אושר בנד. צילום: אילן אסייג
אושר בנד. צילום: אילן אסייג

אורט רונסון: תלמידה טרנסג'נדרית בת 15 הותקפה ואושפזה

אושר בנד, תלמידת בית הספר אורט רונסון נעדרה מבית הספר כבר חצי שנה בשל אלימות ואיומים על חייה. לפני מספר ימים היא שבה לספסל הלימודים אך הותקפה ואושפזה בבית החולים. "כל שעה בבית ספר החיוך יורד לי", סיפרה. בבית הספר אמרו: "כי התלמידים נענשו וטופלו"

פורסם בתאריך: 17.4.19 10:49

     

כבר יותר מחצי שנה שאושר בנד, טרנסג'נדרית בת 15 מאשקלון, אינה הולכת לבית הספר בו היא לומדת – אורט רונסון וזאת עקב אלימות של תלמידים ואיומים על חייה. בתחילת שנת הלימודים החלו לתקוף אותה באופן מילולי וגופני, לרבות איומים בסכין, והיא נשארה בבית מחשש לחייה.

לאחרונה התקבל אצל אמא שלה מכתב אזהרה לפני נקיטת הליכים פליליים בשל עבירה על חוק חינוך חובה. בעקבות זאת שבה אושר לבית הספר אך שם הפעם היא הותקפה ואושפזה בבית החולים כשהיא סובלת מזעזוע מוח.

אורט הנרי רונסון. צילום: אלירם משה

על פי הסיפור שפורסם בעיתון "הארץ", המורות בבית הספר לא נחלצו לסייע לה ואף ביקשו ממנה שלא לבוא עם תוספות שיער ועם ציפורניים ארוכות כדי להימנע ממשיכת תשומת לב.

לאשקלון הגיעה אושר באמצע השנה שעברה, ובתחילת דרכה בבית הספר התלבשה כבן. רק בתחילת שנת הלימודים הנוכחית החליטה לעשות שינוי , "תמיד ידעתי שאני בת, אבל פחדתי להתלבש כמו שאני מרגישה בגלל התגובה של הילדים", סיפרה אושר לעיתון "הארץ. "הבנתי שאני חייבת להיות מי שאני, שאני חייבת להיות מאושרת ולאהוב את עצמי. בהדרגה התחלתי לשים לק, להתאפר, לשים תוספות בשיער. אני בת ואני מבקשת שיתייחסו אליי כמו לשאר הבנות בשכבה".

היא סיפרה כי תוך זמן קצר החלו התגובות האלימות של התלמידים כלפיה: "זה קללות, מכות. ילדים אומרים לי שהם במקומי היו קופצים מהגג, שבמקום ההורים שלי הם היו הורגים אותי, שהם מחכים שאלוהים ייקח לי את הנשמה. אני קמה כל בוקר עם חיוך ענק, וכל שעה בבית ספר החיוך יורד לי. הלימודים והחיים שלי נפגעו. התלמידים והמורים לא מקבלים אותי כמו שאני, וזה הדבר היחיד שאני מבקשת".

אושר סיפרה כי התקרית החמורה הראשונה, התרחשה זמן קצר לאחר פתיחת שנת הלימודים – דבר שגרם לה לחשוש להגיע לבית הספר. "ישבתי בכיתה עם כמה בנות שעשו מחליק, ואז הגיעו שני בנים מהשכבה והתחילו להתגרות בי", סיפרה, "הם זרקו עליי כיסאות, ואז אחד מהם אמר לי שאם אני אשאר פה – הוא ידקור אותי, ושלף אולר".

אושר בנד ואמה רג'ינה. צילום: אילן אסייג

אושר בנד ואמה רג'ינה. צילום: אילן אסייג

לפני עשרה ימים, היא אזרה אומץ וחזרה ללימודים אף סיפרה כי הותקפה על ידי תלמידה אחרת שהטיחה את ראשה בעוצמה והיכתה אותה מה שהביא לאשפוזה בבית החולים ברזילי כשהיא סובלת מזעזוע מוח. משטרת אשקלון פתחה בחקירת המקרה.

בתגובה של המנהלת אורה גול לעיתון היא טענה כי אושר לא מגיעה באופן סדיר לבית הספר. "לצערנו, בזמן המועט שאושר מבקרת בבית הספר, התנהגותה פרובוקטיבית. היא מנהלת מול המורים לתלמידים שיח בוטה ומתריס ואינה מקבלת מרות". בבית הספר אף ציינו כי שתי התקיפות דווחו למשרד החינוך ולמשטרה, וכי "בשני המקרים התלמידים נענשו וטופלו על פי חוזר מנכ"ל".

אמה של אושר, רג'ינה אמרה כי בית הספר הודה כי אינו יכול להגן על בתה. "יש לי ילדה חכמה, על גבול הגאונות, וכל מה שאני מבקשת זה שיאפשרו לה ללמוד ולהתפתח בסביבה בטוחה. אני מפחדת שידקרו לי את הילדה. עברו שבעה חודשים מאז שאיימו עליה בסכין, ושום דבר לא קרה. אושר עדיין בבית, ומערכת החינוך לא נותנת לה מסגרת בטוחה". רג'ינה הוסיפה כי עד כה לא הוצעה מסגרת חלופית לבתה והבהירה: "אני עם הילדה שלי יד ביד בכל בחירה שלה. אני מבקשת שייתנו לה, כמו לכולם, את הסיכוי להשכלה ולעתיד טוב".

אושר בנד. צילום: אילן אסייג

אושר בנד. צילום: אילן אסייג

המנהלת שללה את הטענות הנערה בנוגע ליחס מצד בית הספר ובתגובתה התייחסה לאושר בלשון זכר: "הוא מעוניין שיתייחסו אליו כתלמידה, מגיע לבוש כבת ומאופר", והוסיפה: "התלמידה הגיעה לבית הספר לאחר שיצאה מהארון והשתלבה בכיתת לקויי למידה בשל חריגות רגשית וליקוי למידה. בגלל הקושי של הבנים בכיתה לקבלה באופן שווה ואירועי האלימות המילולית כלפיה, הוחלט להעבירה לכיתה אחרת. מאוחר יותר הועברה לכיתת אדריכלות. בשנה שעברה עלתה אושר לדיון בוועדה בין-מקצועית, ושם הוחלט, מתוך דאגה לשלומה, שהיא תמשיך ללמוד בבית הספר. ניסיונות של המחנכת לביקור בית נדחו על הסף, וקצינת ביקור סדיר מעורבת".


קבוצת ה-WhatsApp של "כאן דרום"

רק חדשות ועדכונים, בלי דיבורים ובלי חפירות. הקליקו להצטרפות: https://bit.ly/2DbKE5N


לדברי המנהלת, מחנכת הכיתה של אושר העבירה שיעורים על קבלת השונה ועל סובלנות כלפי הקהילה הלהט"בית, והתלמידים שקיללו את אושר "טופלו והוזהרו". המנהלת אף ציינה כי הותר לאושר להשתמש בשירותי הבנות ולישון עם הבנות בטיול השנתי. "נשמח לשבת עם האם ועם אושר כדי לשמוע על רעיונות ועל מהלכים נוספים שיקלו את שהייתה", הוסיפה.

מעיריית אשקלון נמסר: "יש לדייק בעובדות, לתלמידה מעולם לא נאמר שלא להגיע לבית הספר ולא הוצבו בפניה תנאים באשר להופעתה החיצונית. המוסד החינוכי קשוב לצרכי התלמידה וככלל מעביר שיעורי חינוך בסימן קבלת האחר. לצערנו, נתקלנו לא פעם בחוסר שיתוף פעולה מצד האם והתלמידה. נדגיש כי מקרי האלימות שצוינו טופלו בחומרה וביד קשה יחד עם כלל הגורמים, בהם עובדת סוציאלית, קצינת ביקור סדיר ופסיכולוגית בית הספר".

משרד החינוך מסר בתגובה: "בעקבות הטענות הקשות ערך המשרד בדיקה מקיפה עם בית הספר. מהבדיקה עלה כי צוות בית הספר עושה כל מאמץ לסייע לתלמידה ולתת לה את המענים הנדרשים. המקרים של האלימות הקשה טופלו במלוא החומרה, תוך מעורבות של גורמי אכיפת החוק. מאחר שמדובר בנושא מורכב, על רקע צנעת הפרט, המשרד מנוע מלהיכנס לפרטיו".

המשטרה מסרה כי "מיד עם קבלת התלונה ביום חמישי האחרון, על מקרה אלימות שאירע בין תלמידים לעיני הסגל החינוכי, נפתחה חקירה שעודנה בראשיתה. מטבע הדברים איננו מפרטים על חקירות מתנהלות ועל פעילות החקירה שבוצעו ועוד יבוצעו, אולם נציין כי חוקרי מחלק הנוער של המשטרה ימשיכו בחקירת המקרה ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת. עם סיום החקירה, המעורבים והנהלת בית הספר יעודכנו בהתאם".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר