אלון פוטרמן וצוות תלמ"א. צילום: יח"צ

תלמ"א: העירייה תסבסד 'סאמר סקול' למאות תלמידים באשקלון

360 תלמידים יוכלו ללמוד בחודש הראשון של חופשת הקיץ אנגלית. שלושה שבועות בסאמר סקול שווה 10 חודשי לימוד בכיתה

פורסם בתאריך: 5.6.18 15:18

     

ב- 28 ביוני, צפויים להגיע לישראל כ- 166 מורים בהכשרתם, יהודים, מארה"ב, אוסטרליה ודרום אפריקה ללמד אנגלית בהתנדבות, לצד מורים ישראלים, כ- 6,000 תלמידים בכיתות ד'-ו', בכ- 17 רשויות מקומיות בפריפריה, בניהן אשקלון. התוכנית, אשר תתקיים בשלושת השבועות הראשונים של יולי, כל יום מהבוקר עד הצהריים מסובסדת עבור ההורים תמורת כ- 300-440 ₪ על ידי תלמ"א, בתמיכתן של קרן שוסטרמן, קרן שטיינהרדט והרשות המקומיות.

המורים הצעירים וחדורי המוטיבציה, יתפרסו בכ- 166 כיתות ברחבי הארץ, בערים: מרום הגליל, בית ג'אן, ראמה, נצרת עילית, מגדל העמק, עמק יזרעאל, קריית מלאכי, רחובות, ירושלים, אשקלון, אופקים, בן שמן, דימונה, ירוחם, מצפה רמון, רמת נגב, מנשה וחבל יבנה.

בכל כיתה, ילמדו מורה מתנדב מחו"ל שיוביל את הלימודים באופן פדגוגי, לצד מורה ישראלי, שהוקצה מבית הספר (לא בהכרח מורה לאנגלית). כחלק מהתכנית הייחודית, הילדים ייהנו מלימודי אנגלית חווייתיים מרוכזים, כ- 75 שעות לימוד בסה"כ בתקופה של 3 שבועות – שווי ערך לתקופה של 10 חודשי לימוד!

חלק ממשלחת המורים שצפויה להגיע ב- 28/6 מארה"ב, דרום אפריקה ואוסטרליה לצד אלון פוטרמן מנכ"ל ומייסד תוכנית תלמ"א. צילום: יח"צ

יום הלימודים מחולק לשניים- חלק ראשון "עיוני" (לימוד באמצעות ספרי לימוד ומערכי שיעור מוכנים מבעוד מועד), והחלק השני של היום הינו "חוויתי", באמצעות מגוון פרויקטים כיתתיים באנגלית בלבד, הכוללים: בישול, מדעים, מוסיקה ועוד- הכל בשיטת PBL (PROJECT BASED LEARNING).

לינדסי שלדון, שהגיעה מוירג'יניה ולימדה בתוכנית תלמ"א בקיץ שעבר בנצרת עילית, התאהבה במדינה והחליטה להישאר בישראל וללמד משך שנת לימודים מלאה בביה"ס מנחם בגין בדימונה: "זו הפעם הראשונה שהגעתי לישראל שלא כתיירת. במקום לבקר בים המלח ובמצדה, הגעתי למקום שבו יכלתי לתרום ולהוביל תהליכים משמעותיים. מדובר בחוויה עוצמתית ששינתה לי את החיים, בפעם הראשונה חוויתי קהילה קטנה ומחבקת. הרגשתי שיש לי יכולת להשפיע על הילדים ולעשות שינוי אמיתי, בזכות תוכנית מרוכזת שהצליחה לשפר ברמה משמעותית את רמת האנגלית של הילדים".

"לכל תלמידי ישראל צריכה להינתן הזדמנות שווה להתקדם במקצוע הליבה, ללא קשר לרמת ההכנסה של משפחתם או למקום מגוריהם. מורים מצוינים מבתי ספר ישראליים לצד מורים מחו"ל, משיגים את המטרה הזו יחד באמצעות הוראה משותפת. זאת תוך כדי שהמורים מחו"ל מעמיקים את הקשר שלהם למדינה, בבואם להוביל שינויים חברתיים ולא כתיירים בלבד" מסר אלון פוטרמן מנכ"ל ומייסד תלמ"א שהוא גם תושב אשקלון "יצאנו לדרך לפני כ- 4 שנים כפיילוט ב- 2 רשויות מקומיות בלבד על רקע המחסור החמור במורים לאנגלית ועל רקע החלטת הממשלה לפתוח את בית הספר של החופש הגדול, השנה, התכנית תיפתח ב- 71 רשויות מקומיות, עם מספר שיא של כל הזמנים של 6,000 תלמידים, במטרה לאפשר לכלל התלמידים להתקדם באופן שווה בלימודי האנגלית ולסייע בצמצום פערים חברתיים ולימודיים.

פוטרמן. צילום: יח"צ

קיום התכנית בכיתות-האם מעצימה את התפיסה כי "בית הספר" הינו מקום לחוויות משמעותיות רבות, ולא רק מקום המיועד ל"מבחנים ושיעורי בית" בלבד. התוכנית מתאפשרת בזכות ראשי הערים שזיהו את החשיבות בלימודי מקצוע הליבה, הרימו את הכפפה, נאבקו עם תלמ"א להשגת תקציב והצטרפו לפרויקט החשוב הזה, מתוך הכרה בכך שלא ניתן להכין תלמידים לחיים ללא לימוד מעמיק של מקצועות ליבה כמו אנגלית."

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר