לומדים לצלצח שיניים כבר בגן. צילום: סיוון מטודי

אשקלון: השינניות יגיעו לגנים וילמדו את הילדים למרוח לקת פלואוריד

פיילוט למריחת לכת פלואוריד בגני הילדים מסייע להם לשמור על ניקיון השיניים ובריאותן לאורך השנים. וגם חוסך למדינה מליוני שקלים ובעתיד גם להורים...

פורסם בתאריך: 10.12.18 13:59

     

פיילוט חדש בגני הילדים באשקלון עשוי לצמצם את תחלואת השיניים בקרב תושבי העיר בעתיד. זה מתחיל כבר כעת הגני הילדים ועשוי להשפיע על בריאות שיניהם בהמשך.

הפיילוט, המתבצע בימים אלה בגני ילדים בשכבת טרום חובה, כולל ניקוי שיני הילד ומריחת פלואוריד על השיניים עם הפניית מכתב להורים עם ממצאי הבדיקה. תכנית דומה מונהגת בהצלחה רבה בארצות רבות ברחבי העולם, בהן סקוטלנד.

ילדי הגנים באשקלון עם חיוך רחב. צילום: סיוון מטודי

גננת גן 'לפיד', יואלה בריוטקר: "הפיילוט שיפר יותר את המודעות לצחצוח וטיפול בשיני הילדים גם בקרב ההורים. הילדים משננים את הדקלום 'ציח וצח', משתפים פעולה ואף בפינות הסוציודרמטיות הם נוהגים לצחצח שיניים לבובות" מסרה השבוע הגננת מגן לפיד, יואלה בריסטקר. גם עמיתתה, אפרת ידידי מגן החוף ידעה לשבח את התכנית החדשה "בהתחלה הייתה הסתייגות לגבי התכנית וההורים חששו, במהלכה ההורים ברכו על התכנית ואף נהגו לשאול מתי הביקור הבא, יום מדויק וכדומה. הילדים ממש נרגשים ומביעים עניין וידע בנושא".

מדובר כאמור בפיילוט חדשני וייחודי שכל העוסקים במלאכה ראו סיבה לשבח ולפאר.  "שמירה על אורח חיים בריא מתחילה כבר בגיל הרך וחשוב להטמיע זאת בתחומים רבים ומגוונים, כמו בריאות השן" מסר ראש העיר, תומר גלאם שהיה חלק מהגורמים שהניעו את התכנית והוסיף "אני שמח שילדי אשקלון לוקחים בכך חלק ובטוח כי הם והוריהם יקטפו את פירות התוכנית החשובה הזאת במשך שנים רבות".

כך זה נראה לפני 34 שנים באשקלון… אחות מלמדת ילדים בבית הספר כיצד לצחצח שיניים.  צילום: נתי הרניק. באדיבות לע"מ

סגן ראש מינהל חינוך, יובל זוזט ירצה אף להרחיב את התכנית גם לגנים נוספים "אנו מברכים על הפיילוט. החינוך לאורח חיים בריא כבר בגיל הרך מאוד משמעותי והקניית הרגלי צחצוח כבר בגילאים אלו יתרמו רבות לצמצום תחלואות שיניים בקרב הילדים. נשמח שתכנית זו תורחב לגנים נוספים בעיר" מסר זוזט.

 

מנהלת מחלקת גני ילדים, ליז כהן כבר פנתה למשרד החינוך כדי לתקצב את הפיילוט לגנים נוספים. "מחלות שיניים ובעיקר עששת אינן פוסחות, לדאבוננו, אפילו על ילדים קטנים ולכן אנו רואים בתכנית זו ככלל ובפיילוט זה בפרט, כחלק אינטגרלי מחינוך לאורח חיים בריא כבר מהגיל הרך" מסר כהן והוסיפה "מאחר ופיילוט זה קצר הצלחה, פנינו למשרד הבריאות להרחיב את הפיילוט בקרב גנים נוספים על מנת לצמצם את תחלואת השיניים ולהבטיח לילדים נוספים חיוך אמיתי ובריא".

מי שמנהלת את התכנית באשקלון היא ענת שטיינר הוסיפה פרט נוסף על הפרויקט "משרד הבריאות ובתוכו האגף לבריאות השן פועל רבות להגברת פעולות מניעה והקניית מיומנות לצחצוח שיניים. מי שמנחות ומבצעות בגנים את התכנית הן שינניות מקצועיות המתמחות בנושא. יש לציין כי הפעולה נטולת תופעות לוואי וכל סיכון לבריאות הילד" סיפרה שטיינר.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר