מפגש הורים להקמת בית ספר מונטסורי
מפגש הורים להקמת בית ספר מונטסורי

הורים באשקלון: רוצים חינוך מונטסורי

יוזמה של הורים לפתוח בית ספר לחינוך מונטסורי באשקלון מתחילה לקרום עור וגידים. לכנס חשיפה ראשון הגיעו כ-100 הורים שהביעו עניין בפתיחה של מוסד חינוכי שכזה

פורסם בתאריך: 6.3.19 21:02

     

כנס חשיפה ראשון למתעניינים בחינוך מונטסורי התקיים בסוף השבוע שעבר. אל הכנס, שהתקיים בבית הקפה "גוונים בקפה", הגיעו עשרות הורים לשמוע הרצאה בנושא.

היוזמה להקמת בית הספר קמה בעקבות רצון משותף של הורים, אשר גיבשו את הרעיון ואת המודל לבית ספר מונטסורי מוכר ורשמי, והציגו אותו לראש מינהל חינוך מר יובל זוזט. לאחר הפגישה עם זוזט קיבלו היוזמות מאיה אמסלם, רונית דורות וענבר ליבוביץ' משימה לאסוף את פרטיהם של המתעניינים על מנת להוכיח את היתכנותו של בית הספר כבר בשנת הלימודים הבאה עלינו לטובה.

ד"ר עופר מרבך משוחח עם ההורים שרוצים בי"ס מנוטסורי

ד"ר עפר מרבך משוחח עם ההורים שרוצים בי"ס מנוטסורי

על פי האתר של מרכז מונטסורי, "החינוך המונטסורי הוא חינוך מדעי שמטרתו להתבונן בילדים, להאמין בהם וליצור עבורם סביבה מלאה בעזרים מונטסוריים ייחודיים, שתפקידם לעורר סקרנות ולעודד למידה ספונטנית דרך הצלחה וסיפוק. הסביבה מתוכננת בקפידה כדי לתת מענה הולם לצרכים הלימודיים של כל ילד וילדה הנמצאים בכיתה ולקדם התפתחות חברתית, נפשית ופיזית".

היוזמות אומרות כי מספר הנרשמים לכנס היה גבוה. כבר בבוקר ההרשמה אזלו כל 100 הכרטיסים, וההיענות בפועל ,למרות מזג האוויר הסוער, הייתה אף מעבר לכך.

את הכנס פתחו היוזמות בהצגה קצרה של היוזמה והעומדות מאחוריה, ולאחר מכן קהל המתעניינים הקשיב להרצאה של ד"ר עפר מרבך, מנהל בית הספר "דרך הילד" בכפר הירוק, אשר דיבר על עקרונות החינוך המונטסורי ויישומם בשגרת היום של תלמידי בית הספר, מגיל 6 ועד 15.

מפגש הורים להקמת בית ספר מונטסורי

מפגש הורים להקמת בית ספר מונטסורי

בהרצאה הדגיש מרבך כי עקרון הגישה "הילד במרכז" לא מתייחס לילד הפרטי של כל אחד מאיתנו, אלא לכך שהשלב ההתפתחותי של הילדים הוא שמכתיב את התכנית. כמו כן, הוא דיבר על שלבי ההתפתחות המשתנים של ההורים, המורים ושל בית הספר כישות מתפתחת.
"ההרצאה הייתה מעוררת השראה ומדויקת לצרכי ההורים, אשר נחשפו לראשונה להתמודדויות השונות העומדות בפני הילדים, הצוות והמנהל במסגרת מונטסורית מצליחה ומבוקשת", מסרה אמסלם.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בתום ההרצאה הוקצה זמן למענה על שאלות הן על שיטת החינוך ויישומה בשלבי ההתפתחות השונים של הילד והן על היבטים טכניים יותר של היוזמה.

במענה לשאלות בנוגע להיתכנות פתיחת בית ספר בשנה הקרובה ענו היוזמות, "חובת ההוכחה היא על כל המשתתפים, והתשובה תלויה באופן בו נצליח להציף את הביקוש, וכי יש משתנים רבים שאינם בידנו, אך אנחנו נעשה את מה שבשליטתנו באופן הטוב ביותר".
היוזמות הביעו שביעות רצון מהמפגש הראשוני, "מכמות התגובות הנלהבות שהגיעו בערוצים השונים לאחר הכנס. נראה כי הכנס השיג את מטרתו וגם רבים שלא לקחו בו חלק מביעים עניין ומבקשים להצטרף. לראיה בנקודת הזמן הנוכחית כ-180 הורים נרשמו וממשיכים להירשם", מסרה אמסלם.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר