תלמידים משחקים שחמט בהפסקה. צילום: יח"צ

פורטנייט אאוט – שחמט אין

המפעל להכשרת ילדי ישראל הכריז על שנת תשע"ט כשנת השחמט ומאות ילדים ובני נוער השתתפו בטורניר שחמט. הקבוצה האשקלונית פספסה את הזכיה במקום גבוה אך התלמידים כבר מתכוננים לטורניר הבא

פורסם בתאריך: 5.3.19 12:33

     

שעות הפנאי של ילדים וצעירים בעולם המערבי עברו כבר לפני עשרות שנים מקריאת ספרים או משחק בשכונה למסכים וככל שחולפות השנים ומתפתחת הטכנולוגיה השעות בהן הם מנותקים מהסובב אותם ומרוכזים במסך נעשות נפוצות ונרחבות יותר.

במפעל להכשרת ילדי ישראל לא אמרו נואש ומצאו דרך למשוך את הילדים מזמן המסך אל משחק המלכים ה'שחמט', בן אלפי השנים. בתחילת שנת הלימודים הכריזה הנהלת הארגון על שנת השמחט. שנה שבה ינגישו את המשחק לילדים ולבני הנוער כחלק מתרבות הפנאי וכחלק מהשקפה חינוכית.

כבר אחרי מספר חודשים מגיעות התוצאות: השבוע התקיים טורניר שחמט בכפר הילדים נווה גלים באשדוד.

הטורניר הוא הראשון מבין שלושה והשתתפו בו חניכים ממסגרות המפעל להכשרת ילדי ישראל ממספר ערים ובהן גם אשקלון וזאת כחלק מפרויקט שנת השחמט.

גם הצוות שותף למשחק. צילום: יח"צ

את ההשראה לחשיפת הילדים למשחק ולהנגשתו קיבלו בארגון מאסף סופר, אומן שחמט, שחולל מהפכת שחמט בטבריה ואת ניסיונו ואת החזון שלו הוא מעביר לאנשי חינוך ולכל מי שמאמין במשחק ובגישה החינוכית שאותה הוא מציג.

משחק השחמט מלבד היותו משחק מהנה הוא משחק חברתי המאפשר פיתוח חשיבה, תכנון מהלכים מראש, אסטרטגיה, קבלת החלטות, התמודדות עם היריב וגם חתירה להישגיות.

ניצחון של שחקן גורם לסיפוק גדול אבל לא פחות חשוב מזה, הפסד של שחקן מאפשר לו ללמוד על היכולת שלו להתמודד עם הסיטואציה וכמובן ללמוד מטעויות וכיצד לא לחזור עליהן בפעמים הבאות.

משחק מוחות. שר החינוך נפתלי בנט בשחמט עם תלמידים באשקלון. אילוסטרציה: יוסי גינוסר

במפעל להכשרת יליד ישראל החליטו להנגיש את המשחק לכל הילדים לא רק בדרך של חוגים אלא גם בדרך של דוגמה אישית. כך למשל שני אנשי צוות שמשחקים שחמט במועדון מעוררים את סקרנותם של הילדים ואלה מתאספים סביבם צופים ומעודדים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"לראות את הילדים משחקים בהפסקות שחמט במקום לשחק בסמארטפונים זה מרגש מאד. המפגש עם יריב אנושי ולא וירטואלי חשוב לפיתוח מיומנויות בסיסיות בתקשורת ובמערכות יחסים חברתיים" מסר השבוע סמנכ"ל חינוך במפעל להכשרת ילדי ישראל, אשר בן שימול והוסיף "הכרזנו על שנת תשע"ט כשנת השחמט בכפרי הילדים שלנו כדי להעצים את הילדים בדרך ייחודית. איציק כפיר, אומן שחמט, מלווה אותנו בהיבט המקצועי במהלך האימונים ובתכנון הטורנירים שיתקיימו בהמשך. ההיענות של הילדים ושל הצוותים החינוכיים גבוהה וכבר אפשר לראות את ההשפעה של המשחק על שעות הפנאי של הילדים".

הקבוצה האשקלונית שהשתתפה בטורניר לא הגיעה הפעם להישגים מול המתחרים מישובים אחרים אבל כעת הם מתכוננים לטורניר הבא ומקווים שבו הם כן יוכלו להביא גאווה לעיר.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר