סופי חוטובלי פנחס. צילום: דוד לוי

מאבק נגד יו"ר פורום ההורים: "סופי נבחרה בניגוד לכללים"

יושב ראש ועד הורים בבית הספר נוף ים ב’, ניר אלאל, טוען כי הבחירות ליושב ראש פורום ההורים העירוני, בהן נבחרה לתפקיד סופי חוטובלי פנחס, התנהלו בצורה שאינה תקינה, תוך הטעייה מכוונת שמנעה את הגשת מועמדותו לתפקיד. “הבחירות נעשו בשקיפות ובידיים נקיות”, מסרה חוטובלי פנחס

פורסם בתאריך: 2.2.18 13:05

     

לפני כחודש נבחרה פה אחד סופי חוטובלי-פנחס לתפקיד יושבת ראש פורום הורים עירוני. בערב לקחו חלק 35 יושבי ראש של בתי הספר השונים, שלהם הייתה זכות הצבעה בבחירות, וחברי הפורום. גם מנכ”ל הפורום הארצי זאב גולדבלט נכח היות וזאת הפעם הראשונה, במשך שלוש וחצי שנות פעילות, שהפורום העירוני הצטרף לארצי.

סופי חוטובלי פנחס עם ועד הבחירות, בערב היבחרותה ליו"ר הפורום. צילום: ססיל זביטא

חוטובלי-פנחס הייתה גם היחידה שהתמודדה על התפקיד ובסיכומו של ההליך אמרה: “פורום ההורים ימשיך לפעול למען קידום החינוך בעיר אשקלון לטובת ילדנו היקרים וייטול חלק פעיל בפעילות הפורום הארצי לקידום החינוך”.

אלא שלא כל יושבי הראש מרוצים מההליך, יושב ראש ועד בית הספר נוף ים ב’, ניר אלאל טוען שהבחירות נעשו בצורה שאינה תקינה ושהמינוי של חוטובלי-פנחס נעשה בניגוד לתקנון, שקובע שרק מי שמכהן כיושב ראש הפורום בבית הספר יוכל להתמודד בבחירות ליושב הראש העירוני. עוד טוען אלאל כי מעולם לא הועלתה בפניו האופציה להתמודד בבחירות וכי קיבל הודעה על כך רק מספר שעות לפני המועד האחרון להגשת המועמדות. את המסמך הרשמי שהוציא הפורום ליושבי הראש בבתי הספר קיבל אלאל לקראת השעה תשע בבוקר, כשהגשת המועמדות נסגרה, שעתיים אחר כך, בשעה אחת-עשרה.

הסעיף המדובר

המסמך הזמין את יושבי הראש לקחת חלק בבחירות ובאחד הסעיפים שבו נכתב כי: “כל יו”ר פורום הורים בית ספרי הנו בעל זכות לבחור ולהיבחר”.

אלאל: “לא ברור איך סופי נבחרה”

לטענת אלאל הבחירה בחוטובלי-פנחס מנוגדת לסעיף הזה, שכן אינה משמשת כיושבת ראש הפורות בבית הספר ‘אומניות’ בו לומדת ביתה. כמו כן הוא טוען שההתרעה הקצרה לא נתנה לו אפשרות אמיתית להתמודד בבחירות.

"לא פנו אלי". ניר אלאל

“רשום שחור על גבי לבן שמי שיכול להיבחר ליושב ראש הוא מי שמכהן כיושב ראש בבית הספר שלו, רק שסופי היא לא יושבת ראש. זה לא משהו שאני המצאתי, זה מסמך שהם עצמם הוציאו וזאת הנחייה שיצאה מהם” מסביר אלאל. “אני כבר שנה וחצי יושב ראש הועד בנוף ים ב’ ומעולם אף אחד לא פנה אליי ולא הציעו להצטרף לפורום או להתמודד ליושב ראש. הם פנו אליי רק כדי לסמן וי באותו היום שבו נסגרה ההרשמה. יש כאן משחק פוליטי, זאת התנהלות עקומה ואפילו הייתי אומר מושחתת. מה גם שמי שישב בוועדת הבחירות אלה חברים אישיים של סופי. הליך בחירות עושים בצורה מסודרת ומאורגנת, מעדכנים את כולם ומעלים בפני כולם את האופציה להיות בוועדת הבחירות או להתמודד, לאחר מכן מוציאים פרוטוקול שעובר לכל יושבי הראש הבית ספריים. שום דבר מאלה לא נעשה, לא היו פגישות, לא יצאו פרוטוקולים. לא ברור איך ועל סמך מה קבעו מי יהיו חברי ועדת הבחירות ועוד יותר לא ברור איך נבחרה מי שאיננה יושבת ראש בבית הספר שלה”.

צמח: “אלאל הוא לא חלק מפורום ההורים”

חברי הפורום ובראשם יושבת הראש ועו”ד אלרואי צמח, מי שהיה יושב ראש ועדת הבחירות, טוענים מנגד כי הם כלל לא מכירים את אלאל וכי הוצע לו בעבר מספר פעמים להצטרף לפורום ההורים העירוני והוא בחר שלא לעשות כן. “אם הוא לא חלק מהפורום אז למה הוא מלין על התנהלות שהיא, לכאורה, לא תקינה. איך אדם שהוא לא חלק ממשהו יכול לדעת מה תקין ומה לא” אומר צמח. “כל חברי הפורום מקבלים מאתנו עדכונים שוטפים ומעורבים בכל תהליך והליך, שום דבר לא נעשה בסתר ולא בהיחבא. מי שלא מעודכן הוא מי שבחר לא להיות חלק ולמרות זאת, מבדיקה שערכנו גם הוא קיבל את הזימון לקחת חלק בבחירות ואפילו קיבל שיחת טלפון באותו היום, שמטרתה הייתה לברר אם הוא יגיע, ושוב הוא בחר שלא. לעניין הטענות אין חובה שיושב ראש עירוני יהיה גם יושב ראש בית ספרי, ועל פי התקנון כל מי שיש לו ילד במערכת החינוך בעיר יכול להתמודד ליושב ראש עירוני. ההודעה יצאה ליושבי הראש לפחות שבוע ממועד סגירת רשימת המועמדים, והיא לא יצאה רק בנייד אלא גם במייל וגם בשיחת טלפון”.

מימין לשמאל: עו"ד אלרואי צמח, מוניק בוזחיש וסופי חוטובלי פנחס. צילום: ססיל זביטא

בנוגע לבחירת ועדת הבחירות מסביר צמח: “את וועדת הבחירות בחרנו אנחנו, החברים, בדיון וירטואלי בקבוצת הווטס-אפ שלנו, שאלאל הוא לא חלק ממנה רק כי בחר שלא להיות ולכן הוא לא היה מעודכן. סופי הייתה היחידה שהגישה את מועמדותה. היא אישה ראויה, משכילה ומקצועית, שעושה הכל למען הילדים ולא באה לקדם את עצמה משום בחינה. הוא טוען שהוא פנה אליי, אך אני לא מכיר אותו ומעולם לא שוחחנו. אני מצהיר בפה מלא, שאם הוא היה פונה אליי ומציג את הטענות שלו הייתי דוחה את הבחירות ונותן לו עוד זמן להתכונן, אם רק היה מבקש. אנחנו פתוחים לביקורת עניינית, שמטרתה היא אך ורק לבוא, להשפיע ולתרום למען הילדים. הפורום פתוח לכולם והוא מוזמן להצטרף אלינו ולעשייה שלנו”.

חוטובלי-פנחס: “כך אוכל להקדיש את מלוא הזמן לתפקיד”

יו”ר פורום ההורים, סופי חוטובלי-פנחס, אומרת כי אלאל כל לא פנה אליהם וכי הם הציעו לו להתמודד, “הרציונל הוא לאפשר ליושב ראש עירוני להקדיש את מלא זמנו לעיר ולא לחלק את זמנו בין בית הספר לבין התפקיד העירוני. פורום ההורים באשקלון מגבש כעת תקנון בהלימה לתקנון של הפורום הארצי. בוועדת תקנון יושבים יו”רים וחברי פורום שהם עורכי דין ברובם. הבחירות נעשו בתום לב, שקיפות, רעות וידיים נקיות. כל מי שיטען אחרת חוטא לאמת. היו שם נציגים מהארצי, כדי להעיד. אלאל מעולם לא יזם פנייה אלינו, ההפך אנחנו היינו אלה שפנינו אליו. אם הוא היה בוחר להגיע ומציג את טענותיו, אף אחד לא היה שולל ממנו את הזכויות שלו. הציעו לו, לפנים משורת הדין, להגיע ולהציג את עצמו בפני חברי הפורום והוא בחר שלא, בטענה שלא היה לו מספיק זמן לקמפיין. מטבע הדברים נוצרו בין חברי הפורום חברויות, אבל הן לא גוברות על טוהר הבחירות ואנחנו, כהורים מתנדבים, לא נעשה משהו שמנוגד לעקרונות שאנחנו דורשים ממערכת החינוך. במשך תקופה מאוד ארוכה אנחנו מנסים להגיע לשקט ולקדם את החינוך בעיר בלי לריב ולהשמיץ, בכבוד ובדיאלוג מתמיד ולשמחתי הגענו לשם. אנחנו רוצים בתוכנו אנשים מוכשרים, שיתרמו לקבוצה ויפעלו איתנו גם היום יש מקום למי שרוצה להצטרף אלינו, נקבלו בחפץ לב”.

פורום ההורים הארצי מצדד בחוטובלי-פנחס

זאב גולדבלט מנכ”ל פורום הורים ארצי, אומר כי לא הגיעו אליו תלונות וכי בחלק מהערים בארץ, נבחרו יושבי ראש שאינם מכהנים בבתי ספר, “את הטענות הללו אני שומע בפעם הראשונה, אלינו לא הועברו שום השגות ושום תלונות ספציפיות, אלא אמירה עקרונית שהבחירות לא התנהלו כראוי וכשביקשתי פירוט עם השגות ספציפיות, לא קיבלתי. מכיוון שאנחנו נכחנו בבחירה עצמה, גם אני אישית הייתי שם, והייתה זאת הפעם הראשונה שפגשתי את סופי, נכחו שם למעלה מ-30 יושבי ראש ועדי הורים מוסדיים והיא קיבלה את כל הקולות, פה אחד. ראוי לציין שיושב ראש ועדת הבחירות אמר שלמרות שרשימת המועמדים נסגרה, מי שרוצה להגיש מועמדות מוזמן לעשות זאת בהתכנסות הזאת וזאת לפנים משורת הדין, אך אף אחד לא רצה להתמודד.

ההורים תומכים בחוטובלי פנחס

“בחלק מהישובים, שכמעט כולם מאוגדים בתוך הפורום הארצי, ישנם יושבי ראש שאינם משמשים כיושבי ראש מוסדיים של בית ספר כזה או אחר וזה תלוי תקנון של הרשות עצמה. יש לכך שתי סיבות, הראשונה היא בשל הרצון למנוע עומס מיושב הראש והשנייה היא למנוע ניגוד עניינים ועדיפות למוסד חינוכי כזה או אחר. את התקנון הספציפי של אשקלון אני לא מכיר, אבל היה ויש סתירה בין התקנון הארצי ליישובי, היישובי הוא זה שקובע.

“בכל רגע נתון עומדת לאדם האפשרות לערער על התנהלות הבחירות ותוצאותיהן ולכל יושב ראש מוסדי עומדת הזכות ליצור קואליציה ולהדיח את יושב הראש המכהן ברוב של 75 אחוזים, כך שמי שנבחר לא חסין מפני הדחה”.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר