מתנ"ס וולדנברג. צילום: אלירם משה
מתנ"ס וולדנברג. צילום: אלירם משה

רשת "פיכמה" בדרך לסגירה: העובדים לא מעודכנים

העירייה מתכוונת לסגור את רשת "פיכמה" אשר אחראית בין היתר על הצהרונים ולהעביר אותה לאחריות החברה העירונית. בהסתדרות חוששים כי הדבר יפגע בזכויות העובדים ודורשים לכנס אותם ולעדכן אותם בכוונות הללו

פורסם בתאריך: 19.6.19 18:56

     

לעובדי ועובדות רשת המתנ"סים של אשקלון "פיכמה" נודע כי הרשת שלהם עומדת בפני סגירה ואילו הם יוכפפו לחברה העירונית לתרבות נוער וספורט (תנו"ס). לרוב מדובר בסייעות וגננות צהרונים.

צהרון בגן ילדים. צילום: תומר אפלבאום-באובאו

במכתב ששלח עו"ד אלרואי צמח מההסתדרות העובדים עולה כי לעובדים הדבר נודע רק בגדר של שמועה ולא יותר ודרש כי העירייה תכנס את העובדים ותסביר להם על המהלך ועל השלכותיו.

במכתב שנשלח למנכ"לית העירייה, אירית נתן, כתב צמח "לצערי הרב בתקופה האחרונה מתקיימת פעילות רבה בעיריית אשקלון ע"י גורמים שונים, בדגש על הגזברות ומשאבי אנוש, במטרה להביא לסגירתה של רשת פי כמה והעברת פעילותה תחת החברה עירונית. התנהלות שכזו, ללא שיתוף נציגי ההסתדרות, תוך הכרזה כי המהלך יבוצע עפ"י הנחיית ראש העיר, אינה ראויה ופוגמת בנוהל יחסי עבודה תקינים וראויים".

אירית נתן. צילום: זאב שטרן

אירית נתן. צילום: זאב שטרן

עוד כתב צמח כי העובדים אשר ניזונים משמועות חשים חוסר ודאות בכל הנוגע לעתידם וביטחונם התעסוקתי והאישי, "אין צורך להכביר מילים, על משמעות חוסר הידיעה וההרגשה הקשה, ואף העלבון בו חשים העובדים, אשר הינם ככלי וכחפץ, וכל גורלם ועתידם מונח בידי גורמים שונים, כאשר אף גורם, לרבות מנהליהם, לא מעדכן אותם בתהליכים ובהתפתחויות הנוגעות לכל אחד ואחת מעובדי ועובדות הרשת".

לכן, מבקש צמח להיפגש בדחיפות עם נתן וכן ביקש ממנה להורות על כינוס אסיפת עובדים ברשת פיכמה במיידי ולעדכן את העובדים והעובדות על התהליך המתקיים, "תוך הבהרה כי כל זכויות העובדים והעובדות ישמרו", כתב צמח.

בניין ההסתדרות החדשה מרחב אשקלון. צילום: אלירם שה

מעיריית אשקלון נמסר כי "עיריית אשקלון והעומד בראשה רואים חשיבות עליונה בקידום וטיפוח החינוך הבלתי פורמאלי באשקלון. אכן קיימת כוונה לביצוע המהלך המדובר והוא ייושם תוך שימת דגש והקפדה יתרה על זכויות העובדים, דאגה לרווחתם ובשיתוף פעולה מלא עמם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר