החצר של גן מרסל. צולם ע"י ההורים
החצר של גן מרסל. צולם ע"י ההורים

הורי תלמידים בגן: “מתייחסים אלינו כמו תושבים סוג ב’”

החצר של גן מרסל הנמצא בשכונת שמשון נמצאת במצב די מוזנח. ההורים חוששים לבריאות ילדיהם וטוענים כי פנו לעירייה ולא קיבלו מענה. “מדובר בגן המופעל על ידי עמותה”, נמסר מהעירייה. “יחד עם זאת, ראש העירייה בפועל בוחן דרכים לפעול לרווחתם”

פורסם בתאריך: 6.7.18 00:57

     

הורים לתלמידים בגן מרסל ברחוב אבשלום חביב בשכונת שמשון טוענים כי חצר הגן מוזנחת ומסכנת את שלום הילדים. לטענתם, זה כמה שנים שההורים מתלוננים, אך שום דבר לא נעשה בנדון. “כשנכנסתי לראשונה לחצר הגן חשכו עיניי”, אומרת אחת האימהות. “לא האמנתי שבשנת 2018 יש באשקלון גנים שנראים ככה. דיברתי עם הגננת, שוחחנו גם כל ההורים, אבל אנחנו מרגישים שהידיים שלנו כבולות. שמישהו יראה לנו גן בברנע שנראה ככה או דומה לזה, לא ייתכן שמתייחסים לתושבי עתיקות כאל תושבים סוג ב’”.

לדברי ההורים, הבעיה העיקרית שעומדת על הפרק היא חצר הגן, שכל כולה חול מלוכלך, שבו עושים חתולים את צרכיהם. בנוסף, כך לטענתם, מתקני המשחקים בחצר ישנים, שבורים, מתפוררים וחלודים, מה שעלול לסכן את שלומם וביטחונם של הילדים.

כך נראית החצר. צולם ע"י ההורים

כך נראית החצר. צולם ע"י ההורים

ההורים פנו לראש העירייה בפועל תומר גלאם במכתב, ובו תיארו את מצבו העגום של גן הילדים וביקשו את התערבותו. “אנחנו פונים אליך מבעוד מועד ומבקשים לטובת כל ילדי הגן לערוך ביקור ולתקן את כל הליקויים הנ”ל, על מנת שהילדים בשנת תשע”ט הבאה עלינו לטובה יוכלו ליהנות מהם מבלי שיסתכנו במפגע זה או אחר בחצר הגן”, נכתב.

לאחר כשלושה שבועות של המתנה התבשרו כי הגן נמצא אמנם ברשימת הגנים הזקוקים לשיפוץ, אולם זה לא ייעשה בזמן הקרוב. ההורים חתמו על עצומה ופנו גם ליובל זוזוט, סגן מנהל מינהל חינוך ותנו"ס, ודרשו ממנו לטפל בליקויים. “אנו ההורים מוחים על כך ודורשים לטפל בעניין בהקדם, לפני תחילת שנת הלימודים”, הם כתבו. עוד הוסיפו: “במרחק עשרות מטרים מהגן אנו רואים גנים מסודרים, מטופחים וצבעוניים, עם מתקנים יפים שעושה תענוג וכיף להיכנס לחצר הגן בניגוד לגן המדובר. אנחנו מרגישים שמזניחים אותנו ואנחנו נחשבים באזור מסוג ב’. בשלב מסוים, ככל הנראה, כדי להשתיק אותנו, אמרו לנו שיוציאו את המתקנים הישנים, אבל לא יכניסו מתקנים חדשים. לא הבנתי מה הילדים אמורים לעשות בחצר שמלאה בחול ובלי מתקנים. בהמשך נאמר לנו שגם זה לא ייעשה ושהמתקנים המסוכנים יישארו בחצר הגן לעת עתה”, אומרת אחת האימהות.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: “מדובר בגנים שמופעלים על ידי עמותה ועיריית אשקלון אינה רשאית להתקין בהם משחקים או לבצע בהם שיפוץ אלא לדאוג לתקינות ולבטיחות המבנה בלבד. יחד עם זאת, לאחרונה ביקר ראש העיר בפועל במספר גנים כאלו על מנת לעמוד מקרוב אחר מצבם ולבחון כיצד ניתן יהיה לפעול לרווחת ילדי הגן והצוות”.

יהושע בוכניק, האחראי על הגנים מטעם אגודת ישראל, מסר בתגובה: “אכן מדובר בגן השייך לרשת הגנים של אגודת ישראל, אולם העירייה הבטיחה לשפץ אותו. בתקופתו של ראש העיר איתמר שמעוני ניתנה הבטחה לשפץ גם את הגנים של רשתות החינוך החרדי וזה אכן נעשה. שני גנים של אגודת ישראל שופצו ועוד שניים של ש”ס. גם מנכ”ל העירייה הבטיח חגיגית שהגן הזה עומד בראש הרשימה לשיפוץ, אבל בינתיים שניהם כבר לא בתפקיד. הגן אכן נמצא במצב קשה מאוד-מאוד וחי כבר כמה שנים מהבטחות. כל ילדי אשקלון שווים, כולם משלמי מיסים, אבל לצערי ישנה אפליה בין הילדים. העירייה חייבת לתת שירות מלא ושוויוני לכלל ילדי הגנים. עובדה שראינו שכשיש ראש עיר שרוצה לעשות הוא בהחלט יכול”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר