גן בא לגן. ילדי הגנים בגן הלאומי. צילום: דוברות עיריית אשקלון
גן בא לגן. ילדי הגנים בגן הלאומי. צילום: דוברות עיריית אשקלון

מה עושים ילדי הגנים בגן הלאומי?

מודל הטיולים השנתיים של ילדי הגנים באשקלון, שכולל טיול בגן הלאומי בעיר, זכה לתשבחות בכנס חינוכי של מחוז דרום

פורסם בתאריך: 18.1.19 13:50

     

מודל “גן בא לגן”, שפועל בקרב ילדי הגנים באשקלון, כבש את המשתתפים בכנס “שותפויות הגיל הרך” של משרד החינוך ורשויות מחוז דרום שנערך בשבוע שעבר. בהתאם לכך ביקשה מפקחת המחוז אורנה פז לקיים סיור בשיתוף הילדים כבר בחודש מרץ הקרוב.

המודל הייחודי הוצג על ידי מנהלת מחלקת גני ילדים ליז כהן, שתיארה את התהליך שהוביל ליישום הרעיון, שבמסגרתו ילדי הגנים עורכים את הטיול השנתי שלהם בגן הלאומי אשקלון ונהנים מהיכרות עם אחד מנכסי צאן הברזל בעיר.

גן בא לגן. צילום: דוברות עיריית אשקלון

בביקור בגן הילדים זוכים ליום מלא ורצוף חוויות של בנייה בבוץ, שאיבת מים מבאר קדומה, יצירה בפסיפס וטיול בחיק הטבע לנופו של חוף הים המרהיב. רבים מהילדים נחשפים לראשונה לנפלאות הגן הלאומי, ורבים מהם חוזרים עם משפחתם להמשיך, לחקור, להתבונן וליהנות מהגן הלאומי השופע בטבע והיסטוריה עוצרי נשימה.

תכנית הטיול כוללת מעבר בתחנות מרכזיות בגן, כך שהילדים נחשפים בצורה חווייתית לנושאים השונים בפארק: הרקע ההיסטורי (החומה המוסלמית), הפסיפס הגדול (מוזאיקה), השער הכנעני ובאר שאיבת המים (ששופצה ושוחזרה על ידי הרשות לטובת ביקורי הילדים במקום). כמו כן, הושם דגש על היכרות עם הצמחייה הטבעית האופיינית לאזור, בעלי החיים, חוף הים ועוד.

גן בא לגן. ילדי הגנים בגן הלאומי. צילום: דוברות עיריית אשקלון


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לתכנית שותפים גם המפקחות ליליאן אברהם, יעל נוימן ומורן תימור, הגננת מיכל דוידוביץ’, שנהב גרוס, רכזת סל תרבות, עומרי בוחניק, מנהל הפארק, מדריכי רשות שמורות הטבע והגנים וקב”טים גני הילדים.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר