עמרי לוטן. צילום: פאבל טולצ'ינסקי

מנכ"ל מפעל הפיס בוועידת החינוך: "נעים לנו לעבוד עם אשקלון"

עמרי לוטן הגיע לוועידת ערי ישראל לחינוך שנפתחה הבוקר במרכז הכנסים באשקלון וסיפר כי מלבד ההשקעה הגדולה במבנים ומוסדות עד כמה משפיעות המלגות שמעניק מפעל הפיס על צעירים תושבי הערים

פורסם בתאריך: 12.8.18 12:15

     

בוועידת החינוך מדברים כל היום על הנושא החשוב שעליו מושתתת ההצלחה הכבירה שלנו כאן כמדינה מובילה וכעם מודל לחיקוי. אבל בל נשכח כי לבד משיטות חינוך ולימוד חשוב גם שיהיה איפה לעשות את כל אלה.

בית הספר מקיף ו'

בית הספר מקיף ו'

בין כל הגופים שממנים את הקמתם של מוסדות חינוך מפוארים ומעניקים מידי שנה מלגות לאלפי סטודנטים בכל רחבי הארץ עומד מפעל הפיס. מנכ"ל מפעל הפיס עמרי לוטן התייחס בדבריו לפעילותם למען החינוך בישראל ובאשקלון.

"בראש ובראשונה אנחנו מניפים את דגל החינוך ורואים בו דרך בסיסית לצמצום פערים בחברה הישראלית ומתן הזדמנות שווה בחיים לכל נער ונערה" אמר לוטן "בעשור האחרון אישרנו מענקים לרשויות בהיקף של 11 מיליארד שקלים לבניית בתי ספר, גני ילדים מעבדות וספריות, בהענקת מלגות לסטודנטים כמו גם מחשבים לתלמידים ולמורים".

עמרי לוטן. צילום: פאבל טולצ'ינסקי

לדבריו, בתחום המלגות מפעל הפיס הוא כיום מעניק המלגות הגדול ביותר בישראל עם 13,000 מלגות בשנה בסכום של 130 מיליון שקלים. הסטודנטים שמקבלים את המלגות מחויבים לתרום לקהילה 130 שעות כל אחד.

"נעים לנו לעבוד עם רשות מקומית כמו אשקלון שמנהיגיה יודעים לעשות שימוש בכספי הפיס לרווחת הקהילה" אמר לוטן "כל הקצאות מפעל הפיס באשקלון הוקצו לחינוך, תרבות רווחה וספורט. ב-10 שנים האחרונות השקענו כאן כ-136 מיליון שקל. המיזמים הבולטים באשקלון היו בניית ספרייה עירונית, בניית מרכז טוטו-פיס שהוא בית ספר מקיף ה', בניית בית ספר מקיף ו', ומרכז פיס קהילתי ליד בית ספר רמת כרמים".

אבל מעבר לסיוע כספי לבניית מבנים מפוארים, לוטן גם התייחס לשינוי ולתמורות שמחוללות המלגות לצעירים שמקבלים אותן בתמורה לפעילות למען הקהילה. "היום יעלו כאן מספר נושאים לדיון, על הנושא שהוא הכי קרוב לעסקי הפיס מעורבות הנוער ותרומתו הייתי רוצה לומר מילה. אנחנו בפרויקט המלגות שלנו קרובים לנוער בשלב האחרון בהתבגרותו. אנחנו חווים בכל עיר שבה מלגאים שלנו פועלים יחד עם הרשות המקומית את התרומה הגדולה שלהם לקהילה מחד, אבל אנחנו חווים לא פחות מה הפעילות ההתנדבותית עושה להם. הם הופכים לחלק פעיל בקהילה, הם מרגישים שייכים, מפתחים מחויבות ואכפתיות והסיכוי שהם יישארו בערים בהם הם נולדו עולה דרמטית. אם כך מגיבים סטודנטים, אין לי ספק שלמעורבות הנוער תהיה תרומה הדדית לא פחותה".

לוטן בירך את יוזמי הוועידה ואמר כי הוא שמח שמפעל הפיס עומד מאחורי יוזמות מבורכות כמו ועידת החינוך.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר