הליכוד
הליכוד

64 מנדטים לליכוד בבחירות במקיף א'

תלמידי מקיף א' הכריעו במדגם הבחירות, רוב מוחץ לליכוד עם כ-45 אחוזים, אחריה כחול לבן עם 25.1%. "אני בטוחה שבזכות היום הזה התלמידים יגלו מעורבות וילכו להצביע בבחירות", אמרה מנהלת בית הספר

פורסם בתאריך: 12.3.19 21:13

     

היום התקיים הפנינג בחירות בבית הספר מקיף עירוני א' באשקלון, כאשר תלמידי שכבות י"א-י"ב ומורי ועובדי בית הספר הצביעו במדגם בחירות מיוחד. צוות אזרחות בראשות הרכז צביקה לייבוב יחד עם כיתה י"ב3 , הכינו כיתת בחירות שדימתה קלפי עם וועדת בחירות מסודרת. התלמידים הצביעו בהצבעה אלקטרונית שאותה הכינו תלמידי הכיתה.

ועדת הקלפי של מקיף א'

החל משעות הבוקר המוקדמות החל הפנינג הבחירות כאשר נציג המפלגות הציבו שולחנות עם חומרי הסברה, חולצות ושלטים. התלמידים הגיעו במהלך היום למתחם המפלגות שוחחו עם נציגי המפלגות וחלקם אף ניהלו עימם ויכוחים ענייניים. הנציגים שיבחו את המעורבות הגבוהה וההבנה הרבה שגילו התלמידים בשאלות כלליות אודות המפלגות השונות.

ישראל זיו והתלמידים

יושב ראש סיעת שס"ג באשקלון הרב יעקב אביטן שהגיע לייצג את ש"ס לא הסתיר את התפעלותו. "אני לא בטוח עד כמה הצלחתי לשכנע את התלמידים לבחור בנו, אבל גיליתי תלמידים נבונים מאוד, עם דעות ברורות ושאלות ענייניות שהציגו. הצגנו את עמדתנו ולמרות הפערים האידאולוגיים היה מעניין מאוד".

גם נציג העבודה ומועמד הדרום ברשימה, ישראל זיו, שיבח את התלמידים, "אני שמח על ההזדמנות להגיע ולהציג את עמדתנו לפני התלמידים, זה היה יום מיוחד , הפנינג מוחלט שבו חווינו קשת של דעות והתלמידים בחרו בסופו של דבר על פי השקפתם".

מפלגת מרצ

מועמד הדרום לליכוד, שלמה קרעי, שהגיע גם הוא, שוחח עם התלמידים והציג בפניהם את חזון הליכוד. נציגי כחול לבן זכו גם לתלמידים רבים שהגיעו לשוחח עימם על הרשימה ותוכנה.

רשימה שזכתה לעניין רב הייתה רשימת בט"ח (ביטחון חברתי) בראשות סמיון גרפמן האשקלוני אך העניין הרב לא בא לביטוי בסופו של דבר בקלפי. נציגים נוספים הביעו הערכה לסדר ולארגון ובעיקר להצבעה האלקטרונית שהתנהלה על פי כל הכללים בצורה טובה מאוד.

בסוף יום הבחירות הוצגו התוצאות לעיני תלמידי כיתות י"ב. על פי התוצאות התלמידים בחרו לתת לתנועת הליכוד 44.9% שהם 64 מנדטים. כחול לבן עם 25.1% שהם 36 מנדטים. מפלגת זהות בראשות משה פייגלין שמסתמנת כהפתעת הבחירות עם 8.6% שהם 12 מנדטים. הימין החדש בראשות נפתלי בנט עם 3.1% שהם ארבעה מנדטים ומרצ עם 3.1% שהם ארבעה מנדטים. איחוד מפלגות הימין והעבודה קיבלו כל אחת מהן 2.6% שזה מתחת לאחוז החסימה.

הפנינג בחירות במקיף א'

"מדגם הבחירות היה שיעור מעולה באזרחות פעילה, לתלמידי בית הספר ולתלמידי יב' בעיקר, שרובם בוחרים בבחירות הקרובות", אמר רכז צוות אזרחות צביקה ליבוב. "הקפדנו להפריד בין התעמולה והשיח עם המפלגות, שנערך ברחבת אשכול הפיס, במנותק מהקלפי שהיתה בתוך מתחם בית הספר. נערכנו למדגם מספר ימים לפני כן עם הצוותים השונים בבית הספר והתלמידים מכיתה י"ב3 שנרתמו להפיק את פעילות הקלפי, ויום הבחירות מסכם בהצלחה מרובה את התהליך".

הפנינג בחירות במקיף א'

מנהלת בית הספר אורית בלאו פנחס הוסיפה ואמרה כי "היום הייתה לנו חגיגה מיוחדת בבית הספר. יום של בחירות דמוקרטיות לכנסת . תלמידי י"א-י"ב טעמו את טעמן של בחירות חשאיות, אישיות ודיגיטליות. הכל החל ביוזמה מבורכת של צוות אזרחות בבית הספר יחד עם תלמידי י"ב. נציגי מפלגות שונות הגיעו לדוכנים שהוכנו מראש ושוחחו עם תלמידים. אחוזי ההצבעה היו גבוהים והורגשה אווירה של אכפתיות ורצון להשפיע. אני בטוחה שבזכות היום הזה יותר תלמידים יגלו מעורבות ואכפתיות וילכו להצביע ב9.4.19. זו ההזדמנות גם להודות לצוות החינוכי המופלא שלנו ולעיריית אשקלון על שיתוף הפעולה המבורך".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר