צהרון בגן ילדים. צילום: תומר אפלבאום-באובאו

הורים שימו לב: קייטנות הקיץ באשקלון בסכנת ביטול

הסייעות וגננות הצהרונים והקייטנות מאיימות לשבות ולא להגיע לעבודה וזאת לאור החלטה חד צדדית של העירייה לקצץ בשכרן. "לא ייתכן שיפגעו בנו. אנחנו לא שקופות", אומרת אחת הגננות. בעירייה הגיבו: "השכר בקייטנות נותר בגדר הנורמה"

פורסם בתאריך: 12.6.19 14:30

     

כ-300 סייעות וגננות מחזיקות את גני הילדים ברחבי העיר אשקלון במהלך השנה בשעות אחר הצהריים. כאשר ההורים נמצאים בעבודה וגננות הבוקר כבר סיימו את עבודתן, הסייעות וגננות צהרונים נכנסות לפעולה ומפעילות את הגנים בשעות אחר הצהריים.

עד לאחרונה הכל התנהל על מי מנוחות כאשר הגננות משתכרות 60 ש"ח לשעה ואילו הסייעות 37 ש"ח לשעה.

קייטנה. צילום: אלדד עובדיה

קייטנה באשקלון. צילום: אלדד עובדיה

העובדות שמקבלות שכר דרך רשת המתנסים של אשקלון "פיכמה", השתתפו בהשתלמות למנהלות קייטנה ושם גונבה לאוזנם השמועה, "שמענו במקרה על הקיצוץ בשכר", מספרת מיה ביטון, גננת צהרון ומראשי ועד הפעולה של הגננות. "התחלנו לברר את העניין וגילינו שזה נכון. העירייה החליטה לקצץ לנו בשכר בלי לשאול ובלי לדבר".

הקיצוץ המדובר הוא הפחתת שכר ל-50 ש"ח לשעה לגננות ו-35 ש"ח לשעה לסייעות. "מתייחסים אלינו כמו לעובדים שקופים. תומר גלאם כבר שבוע לא רוצה להיפגש איתנו. שמענו מהאחראים כי הסיבה היא שאין תקציב, אבל לעדן בן זקן יש לעירייה לתת 230 אלף שקל".


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2Xc39PK


רק השבוע, ביום שני הן קיבלו על כך מכתב רשמי מרשת פיכמה המבשר להן על ההפחתה הצפויה בשכר והן לא מתכוונות לשתוק על כך, "אנחנו נשבית את הצהרונים ואם לא נקבל בחזרה את השכר שלנו, נשבית גם את הקייטנות", אומרת ביטון. "אנחנו לא שקופות, בזכותנו ההורים עובדים. שיתייחסו אלינו בכבוד. אנחנו לא בייביסיטר, אנחנו עובדות לפי תכנים מובנים גם של משרד החינוך, עוברים השתלמויות של משרד החינוך. כל ילד הוא יהלום של ההורים שלנו ויש לנו אחריות מטורפת. אנחנו צריכים להעסיק את הילדים בגן, להעשיר אותם בידע, במשחק ולדאוג לשלומם האישי ולתת להם חום ואהבה. לא ייתכן שיתייחסו אלינו כאל שקופים, בטח שבקיץ זה שעות רצופות, ולא ייתכן שיפגעו לנו בשכר בצורה כזאת מעליבה".

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה כי השכר אותו מקבלות הגננת במהלך השנה הוא גבוה יותר בשל מספר השעות המועט ובקייטנה שבה יש יותר שעות, הן מקבלות שכר בהתאם, "מדובר בשיפוי שניתן לגננות בשל מספר שעות עבודה שלא עולה על 3 שעות ובכפוף להנחיית משרד החינוך התקפה במהלך שנת הלימודים. בתקופת קייטנות הקיץ, הן עובדות יום עבודה מלא ולכן העלות לשעת עבודה נותרה בגדר הנורמה. עיריית אשקלון מעריכה את עבודת הצוותים החינוכיים ותמשיך לטפח ולקדם אותם מקצועית ורווחתית".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר