ראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם. צילום: פבל
ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם. צילום: פבל

תומר גלאם: "כאדם שגדל ללא אמצעים, אני שואף שלכל ילד תהיה נקודת פתיחה שווה"

ראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם, דיבר בוועידת החינוך של ערי ישראל, על הישגי העיר בחינוך וגם על ההישגים החברתיים של הנוער שבהם הוא גאה לא פחות

פורסם בתאריך: 12.8.18 18:30

     

ועידת ערי ישראל לחינוך הביאה אליה דמויות משפיעות רבות בהן גם את ראש העירייה בפועל, תומר גלאם שהגיע וכיבד את הכנס בנוכחתו.

גלאם בכנס. צילום: פבל

גלאם: "לכבוד לנו לארח את ועידת החינוך". גלאם בכנס. צילום: פבל

"לכבוד הוא לנו לארח את ועידת החינוך של ערי ישראל, ועידה חשובה ומשמעותית, שבאה ואומרת – החינוך הוא מעל הכל!", פתח גלאם. "החינוך מתחיל מהגיל הרך, אם נשקיע, נכוון ונגדל את הילדים בעודם רכים מתוך אהבה, נחנך אותם לערכים ולא רק למצוינות, כך גם נביא אותם להישגים במהלך חייהם. בבית הספר היסודי, העל יסודי, לאקדמיה ובכלל לחייהם. כאדם שגדל במשפחה גדולה וללא אמצעים, אני שואף כל יום שאני קם בבוקר שלכל ילד תהיה נקודת פתיחה שווה, שכל אחד יקבל את הכלים הראויים לו להצלחה וזאת ללא קשר לבית ממנו הוא מגיע.

ראש עיריית אשקלון בפועל, תומר גלאם. צילום: פבל

"השקעה בחינוך היא השקעה לעתיד". גלאם נואם בוועידה. צילום: פבל

"יחד עם הצוות המקצועי והמסור במנהל החינוך, אותו מוביל ביד רמה, מר יובל זוזט, אנחנו בוחנים כל העת אילו תוכניות יסייעו לתלמידים שלנו לצעוד קדימה – הן בתחום הפורמאלי והן בתחום הבלתי פורמאלי. לשמחתי הרבה, אחוז הזכאות לבגרות בעיר אשקלון עלה השנה לשמונים ושלושה אחוזים, אני גאה בנוער ששוקד ומגיע להישגים מרשימים גם במקצועות המתמטיקה והאנגלית".

גלאם התייחס גם לפעילות החברתית של בני הנוער באשקלון ואמר כי הוא גאה בה לא פחות מאשר בציוניים ובהישגים הלימודיים, "אני גאה בנוער שבפעם השנייה ברציפות מציב את אשקלון במקום הראשון בהתנדבות חברתית. זה לא מובן מאליו. אני יודע שהפעילויות הללו נעשו תוך כדי לימודים אינטנסיביים, תוך כדי תקופת בחינות והתחייבויות נוספות. הנוער שלנו נמצא בכל מקום: שיפוץ בתים של קשישים עריריים, חלוקת ארגזי מצרכים למשפחות מעוטות יכולת, לוקח חלק פעיל ומשמעותי במבצעי ניקיון ושותף בפעילויות נוספות למען הקהילה. אנו רואים נוער מעורב, אכפתי, מסור, מתחשב ורגיש. בני נוער שלא רואים את טובתם האישית, אלא את טובת הכלל. נכון, יש לא מעט אתגרים שניצבים בפנינו וגם איתם נתמודד. השקעה בחינוך היא השקעה לעתיד ולכן אנחנו לא מפסיקים לרגע להשקיע בתחום הזה, הן בתחום הפיזי והן בתחום הפדגוגי. במהלך החודשים האחרונים, בנינו גני ילדים ושיפצנו עשרות גנים שסבלו מהזנחה של שנים, הקמנו בתי ספר בשכונות החדשות, שדרגנו מוסדות חינוך והוספנו תוכניות פדגוגיות שיצעידו את תלמידי העיר קדימה".

גלאם ומנכ"ל מפעל הפיס. צילום: פבל

גלאם ומנכ"ל מפעל הפיס. צילום: פבל

"זו הזדמנות מצוינת גם להוקיר ולהביע את הערכתי על עבודת הקודש של המנהלים והמורים", אמר גלאם. "אני רואה בעבודתכם שליחות. המשיכו להנחיל ידע וערכים, להיות אוזן קשבת עבור כל התלמידים ולהוות משענת עבורם. גלו את אותם תלמידים שמתקשים והעצימו אותם, המשיכו לזהות את מי שבאמת צריך אתכם והראו לו שאתם מאמינים בו. אנחנו כרשות נהיה כאן תמיד להקשיב ולסייע. הנוער שלנו שנמצא בידיים המסורות שלכם מהווה את הבסיס האמיתי שעליו נבנה חברה טובה יותר בעיר אשקלון ובמדינת ישראל כולה. "כל מה שילד צריך, זה מבוגר אחד שיאמין בו" (הרב שלמה קרליבך). תודה ובהצלחה בשנת הלימודים החדשה".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר