אילוסטרציה: א.ס.א.פ קרייאטיב/ ingimage
אילוסטרציה: א.ס.א.פ קרייאטיב/ ingimage

“כנסים שכאלו ירימו את החינוך האיכותי בעיר”: לקראת ועידת החינוך באשקלון

הירשמו וסמנו ביומן: ביום ראשון הקרוב בשעה 9:00 בבוקר במרכז הכנסים שבמכללת אשקלון תתקיים ועידת החינוך הגדולה של אשקלון, ובה ישתתפו אנשי מערכת החינוך בעיר, הורים, נציגי הסתדרות המורים וארגון המורים ועוד. הוועידה היא חלק מוועידת החינוך של ערי ישראל ומתקיימת במסגרת חודש החינוך של אשקלון

פורסם בתאריך: 10.8.18 13:16

     

לראשונה תתקיים באשקלון ועידת חינוך של עיתון “כאן דרום” ורשת שוקן. זאת במסגרת חודש החינוך של אשקלון, וכחלק מוועידת החינוך של ערי ישראל שתתקיים ב-11 ערים ברחבי הארץ. הוועידה תתקיים ביום ראשון הקרוב 12.8 במרכז הכנסים שבמכללת אשקלון. מטרת הוועידה היא להעלות על סדר היום את החינוך בעיר, על מורכבותו, הישגיו והאתגרים הגדולים שאיתם מתמודדים הצוותים החינוכיים, התלמידים וההורים.

יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים. צילום: ראובן קפוצינסקי

יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים. צילום: ראובן קפוצינסקי

את הכנס ינחה כתב ערוץ 10 בדרום אלמוג בוקר, ויפתח אותו ראש העירייה בפועל תומר גלאם. לאחר מכן יישאו דברים מנכ”ל מפעל הפיס עומרי לוטן; יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים ובוריס מנור, מנהל המחלקה למחקר ופיתוח וקרן ידע בארגון המורים. ריאיון מיוחד, אחד על אחד, יתקיים עם אושרה שלייפר, מפקחת מחוז דרום במשרד החינוך.

אלמוג בוקר. צילום: אורי קריספין

ינחה את הועידה. אלמוג בוקר. צילום: אורי קריספין

לאחר מכן תתקיים שיחה בנושא מועצת נוער – מהן תרומותיה והאם היא חיונית? בהשתתפות דפנה עמירה ביטון, סגנית מנהלת אגף תרבות נוער וספורט, וברכה ברובן, יו”ר מועצת הנוער באשקלון.

♦♦ להרשמה לכנס לחצו כאן ♦♦

“אני חושבת שהפאנל הזה מדהים, אין במה טובה יותר למועצת הנוער לספר על מה שאנחנו עושים ומה צריך הנוער”, אומרת ברכה ברובן. “בלי מועצת הנוער לא יהיה מי שייצג את הנוער, לנוער אין פה בלי מועצת הנוער, בלי מי שבאמת דואג למה שהם רוצים ומבין את הצרכים של הנוער ועוזר לו. אנחנו נתקלים במהלך השנה בהרבה דברים שבהם בני הנוער צריכים אותנו. יש בתי ספר שבלעדינו התלמידים לא היו מסתדרים שם. עשינו הרבה שינויים לטובת הנוער. הלוואי והיו יותר במות כאלו לדבר על זה. האמת שאני קוראת את 'כאן דרום' בכל שבת ואני שמחה שיש לאן לפנות”.

סופי חוטובלי פנחס. צילום: ססיל זביטא

"חינוך הוא תחום המדיניות החשוב ביותר". סופי חוטובלי פנחס. צילום: ססיל זביטא

בהמשך יתקיים פאנל אשר ידון במעורבות ההורים במערכת החינוך בעיר, ביתרונות ובחסרונות, בשאלה האם מדובר במעורבות או בהתערבות. הפאנל ידון גם בשיתופי פעולה, במאבקים אשר הובילו הוועדים ועוד. בפאנל ייקחו חלק אייל חסאן, מנהלת בית הספר בית יחזקאל ויו”ר הסתדרות המורים במרחב אשקלון סופי חוטובלי פנחס, יו”ר פורום ההורים העירוני ליז כהן, מנהלת מחלקת גני ילדים ומיכל ברעם, יוזמת חינוכית וקהילתית מעמותת “קהילה מקדמת חינוך”.

“נאמר כבר שחינוך זה לא הכנה לחיים אלא החיים עצמם”, אומר אייל חסאן. “כנס כזה שמציג את כל השותפים תחת גג אחד בהובלת 'כאן דרום' מוביל לשיח להידברות ולשותפות שבלעדיהם אין חינוך מיטבי. אני מאמין שכנסים שכאלו ירימו את החינוך האיכותי בעיר, לטובת כלל התושבים”.

בהתייחסו לנושא הפאנל בו ישתתף אמר חסאן: “מעורבות הורים מהווה סיכוי והזדמנות וסיכוי וגם סיכון. לא פעם ההורים מתערבים ורוצים לקבוע מי ילמד ואיפה מי ינהל וכו’. השיח עם ההורים חשוב, השיתוף פעולה איתם הכרחי, ולכן יחסים של אמון שקיפות והידברות בין צוותי ההוראה לנציגי ההורים הם הפורמולה המנצחת. הסתדרות המורים החדשה הופיעה ותופיע בכל בימה שתדבר על החינוך, ולכן אנו גאים לשתף פעולה עם 'כאן דרום'”.

אייל חסאן. צילום: אורי קריספין

"החינוך זה החיים עצמם". אייל חסאן. צילום: אורי קריספין

סופי חוטובלי פנחס אומרת, "תחום החינוך היה ונשאר בעיניי תחום המדיניות החשוב ביותר. ההחלטה לארח את ועידת החינוך בעיר אשקלון תאפשר לתת את הבמה לרעיונות חדשניים ולקיים דיון בנושאים הבוערים שעל סדר היום במסגרות החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, במטרה להבין כיצד מובילים חינוך לשינוי בחייו של כל תלמיד בפרט ובחברה הישראלית כולה ככלל. בעיר אשקלון לומדים 30 אלף תלמידים בקירוב מכיתת הגן ועד כיתה י"ב. מטבע הדברים אשקלון מהווה גורם משפיע על התמונה החינוכית הלאומית. חינוך זה חדשנות מתמדת, וכדי להוביל חדשנות צריך לקחת חלק בדיונים שמדברים חינוך. כשזה מגיע לחינוך – זה נוגע בכולנו".

לאחר מכן יתקיים הפאנל שיסגור את הכנס ויעסוק בנושא המעסיק מאוד את תושבי אשקלון, והוא השפעת המצב הביטחוני על תלמידי העיר ודרכי הטיפול. בפאנל ישתתפו דוד דואני, מנהל בית ספר יסודי נוף ים ב’ ותושב עוטף עזה; ד”ר בלהה פריאנטה, פסיכולוגית ממכללת אחוה; יוסי מאנע, מנהל השירות הפסיכולוגי בעיריית אשקלון וד”ר ילנה בחטינסקי, מנהלת המחלקה לפסיכיאטרית ילדים בבית החולים ברזילי.

לוח הזמנים של הוועידה

לוח הזמנים של הוועידה


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר