זקוקה למקצה שיפורים. תחבורה באשקלון. צילום: אלירם משה

פקקים ותאונות? מגמת תחבורה חכמה תיפתח במקיף אמי"ת ב'

פורסם בתאריך: 24.5.19 16:44

     

אם בעבר כשהיינו שומעים את המילים לימודים ותחבורה, היינו מדמיינים שמן, גריז, כפפות כלי עבודה וליפט (מתקן להרמת מכוניות), הרי שהמציאות החדשה שונה לחלוטין.

בתיכון אמי"ת מקיף ב' באשקלון, מובילים את מהפכת העתידנות בתחבורה, כאשר בשנה הבאה תיפתח מגמת 'תחבורה מתקדמת' – מגמה ייחודית לתכנות ומערכות הייטק בתחבורה החכמה שמיועדת לתלמידים עם יכולות לימודיות גבוהות בתחומי המחשבים ההנדסה והפיזיקה.

המגמה פועלת בחמישה בתי ספר בלבד בישראל, אחד מהם הוא כאמור מקיף אמי"ת ב'- היחיד באשקלון שהצליח להביא את המגמה הייחודית לטובת התלמידים. במחוז הדרום כולו נלמדת המגמה רק באשקלון ובבאר שבע.

מקיף עירוני ב'. צילום: גל חזיזה

מקיף עירוני ב'. צילום: גל חזיזה

בערב החשיפה שנערך ביום רביעי שעבר נחשפו ההורים והתלמידים לתכנים שיילמדו במגמה, לסרטוני הסבר, וטעמו על קצה המזלג את החדשנות והטכנולוגיה הנלמדים במגמה הייחודית – שנראית כמו קורס בתחומי ההיי-טק, ולא בכדי המוסד היוקרתי "הטכניון" שבחיפה פרס על התכנית את חסותו, והוא שותף לתכני המגמה.

הלימודים במגמה מזכים בתעודת בגרות מלאה ואיכותית ובנוסף בתעודה טכנולוגית- המקנה 15 יחידות לימוד במגמה.

כמו כן, בחינות הבגרות של המגמה מזכות ב 5 יחידות לימוד ובונוס ללימודים גבוהים, ואפשרויות המשך לימודים בעתודה אקדמית או טכנולוגית הנפתחות עבור בוגרי ובוגרות המגמה.

איך נוסעים ולמה? כיכר דו נתיבית באשקלון. צילום: אדי ישראל

"ביה"ס הוא אחד מחמישה בתי ספר הארץ שנבחר ע"י משרד החינוך להוביל את המגמה החדשה – החלוץ לפני המחנה המוביל מהפכה עתירת טכנולוגיות, אלקטרוניקה ומחשוב, התלמידים במגמה לומדים בסביבה עתירת טכנולוגיה, ובאופן שמותאם למהפכה הטכנולוגית המתרחשת בעולם בתחום התחבורה המתקדמת והחכמה", התייחסה למגמה החדשנית האחראית על שיווק התכנית במשרד החינוך רחלי בסון.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"אנו גאים להוביל מגמה ייחודית חדשנית ומהפכנית בתחומי המדע ההנדסה וההיי טק המקדמים את התחבורה החכמה בעתיד", סיפר השבוע מנהל בית הספר מקיף אמי"ת ב' יניב עקיבא והוסיף "אני בטוח שמי שיגיע למגמה יזכה במקצוע חשוב ומאגר לחיים ולא פחות חשוב- מבוקש ביותר בשוק העבודה העתידי במדינת ישראל, זהו מקצוע שמשלב למידה של מגוון תחומים וחושף את התלמידים ללמידה עתידנית".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר