירוחם, דימונה ושדרות עוקפים את אשקלון. נתון מביך במיוחד: פסילה של כעשרה אחוזים ממחברות הבגרות בבית הספר "אור חיה"

פורסם בתאריך: 14.7.19 20:53

     

היום פרסם משרד החינוך את נתוני הזכאות לבגרות בכל בתי הספר באשקלון לשנת הלימודים תשע"ח (2018) כמו כן פרסם נתונים על זכאות לבגרות מצטיינת ועל חמש יחידות באנגלית ובמתמטיקה.

הבשורות הפחות טובות לעיר הן באחוז הזכאות הכללי: לאחר שנתיים של עליות באחוזי הזכאות לבגרות, חווה העיר אשקלון ירידה של 2.2% בזכאים לתעודת בגרות, והיא עומדת על 81.6% לעומת 83.8% בשנת הלימודים תשע"ז (ללא חינוך מיוחד). אשקלון כבר לא מובילה במחוז דרום ונמצאת מתחת לירוחם (88%), שדרות (86.4%), באר שבע (83.1%), דימונה (81.9%) וחולקת את אותו אחוז זכאים עם נתיבות. יחד עם זאת, אשקלון נמצאת גבוה יותר מאשדוד (70%) וגבוה יותר מהממוצע הארצי שעומד על 69.9%.

בחינת בגרות. צילום: אלון רון

בחינת בגרות. צילום אילוסטרציה: אלון רון

וכמה ההוצאה על כל תלמיד באשקלון? אז ככה: על תלמיד ביסודי: 16,412 ש"ח (אשדוד 13,258 ש"ח, באר שבע 16,991 ש"ח). חט"ב: 20,697 ש"ח (אשדוד 21,260 ש"ח, באר שבע 21,554 ש"ח) וחטיבה עליונה: 33,886 ש"ח (אשדוד 27,061 ש"ח, באר שבע 31,602 ש"ח).

100 אחוזי זכאות! תלמידי מגמת הסייבר בישיבת צביה

באחוז הזכאות לפי בתי ספר יש בשורות טובות מאוד משני בתי ספר. את המקום הראשון חולקים שני בתי ספר שהגיעו ל-100% זכאות לבגרות. מדובר בישיבת צביה ובתיכון בית יעקב. האחד ממלכתי דתי ואילו השני חרדי. בשנים עברו כל התלמידים וכל התלמידות שסיימו כיתה י"ב זכאים לתעודת בגרות אצלם. במקום השני נמצא בית הספר לאמנויות עם 95.1% של זכאים ובמקום השלישי בית הספר מקיף ה' דרכא עם 92.8% זכאים לבגרות.

טבלת הזכאות המלאה בעיר אשקלון לפי בתי ספר: 

זכאים לבגרות לפי בתי ספר

זכאים לבגרות לפי בתי ספר

אבל כמו שאנחנו יודעים שיש בגרות ויש בגרות. יש בגרות בהצטיינות ש מי שמקבלים אותם הם תלמידים שהצטיינו בתוכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית-קהילתית, למדו ונבחנו באנגלית ברמה של 5 יחידותו במתמטיקה ברמה של 4 יחידות ושממוצע ציוניהם בתעודת הבגרות הוא 90 ומעלה.

בית הספר לאמנויות. צילום: פבל

מוביל בהצטיינות: בית הספר לאמנויות. צילום: פבל

במקרה הזה אנחנו רואים שבית הספר לאמנויות מוביל בעיר עם כשליש מתלמידיו (31.7%) שסיימו את חוק לימודיהם עם תעודת בגרות בהצטיינות. בתיכון בית יעקב רק חמישית מהתלמידות (20%) סיימו בהצטיינות ובישיבת צביה רק 17.4% סיימו בהצטיינות. מדובר במספרים פנטסנטיים ביחס לעיר אשקלון כי המקום הרביעי והבא הוא אורט אפרידר שבו רק 5.85 מהתלמידים קיבלו תעודת בגרות בהצטיינות.

טבלת הזכאות לבגרות בהצטיינות:

זכאים לבגרות בהצטיינות לפי בתי ספר

זכאים לבגרות בהצטיינות לפי בתי ספר

כמו שאנחנו זוכרים, שר החינוך היוצא, נפתלי בנט הוביל מהלכים כדי שיותר ויותר תלמידים ייגשו לבחינת בגרות במתמטיקה בחמש יחידות. אז באשקלון יש שלושה בתי ספר שמובילים משמעותית בנתון הזה: במקום הראשון ישיבת צביה עם 37% זכאים לבגרות עם 5 יחידות במתמטיקה, לאחר מכן אמנויות עם 34.1% ובמקום השלישי אולפנת צביה עם 32% מהתלמידות.

טבלת הזכאות לבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה:

טבלת הזכאות לבגרות עם 5 יחידות במתמטיקה

טבלת הזכאות לבגרות עם 5 יחידות במתמטיקה

אבל יש מקצוע נוסף שבחינה בחמש יחידות בו היא דבר נחשב במיוחד – אנגלית. הפעם שוב בית הספר לאמנויות נוטל את הבכורה בעיר ובפער עצום על פני בתי הספר האחרים עם 82.9% מהתלמידים שזכאים לבגרות בחמש יחידות אנגלית. במקום השני ניצבת ישיבת צביה עם 58.7% מהתלמידים ובמקום השלישי ניצב בית הספר אורט רונסון עם 50.2% מהתלמידים.

טבלת הזכאות לבגרות ב-5 יחידות אנגלית:

טבלת הזכאות לבגרות ב-5 יחידות אנגלית

טבלת הזכאות לבגרות ב-5 יחידות אנגלית

בפסילת מחברות של בגרות בגלל חשד להעתקה או מה שמוגדר פגיעה בטוהר הבחינות, ישנו נתון מביך במיוחד מבית הספר התיכון לבנות "אור חיה" שם נפסלו 9.8% ממחברות הבחינה. הנתון הזה גבוה משמעותית גם ביחס לארץ ובית הספר "אור חיה" ניצב במקום החמישי בארץ בפסילת מחברות, מקום אחד מתחת לבית ספר תיכון באום אל פאחם (10.8%) ומקום אחד יותר מבית ספר תיכון בכסייפה (9.5%).

רק לשם השוואה, בשאר בתי הספר בעיר התרחשו פסילות של אחוז אחד ומטה מתוך כלל הניגשים לבחינה.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר